Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- شهردار قم گفت: ایجاد پارکینگ برای رفع مشکلات مردم در رأس تفاهم‌نامه شهرداری قم با مصلی قدس است و احداث این پارکینگ ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز در یکصد و شصت و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن اجتماعات این شورا اظهار داشت: ساماندهی وضعیت پارکینگ مصلی ضروری است و دراین‌باره تمهیدات لازم در قالب تفاهم‌نامه باید عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایجاد پارکینگ برای رفع مشکلات مردم در رأس تفاهم‌نامه شهرداری قم با مصلی قدس است و روح حاکم بر این تفاهم‌نامه رسیدگی به وضعیت پارکینگ است، افزود: با توجه به اهمیت موضوع تفاهم‌نامه جلسات متعددی را با آیت‌الله اعرافی و آیت‌الله‌سعیدی و آیت‌الله حسینی بوشهری در مورد 11 پلاک موجود در اطراف مصلی برگزار کرده‌ایم و شهرداری برای رفع مشکلات ورود پیدا کرده است.

شهردار قم تصریح کرد: ساماندهی این پلاک‌ها نیز با مشکلاتی همراه است و برای خریداری آن ردیف بودجه‌ای نداریم و پیشنهاد شد با حضور استاندار و سازمان مدیریت این مشکلات رفع شود.

وی با اشاره به اینکه برای تملک این 11 پلاک 30 میلیارد تومان هزینه نیاز است ابراز کرد: تلاش کردیم راهکاری برای آن پیدا شود چرا که مصلی بلاتکلیف بوده و دنبال روشی برای استفاده از ظرفیت پارکینگ آن هستیم.

سقائیان نژاد عنوان کرد: این لایحه در انجام تفاهم‌نامه به شورای اسلامی شهر آمده است و حتی در تفاهم‌نامه قید شده بازار موجود در اطراف مصلی در جهت حفظ ظرفیت اقتصادی برای مصلی باقی بماند و پارکینگ به مرور در اختیار مردم قرار گیرد.

اعتراض ساکنان شهرک «سعدی» شیراز به نبود پارکینگ عمومی/ سخنگوی شورا: هرخانه‌ای باید برای خودش پارکینگ داشته باشدگلایه تولیت آستان قدس از کمبود پارکینگ در معابر منتهی به حرم رضویراه‌اندازی 11 پارکینگ موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر قم/اعمال جریمه برای موتورهای متخلف خارج از پارکینگ

وی با تأکید بر اینکه با تعامل و همراهی شورای شهر و شهرداری این مشکل را می‌توان حل کرد یادآور شد: به‌ویژه اینکه تفاهم‌نامه خودش قرارداد نیز به شمار می‌رود، مسائل و مشکلات این طرح با امامان جمعه قم مطرح‌شده است و قطعاً با بخش خصوصی نمی‌توان وارد ساماندهی پارکینگ شد و تنها ارگانی که می‌تواند کمک کند شورا و شهرداری است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: ساماندهی این پارکینگ به نفع مردم است و ما باید بر اساس تملک این پلاک‌ها حرکت کنیم.

گفتنی است این لایحه به رأی گذاشته شد و مسائلی چون وضعیت اوقافی بودن املاک و شفاف‌سازی مالکیت مطرح شد و در نهایت لایحه اخذ مجوز تفاهم‌نامه مصلی و شهرداری در مورد ساماندهی پارکینگ برای اصلاح دقیق بندها به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

انتهای پیام/457/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز

سیده مریم حسینی در تشریح گزارش نودمین کمیته ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت از محلات کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در این جلسه که با حضور اعضای کمیته، مدیران و کارشناسان شهرداری در محل سالن سعدی شورای شهر شیراز برگزار شد اولین دستور کار جلسه در خصوص هماهنگی شهرداری شیراز با فرماندهی انتظامی شیراز در جهت تامین امنیت بوستان و پارک‌ها در محلات محروم سطح شهر بحث و گفتگو شد.

او افزود: باتوجه به الزام شهرداری و نیروی انتظامی جهت ایجاد فضای امن برای شهروندان شیرازی به ویژه در محلات کم‌برخوردار به جهت استفاده از فضای سبز مقرر شد، هماهنگی کامل شهرداری با نیروی انتظامی با تشکیل جلسه برقرار شود و در خصوص لیست پارک‌هایی که مشکل حضور اراذل و اوباش و فضای نا امن دارند از سوی شهرداری به نیروی انتظامی اعلام شود.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: شهرداری مکلف شد در جلسه آینده این کمیته، گزارش عملکرد خود را در خصوص امنیت پارک و بوستان‌ها ارائه کند.

حسینی ادامه داد: دومین دستور کار این جلسه بررسی مشکلات و نیاز‌های محله دینکان در منطقه ۶ بود که با توجه به مشکلات عدیده‌ای که این محله دارد یاوران شورا و گروه‌های جهادی در این جلسه شرکت داشتند و مسائل و مشکلات این محله احصا شد و در این جلسه که با حضور شهردار منطقه شش برگزار شد، مقرر شد شهردار منطقه طی یک بازدید میدانی و بررسی مشکلات مطرح شده را داشته باشد و در هفته آینده ارائه گزارش کند.

او اضافه کرد: دستور کار سوم در خصوص بحث و بررسی درباره مشکلات محله پودونک در منطقه یازده بود که شهردار این منطقه ضمن ارائه گزارشی از کمبود‌ها و اقدامات صورت گرفته در این منطقه به شورای شهر و کمیته محرومیت‌زدایی ارائه کرد.

حسینی با اشاره به پیشنهاد اجرای طرح پرواز بیان کرد: طرح پرواز با عنوان توانمندسازی نوجوانان کنکوری در مناطق محروم اجرا می‌شود.

او ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ایجاد عدالت آموزشی در سطح مناطق شهر شیراز است تا دانش‌آموزان مستعد که در مناطق محروم سطح شهر ساکن هستند بتوانند از امکانات و ظرفیت و فضای آموزشی موسسات استفاده کنند و بتوانند در کنکور به موفقیت دست یابند.

رئیس کمیسیون محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در این جلسه پیرامون این دستور کار مقرر شد کارگروه ویژه‌ای با محوریت محرومیت‌زدایی و نمایندگان اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس، شهرداری شیراز و موسسات آموزشی کنکور جهت بررسی و راه‌اندازی طرح مذکور حداکثر ظرف دو هفته آینده تشکیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • منادی شفاف سازی در تولیت