Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@23:46:17 GMT

محکومیت ۳۲ سردفتر و دفتریار به انفصال دائم

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۸۶۳۰

محکومیت ۳۲ سردفتر و دفتریار به انفصال دائم

به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیح الله خدائیان، در جلسه شورای عالی مسئولان قضائی با ارائه گزارشی از عملکرد یک‎ساله این سازمان، از رشد ۱۰۸ درصدی ثبت اختراعات در کشور طی ۷ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۶۹۲ اختراع در کشورمان ثبت شده است.

وی همچنین درباره اجرای طرح کاداستر در کشور از تثبیت حدود ۳۱ میلیون هکتار از اراضی دولتی و مردم در این طرح طی ۸ ماه اخیر خبر داد و گفت که آمار ثبت اراضی ملی در این مدت، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۴۱۷ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدائیان تصریح کرد: در چهار دهه اخیر ۲۴ میلیون هکتار از اراضی کشور تثبیت شده بود، اما ظرف ۱۷ ماه اخیر و در اجرای طرح کاداستر ۴۱ میلیون هکتار از اراضی تثبیت شده است که می‌توان گفت کارهایی که در یک‎سال و نیم اخیر در این حوزه انجام شده، با کارهای انجام شده در ۴۰ سال گذشته برابری می‌کند.

وی با اشاره به برخورد با تخلفات در حوزه ثبت تاکید کرد: در هفت ماهه سالجاری، تعداد ۱۷۶ نفر از کارکنان متخلف به انحاء مختلف به صورت دائم (اخراج یا بازنشستگی) یا موقت (انفصال موقت یا آماده به خدمت)، محکوم به قطع همکاری با سازمان شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجه ۱۷۵ درصدی دارد.

خدائیان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص سالم سازی حوزه سر دفتران گفت: در هفت ماهه سالجاری، تعداد ۳۲ نفر از سردفتران و دفتریاران به انفصال دائم و سلب صلاحیت از شغل سردفتری یا دفتریاری محکوم شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۳ درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، افزایش ۱۶۷ درصدی دارد. وی همچنین از تعلیق ۳۹ نفر، انفصال موقت ۲۳۶ نفر و بازنشستگی ۴۶ نفر از سردفتران و دفتریاران خبر داد و با اشاره به صدور ۱۷۹۰ فقره کیفرخواست برای سردفتران و دفتریاران گفت که این رقم با رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.

کد خبر 5084490

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاك كشور کانون سردفتران و دفتریاران محسن فخری زاده ویروس کرونا محدودیت های کرونایی شهرداری تهران شورای شهر تهران سازمان تامین اجتماعی شهر تهران وزارت آموزش و پرورش وضعیت راهها شورای شهر میراث فرهنگی امداد رسانی مصطفی سالاری سامانه بارشی نسبت به مدت مشابه سال سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد شمسایی، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD، افزود: میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته و مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده ملزومات دارویی، گفت: در سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه ۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

کد خبر 6087128 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی