Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@20:10:59 GMT

چرا خانم ‌ها در رانندگی منضبط تر هستند؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۸۹۳۹

چرا خانم ‌ها در رانندگی منضبط تر هستند؟

 معاون وزیر راه و شهرسازی در جدیدترین گفت‌و‌گویش اظهار کرده: «داده‌های حمل و نقلی نشان می‌دهد خانم‌ها نسبت به آقایان در رانندگی منضبط‌تر و بیشتر مقید به قواعد هستند.» مسئله‌ای که از منظر روانشناسی قابل توجیه است و دلایلی برای این اتفاق، مطرح شده است. اگر یک دور رانندگی یک خانم و آقا را مرور کنیم به علت این جمله پی خواهیم برد که چرا خانم‌ها به قواعد پایبندتر هستند و از آن طرف، تصادفات‌شان خسارت کمتری نسبت به تصادفات آقایان به بار می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابراز محافظه‌کاری خجالت نمی‌کشند

فرض کنید با خانمی وارد خودرو شده‌اید. در قدم اول و به احتمال زیاد، کمربند ایمنی خود را می‌بندد و به شما هم تذکر می‌دهد که این کار را انجام دهید زیرا خانم‌ها از لحاظ روان شناختی، ترس و خجالتی از محافظه کاری ندارند اما مردها چون خودشان را نمادی از قدرت محسوب می‌کنند، ناخودآگاه از ابراز ترس‌هایشان دوری می کنند و به همان اندازه محافظه کاری‌شان کمتر است تا گوشزد کنند که آن‌قدر قوی و شجاع هستند که نیازی به این محافظه کاری‌ها ندارند.

رانندگی پرخطر را مهارت نمی دانند

آقایان رانندگی پر خطر را یک مهارت می‌دانند و از رانندگی پر خطر لذت بیشتری می‌برند و حتی گاهی آن را نمادی از مهارت می‌دانند حتی آن‌ها از خانم‌هایی که با قوانین پیش می‌روند، انتقاد می‌کنند زیرا این روش را نشانه ضعف خانم‌ها می‌دانند. البته باید خوشحال باشیم که این روش هر چند از نگاه آقایان ضعف محسوب می‌شود اما برای خانم‌ها کارکرد خوبی داشته و مراقبت کننده است.

حافظه فضایی‌شان قوی نیست

آقایان به دلیل این که حافظه فضایی بهتری دارند، نسبت به خانم‌ها در رانندگی سرعت بیشتری دارند زیرا حافظه فضایی کمک می‌کند که مسیر را راحت‌تر به ذهن بسپارند و این آشنا بودن مسیر کمک می‌کند برای پیدا کردن آن انرژی و وقت کمتری صرف کنند. فرض کنید در خیابان و مسیری هستید که اولین بار است وارد آن‌جا شدید پس در نتیجه برای این‌که مسیر را پیدا کنید و تابلوهای راهنمایی و رانندگی را بخوانید باید با سرعت کمتری حرکت کنید تا از پیچ و خم جاده با خبر شوید. خانم‌ها حتی اگر مسیری را قبلا طی کرده باشند برای بار دوم با سرعت کمتری نسبت به آقایان حرکت می‌کنند زیرا حافظه فضایی آن‌ها ضعیف‌تر است و همین موضوع خوشبختانه باعث محافظه کاری آن‌ها می‌شود.

به عواقب رانندگی پر خطر فکر می‌کنند

در جهان، گویا آقایان توسط جامعه و خانواده برای حضور در اجتماع آماده‌تر می‌شوند هرچند که این نگاه‌های جنسیتی الان خیلی کم رنگ هستند اما آن چه از نسل‌های گذشته و انسان‌های غارنشین وجود داشته ، هنوز اثرش در بعضی از ما باقی مانده است. در گذشته آقایان به شکار می‌رفتند و از فضای امنی که در ذهن‌شان ساخته بودند، دور می شدند و همین موضوع قدرت ریسک‌پذیری بیشتر را در آقایان نشان می‌دهد که هم اکنون در رانندگی هم شاهد آن هستیم. آن‌ها کمتر به عواقب رانندگی پر خطر فکر و بیشتر ریسک می‌کنند.

عمق دید خانم‌ها بیشتر است

خانم‌ها در رانندگی مراقبت بیشتری دارند و همین موضوع باعث شده هنگام رانندگی از رفتارهای اضافی پرهیز کنند. این که خانم‌ها هنگام رانندگی کاملا حواس‌شان را جمع می کنند کمک می‌کند تا عمق بیشتری در دید داشته باشند و در نتیجه در تصادف خسارت کمتری به خود و خودروی شان وارد شود.

منبع: خراسان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: روانشناسی رانندگی حافظه روانشناسی رانندگی سبک زندگی پارسی خبر حافظه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز

ایسنا/یزد ورزشکاران استان در چند روز گذشته افتخارات زیادی را برای ورزش استان به ارمغان آورده‌اند که گزیده‌ آنها در این گزارش آمده است.

«سید ابوالفضل حسینی» کشتی گیر مهریزی حریفان نامدار خود را از تهران و مازندران شکست داد و بلیط مسابقات آسیایی راه برای خود رزو کرد.

وی در مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی نونهالان ایران جهت اعزام به مسابقات آسیایی پس از دو برد ۱۰ بر صفر و یک ضربه فنی برابر حریفانی از قم، گیلان و تهران در نیمه نهایی برابر کشتی گیر مازندرانی با نتیجه ۱۱ بر یک به برتری دست یافت.

حسینی در فینال نیز کشتی گیر کرمانی را با ضربه فنی شکست داد و ضمن کسب عنوان قهرمانی مسافر مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور اردن شد.

مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور اردن در اواخر خرداد ماه برگزار می‌شود.

مدال برنز مسابقات آزاد دارت کارگران کشور بر گردن بانوی یزدی

 مسابقات دارت آزاد قهرمانی بانوان کارگر با رقابت ۳۷ نفر از سراسر کشور برگزار شد که «الهام نیکخواه» از استان یزد به همراه ورزشکار خوزستانی به عنوان سوم مشترک این مسابقات دست یافتند.

ماهور رجبی از تهران، مقام اول را به دست آورد و جایزه ۴۰ میلیون ریالی را از آن خود کرد.

مرضیه عرب‌عامری از شاهرود به نایب قهرمانی رسید و جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی را گرفت.

سارا خدادادی از خوزستان و الهام نیکخواه یزد، در جایگاه سوم مشترک ایستادند و هر کدام جایزه ۱۰ میلیون ریالی را به دست آوردند.

بانوان یزدی حائز مقام سومی مسابقات پتانک کارگران کشور شدند

بیست‌ویکمین دوره مسابقات پتانک کارگران کشور با شرکت ۹۲ تیم از سراسر کشور به یاد سردار شهید «یوسف رضا ابوالفتحی» برگزار شد.

تیم بانوان کارگر یزد با نام مشعل و تیم آقایان کارگر با نام فاتحان جک به عنوان نمایندگان استان یزد در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند؛ مژگان مساح، فاطمه زنده نور و زهرا شادیان در بخش بانوان و محمد شادیان، علی اصغر زارع و مهدی دهقان در بخش آقایان به مصاف رقبا رفتند.

پس از برگزاری رقابت‌های جذاب و نفس گیر میان ۴۶ تیم، بانوان استان در بخش سه نفره (تریپل) با یک نمایش خوب موفق شدند مقام سوم این دوره را کسب کنند؛ همچنین در بخش دونفره (دبل) در رتبه چهارم قرار گرفتند.

در بخش آقایان که ۴۶ تیم حضور داشتند نماینده استان از یک گروه سخت موفق به صعود شد ولی در مرحله حذفی با توجه به زمان بندی با یک امتیاز کمتر بازی را واگذار کرد و از صعود به دور بعد باز ماند.

استان یزد در این رقابت‌ها در بخش‌های بانوان و آقایان فقط یک نماینده داشت و این در حالی بود که از سایر استان‌ها بیش از ۲ تیم حضور داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی اردوی تیم ملی اسکواش آقایان در مشهد
  • تخصیص ۳ میلیارد تومان برای ساخت پلاژ در جزیره خارک
  • تیم ملی اسکواش آقایان در مشهد اردو زد
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز
  • صادق خان باز هم شهردار لندن شد
  • درخشش بانوان یزدی در مسابقات پتانک کارگران کشور
  • مراقب باشیم آمار نامتوازن کنکور روح خانواده را زخم نکند
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس
  • چند ترفند رانندگی از این خانم یاد بگیرید (فیلم)