Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی روز دوشنبه با اشاره به تعطیل شدن جمعه بازار خلازیل گفت: حدود ۱۰ سالی بود که لکه بازار خلازیل در منطقه به وجود آمده بود و مردم زیادی گلایه داشتند مبنی بر اینکه تردد از پنجشنبه ها در آن محدوده دشوار می‌شود و اجناس بی هویت در شرایط رعایت نکردن مسائل بهداشتی در آنجا به فروش می رسد، بر همین اساس با هماهنگی نیروی انتظامی و پلیس راهور، چند هفته ای است که مانع برگزاری این بازار می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با نیروی انتظامی مذاکراتی انجام شده که اگر امکانش فراهم باشد با انعقاد قراردادی بتوانیم این تعطیلی را دائمی کنیم، افزود: برنامه‌ این است که در خلازیل نیز مانند بازار احسانی مشکلات به تدریج بازار حل شود؛ در بازار احسانی نیز در هفت ماه اول با نیروی انتظامی قرارداد بستیم و بعد از تثبیت شرایط، خود شهرداری منطقه این بازار را نگه داشت و حدود هزار دستفروش این بازار ساماندهی شدند.

توکلی درباره وضعیت فروشنده‌ها و کسبه بازار خلازیل گفت: وضعیت درباره بازار خلازیل و فروشنده های آن کمی دشوارتر از بازار احسانی است، چرا که همه کسبه خلازیل جنوبی از اوقاف مروی اجاره نامه دارند و سالهاست که اجاره پرداخت می‌کنند و این اجاره نامه ها خرید و فروش شده و ایجاد حق کرده است.

شهردار منطقه ۱۹ با بیان اینکه با این وضعیت دو راه پیش رو داریم، توضیح داد: نخستین راه حل تملک املاک است؛ در برآوردهای روزهای ابتدایی مدیریت شهری فعلی، هزینه این تملک حدود پنج هزار میلیارد تومان بود و در شرایط فعلی و در آخرین برآورد به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که البته در توان شهرداری نیست. به همین دلیل با ریاست جمهوری وارد مذاکره شدیم تا این مساله در بودجه سال آینده مجلس دیده شود تا از کانال شرکت زیرساخت ها در وزارت راه و شهرسازی بتوانیم این تملک را انجام دهیم. همچنین نقطه ای در منطقه ۲۰ شناسایی شده که تملک شود و کسبه به آن مکان منتقل شوند.

توکلی با بیان اینکه راه دوم در صورت تملک نکردن، بحث ساماندهی است، ادامه داد: مشکلی که در این بحث وجود دارد این است که خلازیل جنوبی در پهنه‌ی جی(G) و وسط پارک ۱۸۰ هکتاری که تعریف شده قرار دارد. برای حل این مشکل نیز به کمیسیون ماده پنج درخواستی برای تغییر پهنه ارسال خواهیم کرد.

شهردار منطقه ۱۹ یادآور شد: با گاراژ هایی که آلایندگی هوا را به موجب آتش زدن لاستیک ها و روکش سیم های مفتولی موجب می‌شدند نیز برخورد کردیم و سال گذشته حدود ۴۰ گاراژ و امسال و تا کنون حدود ۲۰ مورد که در شب ها آتش سوزی به راه می‌انداختند، از طریق بند ۲۰ و همچنین همکاری اوقاف تعطیل شدند.

استقرار تجهیزات لازم در نقاط حساس جنوب شهر برای مدیریت بارندگی ها

شهردار منطقه ١٩ از تردد روان و ایمن خودروها در محورهای بزرگراهی و معابر اصلی منطقه ١٩ در ساعات بارندگی خبر داد.

وی با اشاره به اجرای اقدامات پیشگیرانه و انجام پایش های مستمر در معابر داخلی و محورهای بزرگراهی محدوده منطقه گفت: با توجه به بارش های امروز کنترل و اقدامات لازم به منظور جلوگیری از هر نوع آب گرفتگی در معابر اصلی و پرتردد صورت گرفته است که در همین راستا نیز نقاط حساس منطقه شامل بزرگراه آزادگان زیر پل شهید کاظمی، خیابان میثاق شمالی تقاطع تندگویان، سه راه باقرشهر به سمت کهریزک، بزرگراه آزادگان قبل از مرتضی گرد و خیابان شهرداری جنوبی با استقرار نیرو و تجهیزات لازم تحت کنترل کامل هستند.

توکلی با بیان اینکه تاکنون هیچ مشکلی در تردد خودروها و شهروندان گزارش نشده است ادامه داد: با آغاز بارش ها تاکنون تنها یک مورد آب ماندگی سطحی در میدان ثارالله مشاهده و بفوریت توسط عوامل شهرداری ناحیه ٣ رفع شد.

به گفته وی پیش از این نیز اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آب ماندگی های احتمالی در معابر این منطقه صورت گرفته که از جمله آن ها لایروبی مستمر انهار روباز و روبسته برای هدایت آب های سطحی و رفع مشکل برخی از چاه های جذبی از طریق احداث نهر و لوله گذاری بوده است.
شهردار منطقه ۱۹ تهران خاطرنشان کرد: همچنین چاه های جذبی  مسیر شرق به غرب بزرگراه آزادگان مقابل بوستان شقایق و نیز انتهای لوپ شمال غربی پل شهید کاظمی حذف و آب های سطحی این نقاط با احداث نهر و لوله گذاری به سمت کانال ها و انهار مجاور هدایت شده است.

وی تاکید کرد: عوامل خدمات شهری به منظور رفع هرگونه آب گرفتگی و با آب ماندگی احتمالی در آماده باش کامل هستند.

به گزارش ایرنا، منطقه ۱۹ شهرداری تهران با وسعت  ۸۹ کیلومتر مربع در جنوب شهر تهران واقع شده که با مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ همجوار است.

این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت الله سعیدی محدود می‌شود؛ ‌ منطقه ۱۹ تهران از بافتی قدیمی برخوردار است و شامل محله‌های متعددی می‌باشد.

منطقه ۱۹ دارای ۵ ناحیه و ۱۲ محله است که خانی آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل آباد، نعمت آباد، صالح آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محلات این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجر پزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش  همگانی خودرو از مکان های شاخص در این منطقه است.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران اخبار کنکور شهردار منطقه بازار خلازیل منطقه ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلانشهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۵۴ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه اسلام‌شهر با شاخص ۱۰۹، رباط کریم با شاخص ۱۰۷ و قرچک با شاخص ۱۱۵ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۵۱، باغستان شهریار با شاخص ۹۱، پارک رازی با شاخص ۵۸، پاسداران با شاخص ۷۳، پاکدشت با شاخص ۵۷، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۵۹، پیشوا با شاخص ۶۲، تهران پارک شکوفه با شاخص ۶۸، چشمه با شاخص ۵۹، دانشگاه تهران با شاخص ۶۶، سلامت با شاخص ۸۸، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۶۵، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۵۶، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۵۱، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۵۳، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۶۰، شهریار با شاخص ۶۱، فرمانداری شهرری با شاخص ۷۳، لواسانات با شاخص ۵۵، ملارد با شاخص ۷۹، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۲، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۶۰، ورامین با شاخص ۶۷ وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۲ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب ایستگاه ۳۹، آتی ساز با شاخص ۳۵، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۵، پردیس با شاخص ۳۹، پونک با شاخص ۴۶، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۰، دماوند با شاخص ۲۶، ژئوفیزیک با شاخص ۴۳، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۳۹، سرخه حصار با شاخص ۲۴، شهرداری منطقه دو با شاخص ۴۹، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۳۸، علم و صنعت با شاخص ۲۰، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۳۶، در موقعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 750245

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات مفقودی یک کارگر شهرداری منطقه ۱۵ تهران
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ