Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@05:33:38 GMT

آخرین وضعیت تالاب های کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۰۵۸۸

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران درباره آخرین وضعیت تالاب ها با توجه به بارش های اخیر کشور توضیحاتی داد. ناطقان: علی ارواحی مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران درباره آخرین وضعیت تالاب های ایران، اظهار کرد: میزان بارش ها نسبت به سال گذشته تاخیر داشته است؛ هرچند که در طی هفته های گذشته بارش های خوبی را در کشور داشتیم اما نسبت به سال گذشته روند بارش ها همزمان با تاخیر اتفاق افتاده است و ممکن نسبت به سال گذشته میزان آب تالاب ها کاهش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در ادامه بیان کرد: ایران کشوری خشک و نیمه خشک است و بهره برداری از منابع آب مخصوصا در بخش کشاورزی متناسب با ظرفیت و توان آبی تعریف نمی شود و این موضوع سبب می شود که تالاب ها از جمله تالاب بختگان و پریشان با مشکل مواجه شوند.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران گفت: اگر ترسالی را شاهد نباشیم تالاب های کشورمان وضعیت مناسبی نخواهند داشت و خوشبختانه در سال ۹۶ قانونی در مجلس شورای اسلامی درباره حفاظت از تالاب ها تصویب شد.

ارواحی افزود: ماده ۲ این قانون اولویت دارد به حق آبه تالاب ها و زمانی که این قانون تصویب شد به قدری شرایط تالاب ها بهبود پیدا کرد طوری که در دو یا سه سال گذشته در مقاطع مختلف در برخی از آن ها شاهد رهاسازی حق آبه تالاب‌ها بودیم از جمله دریاچه ارومیه تالاب شادگان و تالاب بختگان.

او درباره رهاسازی حق آبه تالاب ها گفت: رهاسازی حق آبه تالاب زمانی باید باشد که کشت و کار کشاورزها حداقل نیاز به آب را داشته و همزمان با بارش های جوی باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: وضعیت ، تالاب ها ، بارش ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وضعیت تالاب ها بارش ها حفاظت از تالاب ها تالاب های ایران حق آبه تالاب سال گذشته بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند

محمد محمودی  با اشاره به این که چند بال فلامینگو بعد از انتظار چند ماهه و با تاخیر وارد تالاب صالحیه شده‌اند، اظهار کرد: فلامینگو‌ها اوایل بهار هر سال وارد تالاب صالحیه می‌شدند و از آنجایی که امسال این اتفاق نیفتاد، تصور بر این بود که دیگر نمی‌آیند ولی خوشبختانه طی چند روز گذشته شش بال از این پرندگان مهاجر اطراف این تالاب مشاهده شده است.

 

وی ادامه داد: با ورود این فلامینگوها، نگرانی دوستداران محیط زیست مبنی بر عدم حضور مهمانان همیشگی تالاب صالحیه در این محدوده رفع شد.

 

این مسئول اضافه کرد: این فلامینگو‌ها معمولاً تا اواخر اردیبهشت در تالاب باقی می‌مانند و بعد از آن مسیر مهاجرت خود را ادامه می‌دهند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد گفت: با توجه به بارش‌های زمستان سال گذشته و نوروز امسال شاهد احیای دوباره تالاب صالحیه هستیم و به نظر می‌رسد این تالاب تا اوایل خرداد ماه آب داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق برای ۱۸ استان کشور طی امروز
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور