Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@01:33:06 GMT

حمله موشکی داعش به پالایشگاه نفت عراق

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۰۶۸۳

حمله موشکی داعش به پالایشگاه نفت عراق

خبرگزاری مهر:به نقل از رویترز، دو مقام پالایشگاه نفت عراق گفتند: روز یکشنبه (نهم آذرماه) پالایشگاه کوچک نفتی در شمال عراق هدف حمله موشکی قرار گرفت و سبب آتش‌سوزی در مخزن ذخیره سوخت این پالایشگاه شد که با سرایت آتش به شبکه خط لوله مجاور آن به تعطیلی کامل فعالیت‌های این پالایشگاه انجامید.

در بیانیه‌ای که در کانال رسمی گروه تروریستی داعش منتشر شد، این گروه مسئولیت حمله به پالایشگاه سینیا را به‌عهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که در این حمله از دو موشک کاتیوشا استفاده شده است. در این بیانیه جزئیات بیشتری دربازه تلفات این حمله ارائه نشده است.

سخنگوی شرکت دولتی پالایشگاه‌های شمالی عراق که تعدادی از پالایشگاه‌های عراق را مدیریت می‌کند، پیش‌تر به خبرگزاری دولتی عراق گفته بود که دو موشک به پالایشگاه سینیا اصابت کرده و سبب آتش سوزی شد و اکنون حریق مهار شده است.

مقام‌های عراقی گفتند که توقف عملیات در پالایشگاه سینیا با ظرفیت پالایش روزانه ۳۰ هزار بشکه اقدامی برای ایمنی و برای جلوگیری از خسارت بیشتر بوده است.

در بیانیه وزارت نفت عراق آمده است که آتش‌نشانان موفق به خاموش کردن آتش در مخزن سوخت شده‌اند.

در این بیانیه به نقل از حمید یونس، معاون وزیر نفت عراق اعلام شده است: انتظار می‌رود عملیات این پالایشگاه، طی چند ساعت آینده و پس از ارزیابی خسارت از سر گرفته شود.

حمله روز یکشنبه داعش نشان می‌دهد این گروه تروریستی با وجود شکست در کارزاری نظامی با پشتیبانی آمریکا در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷، همچنان قادر به حمله به نیروهای امنیتی و تأسیسات انرژی حیاتی عراق است.

هیچ گزارشی از تلفات احتمالی این حمله گزارش نشده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: حمله موشکی داعش پالایشگاه نفت عراق نفت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات «بزدوغان- ۳۱» (Bozdoğan- ۳۱) علیه گروهک تروریستی داعش ۳۸ نفر را بازداشت کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر وزیر کشور ترکیه در این خصوص آمده است که عملیات «بزدوغان- ۳۱» در ۶ استان انجام شده است.

یرلی‌کایا در بیانیه مذکور افزود که ۶ نفر از این مظنونین در آدانا، یک نفر در آیدین، ۱۳ نفر در چوروم، ۲ نفر در غازی‌آنتپ، ۴ نفر در کایسری و ۱۲ نفر در مرسین بازداشت شده اند.

بیانیه دفتر وزیر کشور ترکیه اضافه کرد که در این عملیات همچنین اسنادی نیز در ارتباط با فعالیت های تروریستی آنان کشف و ضبط شده است.

این در حالیست که در بیانیه مذکور اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت های تروریستی بازداشت شدگان یا تصمیم آن ها در این باره ارائه نشده است.

کد خبر 6091352

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله موشکی به میرون
  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی
  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو
  • تصاویری از حمله موشکی مرگبار به عراق؛ هدف میدان گاز بود
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا