Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-08@18:36:15 GMT

برج تاریخی روستای شال خلخال مرمت شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۱۱۱۴

برج تاریخی روستای شال خلخال مرمت شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی درویشی افزود: برج‌های تاریخی روستای هدف گردشگری و دارای بافت باارزش و تاریخی روستای شال با سازه خشتی مربوط به دوره صفویه است که در دوران گذشته و باستان کاربرد نظامی و دیده‌بانی داشته است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خلخال در استان اردبیل گفت: برج خشتی این روستا از بناهای و مهم تاریخی شهرستان خلخال به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درویسی اظهارداشت: در روستای شال 3 برج با کاربری نظامی مطالعه شده و یکی از برج‌ها نیمه‌سالم بوده و ۲ مورد دیگر از بین رفته که در راستای احیای این آثار تاریخی، مرمت و باسازی برج خشتی این روستا در سال جاری در اولویت کار اداره میراث فرهنگی شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد از اتمام مطالعات با مشارکت دهیاری شال و انجمن مردم‌نهاد گروه زادبوم روستای شال و با نظارت اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان برج نیمه‌سالم روستای شال مرمت و برای انجام این کار ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

درویشی با بیان اینکه با این اقدام مقصد جدیدی برای گردشگران در خلخال تعریف شده است، اضافه کرد: روستای شال از روستاهای هدف گردشگری شهرستان خلخال با بافت باارزش معماری بوده و حفظ بافت و تهیه طرح جامع این روستا در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 569128 برچسب‌ها استان اردبیل فرهنگ - میراث فرهنگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل فرهنگ میراث فرهنگی روستای شال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود

عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: لازم است مرمت پل تاریخی زمان‌خان شهرستان سامان مدیریت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامرضا چهلگردی در اجلاس شورای اسلامی استان، با اشاره به اینکه تمام سدهای کشور تحت نظارت شرکت منابع آب ایران مدیریت می‌شود، اظهار داشت: انتظار می‌رود مدیریت سد زاینده‌رود نیز در اختیار وزارت نیرو یا کارگروهی متشکل از دو استان قرار گیرد.

وی افزود: رهاسازی بی‌موقع آب سد زاینده‌رود و مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان باید بیش از پیش مدیریت شود، وضعیت سد زاینده‌رود در سطح بحرانی قرار دارد و رهاسازی آب بدون توجه به شرایط آتی، موجب بحران کم‌آبی در تابستان خواهد شد.

عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری دومین استان خشک کشور است، گفت: بحران کم‌آبی در تابستان و در اوج گرمای تابستان، باعث خواهد شد وزارت نیرو اقدام به قطع برق و آب باغات حاشیه زاینده رود کند که این امر خسارت جبران‌ناپذیری به باغات شهرستان‌های سامان و بن وارد خواهد کرد.

چهلگردی با اشاره به لزوم مرکچمت پل تاریخی زمانخان شهرستان سامان، عنوان کرد: بازگشایی با دبی بسیار بالای آب زاینده‌رود یکی از دلایل ریزش پایه‌های پل تاریخی زمانخان است.

وی پیگیری رفع مشکل و اعطای مجوز و تعیین تکلیف ساخت پروژه خیری دی کلینیک شهرستان سامان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اعلام آمادگی خیر، همکاری مسئولین ذی‌ربط برای انجام پروژه از ضروریات است. رفع موانع در اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان جهت انجام پروژه‌های خیری شهرستان سامان باید در دستور کار قرار گیرد. 

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • واگذاری کاروانسرای شاه عباسی و قلعه صمصامبه بخش خصوصی
  • برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری