Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور سخنگوی سازمان انرژی اتمی و بحث و بررسی پیرامون طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد. مالک شریعتی‌نیاسر در گفت‌وگو با میزان، در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، گفت: جلسه امروز کمیسیون انرژی با حضور دکتر کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: در این جلسه  آخرین تحولات جاری در کشور به خصوص طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران - که دو فوریت آن در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده بود و کلیات و جزئیات آن نیز در روز گذشته در کمیسیون امنیت ملی مصوب شد- مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگرچه مباحث کلی و فنی این طرح تاحدودی ازسوی کمالوندی ارائه شد، اما اعضای کمیسیون انرژی نسبت به عدم بحث درباره موضوعات تخصصی و فنی این طرح در کمیسیون انرژی اعتراض کردند و گفتند؛ مطابق آئین‌نامه باید این مباحث به کمیسیون تخصصی مجلس ارجاع شود چراکه مباحث فنی انرژی هسته‌ای مربوط به کمیسیون انرژی مجلس است.

شریعتی ادامه داد: براساس مصوبه مجلس در رابطه با «طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» باید گزارش دستگاه‌های متولی ظرف مدت یک ماه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه شود، اما از آنجا که اعضای کمیسیون انرژی خواستار ارائه گزارش فنی مباحث مرتبط با انرژی اتمی به کمیسیون متبوع‌شان هستند لذا مقرر شد؛ این موضوع براساس یک نامه رسمی به هیئت رئیسه مجلس ارجاع و در متن این مصوبه طبق آئین‌نامه باید گنجانده شود.
سخنگوی کمیسیون انرژی در ادامه تاکید کرد: در ادامه جلسه امروز طرح اصلاح موادی از قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی - که در کارگروهی متشکل از اعضای کمیسیون با مسئولیت بنده جمع بندی شده بود - مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارش نهایی به اعضای کمیسیون ارائه شد و در نهایت به تصویب کمیسیون رسید.

بیشتر بخوانید: موافقت کمیسیون انرژی با اعمال ماده ۲۳۴ درباره عملکرد سازمان هدفمندی یارانه‌ها

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها اعضای کمیسیون کمیسیون انرژی جلسه امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۱۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟

بعد از این رایزنی‌ها قرار شد با سپری شدن تعطیلی هفته آینده جلسات صحن مجلس، دو هفته بعد که جلسات صحن مجددا برقرار است ما طرح را به کمیسیون بیاوریم و اگر در مواردی نیاز به اصرار بر مصوبه وجود داشت، بر آنها اصرار کنیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت را تشریح کرد و از تلاش‌ها برای تصویب طرح مذکور تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم خبر داد.

سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به طرح ساماندهی و رفع ایرادات آن، گفت: بعد از ایراداتی که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به این مصوبه داشتند قرار شد که آقای اسماعیلی رییس کمیسیون مذاکراتی با اعضای هیات عالی نظارت مجمع داشته باشند و همچنین آقای قالیباف به عنوان رییس مجلس هم رایزنی‌هایی با اعضای هیات عالی و مجمع داشته باشند.

وی ادامه داد: بعد از این رایزنی‌ها قرار شد با سپری شدن تعطیلی هفته آینده جلسات صحن مجلس، دو هفته بعد که جلسات صحن مجددا برقرار است ما طرح را به کمیسیون بیاوریم و اگر در مواردی نیاز به اصرار بر مصوبه وجود داشت، بر آنها اصرار کنیم.

حسینی در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید با توجه به روند پیش‌رو این مصوبه به عمر این مجلس برسد یا زمان‌بر شود؟»، اظهار داشت: ما به برخی از مصوبات این طرح اصرار داریم که اگر آقایان هیات عالی نظارت به اقناع نرسند و اصرار کمیسیون را قبول نکنند امکان به نتیجه رسیدن در این مجلس بعید است، اما در صورت اقناع عزیزان و همکاری آنها این اقدام شدنی است.

وی گفت: رییس مجلس هم پیگیر این مساله است تا بتوانیم این طرح را به عنوان یکی از گام‌های مهم مجلس یازدهم به نتیجه برسانیم.

با این اوصاف، ظاهراً تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به مجلس دوازدهم موکول شده است که علت آن با توجه به عدم رسیدن به توافق با شورای نگهبان و هیات عالی نظارت و به دلیل رای نیاوردن بعضی از نمایندگان پیگیر طرح، تلاش جهت به دست آوردن نظر مثبت هیأت نظارت و رفع ابهامات به مجلس دوازدهم موکول شده است.

به این ترتیب، فعلاً پیمانکاران در عرصه روابط کار کشور با قدرت ماندگارند و قرارداد‌های مناقصه جدید پیاپی برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

tags # حقوق کارمندان سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند