Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@05:00:31 GMT

واحد‌های صنفی چگونه سهمیه مرغ دولتی بگیرند؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۱۷۷۶

واحد‌های صنفی چگونه سهمیه مرغ دولتی بگیرند؟

مجتبی شیرقاضی، با بیان اینکه با توجه به قرار داشتن گوشت مرغ در اولویت اجرای طرح رصد کالا در زنجیره تجاری، ضروری است که تولیدکنندگان اطلاعات تولید، خرید و فروش این کالا را در سامانه جامع تجارت ثبت و رصد کنند، تاکید کرد: با واحد‌هایی که دراین سامانه ثبت نام نکنند به عنوان متخلف برخورد و از ارائه خدمات به آن‌ها جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران همچنین با اشاره به به اختصاص تا سقف ٣٠٠ تن سهمیه مرغ گرم به استان تهران، اعلام کرد که واحد‌های صنفی موظف به نصب بنر با درج قیمت مصوب ١٨ هزار و ۵۰۰ تومان هستند و در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، سهمیه واحد‌های صنفی صرفا از طریق معرفی اتحادیه با ارائه لیست روزانه تائید شده و با نظارت کامل بر تحویل گوشت مرغ با نرخ مصوب ١٨ هزار و ۵۰۰ تومان تخصیص خواهد یافت. تخصیص سهمیه به شبکه‌های توزیع نیز از طریق بازار‌های سازمان میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای منتخب درسطح تهران خواهد بود و بازرسان این سازمان و اتاق‌های اصناف بر این مراکز نظارت خواهند داشت و در صورت مواجه شدن با هرگونه تخلف قیمت یا عرضه خارج از شبکه یا نصب نشدن بنر با هماهنگی تعزیرات حکومتی با آن‌ها برخورد قانونی و قاطع انجام می‌شود.

شیرقاضی با بیان اینکه درحال حاضر هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و مردم از طریق شبکه‌های توزیع، میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای منتخب می‌توانند گوشت مرغ را با قیمت مصوب تهیه کنند، اظهار کرد: با توجه به تولید و عرضه کافی مرغ گرم در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، از امروز این شبکه گسترده شده و در فروشگاه‌های منتخب درسطح خرده فروشی‌ها نیز مرغ با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع می‌شود.

از هفته گذشته قیمت مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران به بیش ۳۰ هزارتومان رسید. این در حالیست که اواخر مهر ماه کارگروه تنظیم بازار استان تهران قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب کرده بود. در نهایت مقرر شد برای تنظیم بازار این محصول، مرغ منجمد به قیمت هر کیلو ۱۵ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و واحد‌های صنفی توزیع کننده مرغ و مرغ گرم به قیمت کیلویی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان اصلی و اقماری میوه و تره باره شهرداری توزیع شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ارزش سهام عدالت قیمت سکه قیمت دلار قیمت پراید مرغ گوشت مرغ واحد صنفی میادین میوه و تره بار فروشگاه های زنجیره ای هزار و ۵۰۰ تومان واحد های صنفی مرغ گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان

سید عماد شاهرخی در حاشیۀ برگزاری طرح تشدید بازرسی‌ها در بازار کالا‌های اساسی لرستان، گفت: ۵۰ تیم بازرسی نظارت بر بازار کالا‌های اساسی را در این استان به‌عهده دارند.

او با اشاره به انجام ۸۲ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی لرستان در سال گذشته، اضافه کرد: این بازرسی‌ها به تشکیل شش هزار پرونده منجر شده‌است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اعلام جریمۀ ۲۷۰ میلیارد تومانی برای واحد‌های صنفی متخلّف در این استان، متذّکر شد: فروشندگان درج قیمت و قیمت مصوّب روی کالا‌های اساسی را رعایت کنند.

او با تأکید به انجام ۹ هزار و ۴۰۰ بازرسی از بازار کالا‌های اساسی طی دو ماه اخیر، بیان کرد: ۹۰۰ پرونده برای عدم رعایت قانون در واحد‌های صنفی تشکیل شده‌است.

شاهرخی یادآور شد: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر فعالیت کشتارگاه‌ها، کارگاه‌های بسته‌بندی وابسته به دام، طیور و آبزیان از امروز توسط ۵۰ تیم بازرسی انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام داد: مردم در تماس با سامانۀ ۱۲۴ هرگونه تخلف در حوزۀ کالا‌های اساسی را اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد کشف شد
  • کشف ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد
  • کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد