Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@20:10:10 GMT

واکنش وزیر خارجه کویت به ترور فخری زاده

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۲۲۵۱

واکنش وزیر خارجه کویت به ترور فخری زاده

وزیر خارجه کویت در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود، ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، احمد ناصر المحمد الصباح وزیر خارجه کویت در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود، ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران را محکوم کرد.

الصباح اعلام کرد: ترور فخری زاده اقدامی تروریستی وحشیانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبلا«بدر بن حمد بوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان در گفتگوی تلفنی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه اقدام تروریستی روز جمعه که منجر به شهادت محسن فخری زاده دانشمند برجسته کشورمان شد را محکوم کرده بود.

بوسعیدی در این گفتگو با ابراز همدردی و تسلیت با دولت و مردم ایران، تروریسم در هر شکل آن را رد کرده و غیرقابل قبول دانست.

همچنین روز گذشته، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود، ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کرد.

وزیر خارجه قطر اعلام کرده بود: ترور فخری زاده به مثابه دامن زدن به اوضاع و شعله ور کردن آن است.

شب گذشته،  وزارت خارجه امارات متحده عربی با صدور بیانیه ای ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران را محکوم کرده بود.

در بیانیه وزارت خارجه امارات آمده است: درحالی که منطقه شاهد بی ثباتی و چالش‌های امنیتی است این شرایط ما را به سوی همکاری برای جلوگیری از اقداماتی که باعث تشدید تهدید ثبات کل منطقه می‌شود، سوق می‌دهد. دولت امارات با توجه به اعتقاد راسخ خود به ضرورت پایبندی به ثبات در منطقه، جنایت ترور ننگین آقای محسن فخری زاده را که می‌تواند به درگیری در منطقه منجر گردد، محکوم می‌کند. دولت امارات با توجه به شرایط موجود منطقه از تمامی طرف‌ها می خواهد برای جلوگیری از سوق یافتن منطقه به سطح جدیدی از بی ثباتی و تهدید صلح، بالاترین سطح خویشتنداری را از خود نشان دهند.

گفتنی است که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر روز جمعه با صدور اطلاعیه‌ای ترور و شهادت محسن فخری‌زاده معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در یک عملیات تروریستی را تائید کرد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید محسن فخری زاده محمدجواد ظریف تروریسم ترور فخری زاده محمد بن عبدالرحمن آل ثانی محسن فخری زاده کویت ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران را محکوم تلفنی با محمد جواد ظریف وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات #فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

دیگر خبرها

  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • کلیپی از رقص دسته جمعی محسن کیایی، محمد بحرانی، محسن شریفیان (فیلم)
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا