Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه برداشت زعفران تا ۲۰ آذر ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به بارش و سرمای اخیر در مناطق زعفران کاری، بخشی از زعفران‌های تولیدی کیفیت خود را از دست دادند.

وی افزود: دلالان با سوء استفاده از جریان سرمای اخیر اذعان می‌کنند که ۵۰ تا ۶۰ درصد تولید کاهش یافته است، درحالیکه این موضوع واقعیت ندارد چرا که یخ زدگی گل‌ها به معنای دور ریختن آن ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی ادامه داد: کشاورزان در صورتیکه ۱۰ گل زعفران در مزرعه مانده باشد، اقدام به جمع آوری می‌کنند چرا که کشاورزان با وقوع سرما و یخبندان محصول تولیدی خود را از سر مزرعه جمع می‌کنند و تنها کیفیت محصولات باران خورده کم‌می شود.

به گفته وی، تازمانیکه مجموع زعفران تولیدی از سرمزرعه جمع آوری نشود، نمی‌توان ارزیابی دقیقی پیرامون تولید و مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشت.

عضو شورای ملی زعفران افزود: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید با رصد مزارع باید آمار دقیقی از سطح زیرکشت و تولید زعفران داشته باشد و همواره برای صادرات محصول تولیدی و ایجاد ارز آوری برنامه ریزی کند.

وی درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بازار زعفران گفت: بازار داخل و صادراتی متاثر از شرایط کرونا تعریفی ندارد که امیدواریم هر چه سریع‌تر بساط این ویروس جمع شود تا شرایط اقتصادی به حالت عادی بازگردد.

این مقام مسئول از کمبود زعفران در بازار‌های هدف خبر داد و گفت: با اقداماتی که به منظور کنترل بیماری کرونا در سطح دنیا انجام می‌شود، انتظار می‌رود که این ویروس هر چه سریع‌تر مهار شود چرا که به عنوان بزرگترین تولیدکننده زعفران امکان جبران خلاء بازار‌های هدف را به شرط روان سازی صادرات داریم.

حسینی حداقل قیمت هر کیلو طلای سرخ را ۸ میلیون تومان و حداکثر ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید، تورم و نرخ سایر محصولات کشاورزی، قیمت زعفران منصفانه نیست و امیدواریم هر چه سریع‌تر به نرخ واقعی برسیم.

عضو شورای ملی زعفران در پایان تصریح کرد: اگر کشاورزان نتوانند محصول تولیدی خود را به نرخ واقعی به فروش رسانند، نهاده و خدمات کشاورزی که بخشی در دست دولت است، باید با نرخ منصفانه در اختیار کشاورز قرار گیرد تا بار مالی تولیدکننده اضافه نشود و رغبت به کشت و کار کاهش نیابد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: برداشت زعفران علی حسینی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۲ اردیبهشت ماه

امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران با قیمت ۴۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ ۳ میلیون و ۴۰۹  هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا و سکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید؛

 

 

محصول  نرخ
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) ۴۱ میلیون و  ۶۰۰ هزار تومان
سکه تمام طرح قدیم ۳۸ میلیون تومان
نیم سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون تومان
ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار  تومان
سکه یک گرمی ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان
طلای ۲۴ عیار ۴ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان
باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • تولید زعفران به ۲۳۰ تن رسید
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۲ اردیبهشت ماه
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران