Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@16:19:59 GMT

ناتو: باید درباره چالش ظهور چین، فکر جدی‌تری کنیم

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۳۱۵۴

ناتو: باید درباره چالش ظهور چین، فکر جدی‌تری کنیم

به گزارش فارس، ائتلاف ناتو در گزارشی با موضوع اصلاح این ائتلاف که قرار است روز سه‌شنبه منتشر شود گفته ائتلاف ناتو باید درباره نحوه مقابله با چین و ظهور ارتش این کشور، جدی‌تر فکر کند. 

خبرگزاری رویترز می‌گوید ناتو در گزارشی که به رویت دیپلمات‌های مورد استناد این رسانه رسیده گفته با وجود این، روسیه همچنان در این دهه دشمن اصلی ناتو خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک دیپلمات ناتو گفت: «چی دیگر، آن شریک تجاری بی‌خطر که غرب زمانی به آن امیدوار بود نیست. این کشور، قدرت رو به رشد قرن ما است و ناتو باید با آن سازگار شود.»

این دیپلمات با استناد به گزارش ناتو گفت پاسخ‌های ناتو باید به حفظ برتری تکنولوژیکی بر چین، حفاظت از زیرساخت‌ها و شبکه‌های رایانه‌های متمرکز باشد. 

این گزارش، علاوه بر این، از ناتو خواسته ارتباط‌های نزدیکتری با کشورهای غیرعضو ناتو مانند استرالیا تشکیل داده و روی بازداری در فضا بیشتر تمرکز کند.

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو امروز دوشنبه گفت ظهور چین، «امنیت ما را با چالش‌های مهمی مواجه می‌کند.»

وی اضافه کرد: «چین در حال سرمایه‌گذاری عظیم روی سلاح‌های جدید است و از شمالگان گرفته تا آفریقا دارد به ما نزدیک‌تر می‌شود.

دیپلمات‌های دیگری که گزارش ناتو را دیده‌اند با استناد به آن می‌گویند لازم است در گزارش موسوم به «طرح راهبردی» که به تشریح راهبردهای کلان رسمی ناتو می‌پردازد، راهبردها در قبال چین مشخص شوند.

قرار است وزیران خارجه ناتو در نشست روز سه‌شنبه درباره این گزارش بحث و تبادل نظر کنند. این گزارش قرار است سال آینده میلادی تحویل سران کشورها و دولت‌های اعضای ناتو شود.

ائتلاف ناتو در سال ۱۹۴۹ برای مهار تهدیدات نظامی اتحاد جماهیر شوروی تشکیل شد. در سال‌های گذشته کشورهای عضو ائتلاف ناتو بر اصلاح ساختار آن تأکید کرده‌اند.

منبع: الف

کلیدواژه: ائتلاف ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...

روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد، اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بار‌ها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشور‌های عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفتگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

دیگر خبرها

  • دانا و همان چالش قدیمی: زمین‌های‌علی‌آباد!
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو زنگ خطر را به صدا درآورد
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است