Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه اول سیما درباره مشکل تجمع آب‌های سطحی و فاصلاب در شهر اهواز گفت: آنچه برآورد شده و شهردار بار‌ها اعلام کرده است بودجه مورد نیاز برای ساماندهی آب‌های سطحی اهواز در حدود ٨ تا ١٠ هزار میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تامین این مبلغ از عهده شهرداری خارج است، اما طبق قانون تامین این هزینه برعهده شهرداری است.

وی ادامه داد: این مسائل مشکلاتی را برای شهر اهواز پیش آورده است. در عین حال اهواز یک شهر مسطح است و مانند برخی از شهر‌های دیگر خوزستان و حتی شهر‌های دیگر کشور نیست که شیب داشته باشد و امکان خارج شدن آب از آن وجود داشته باشد. برای تخلیه آب در چنین شرایطی نیاز به ایستگاه‌های گسترده پمپاژ نیاز دارد که باید محقق شود.

استاندار خوزستان در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا استانداری برای حل مشکل فاضلاب شهر اهواز ورود نمی‌کند و سپاه به مردم کمک می‌کند، اظهار کرد: سپاه و استانداری فرقی ندارد و نمی‌خواهیم بین دستگاه‌ها تفکیک ایجاد کنیم. اما همه هستند و من و خودم بودم و معاون عمرانی بنده نیز در بندر امام حضور داشنه و مدیریت امور را برعهده دارد. در عین حال از فرماندهی سپاه خواستم که نیرو‌های خودشان را برای حل موضوع به بندر امام اعزام کنند. در واقع همه دستگاه‌ها در کنار هم برای تحقق این کار اقدام کردند.

وی ادامه داد: در رابطه با اصلاح و ترمیم مسیر فاضلاب شهر اهواز این کار به قیمت سال ٩٨ نیاز به بودجه‌ای در حدود ۴ هزار میلیارد تومان نیاز دارد. اقدامات خوبی برای حل این موضوع صورت گرفته و به پیشنهاد دولت و با اجازه مقام معظم رهبری امسال معادل ۵٠ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای شبکه فاضلاب اهواز اختصاص پیداکرده است.

شریعتی گفت: امیدواریم برای بودجه سال ١۴٠٠ نیز ۵٠ میلیون یورو دیگر نیز اختصاص پیداکند و برای تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز نیز از طریق فاینانس ۴٠ میلیون یورو قطعی شده است. حدودا ١۴٠ میلیون یورو طی ٣ سال قرار است برای این پروژه‌ها تامین شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار خوزستان غلامرضا شریعتی فاضلاب اهواز میلیون یورو شهر اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه گرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب یکی از مشکلات اصلی در زمان بارندگی می‌باشد، در خصوص علت اصلی بروز اینگونه حوادث در شبکه فاضلاب گفت: شبکه جمع آوری فاضلاب شهری صرفاً برای جمع آوری فاضلاب خانگی طراحی و اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در ادامه گفت: عدم گنجایش مناسب جداول برای هدایت آب‌های سطحی و اتصال غیر مجاز جداول به شبکه‌های جمع آوری فاضلاب باعث آبگرفتگی معابر و ورود روانابهای سطحی حاوی مواد جامد به داخل شبکه جمع آوری فاضلاب می‌شود، و با ورود به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب در برخی منازل و خیابان‌ها می‌شود که می‌طلبد شهرداری ایلام با بررسی و طراحی سازه‌های انتقال آب این مناطق که در بارندگی‌های شدید مشکلات عدیده‌ای برای همشهریان عزیز به وجود می‌آورد جلوگیری نماید.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام افزود: در بارندگی اخیر حدود ۳۲ مورد رفع انسداد در شبکه شهرهای استان انجام گرفته و اکیپ‌های اجرایی نیز در این زمینه آماده به کار هستند تا در صورت بروز حادثه نسبت به انجام عملیات اجرایی اقدام کنند.

کد خبر 6098042

دیگر خبرها

  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • ادعای هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه یزد صحت ندارد
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک