Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@17:00:26 GMT

زمان پایان همه‌گیری کرونا پیش بینی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۴۹۲۱

زمان پایان همه‌گیری کرونا پیش بینی شد

مدیرکل مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی و بیوتکنولوژی «وکتور» روسیه که در زمینه تولید واکسن کرونا فعال است، گفت ویروس کرونا از بین نخواهد رفت اما همه‌گیریِ آن در سال ۲۰۲۱ پایان خواهد یافت.

به گزارش برنا؛ «رینات مکسیتوف» مدیرکل مرکز تحقیقات ویروس شناسی و بیوتکنولوژی وکتور که در زمینه تولید واکسن کرونا فعال است، روز یکشنبه گفت ویروس از بین نخواهد رفت ولی همه‌گیری قطعاً به پایان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وی پیش‌بینی کرد قطعاً همه‌گیری در سال ۲۰۲۱ به پایان خواهد رسید. به گفته این کارشناس، همه‌گیری زمانی پایان خواهد یافت که به لطف واکسیناسیون گسترده، جمعیت بیشتری با این بیماری مواجه شود و ایمنی جمعی کافی ایجاد گردد. با این حال طبق نظر وی، این که گفته شود ویروس در زمانی خاص و سریع از بین می‌رود، نادرست است.

تاکنون دو واکسن ضد ویروس کرونا در روسیه ثبت شده که یکی از آن‌ها «اسپوتنیک وی» ساخت مرکز تحقیقات ملی «گامالیا» وابسته به وزرات بهداشت روسیه و دیگری «اپی‌واکرونا» Epivaccorona است که مرکز وکتور در حال تولید آن است. انتظار می‌رود یک واکسن دیگر هم که مرکز علمی فدرال «چوماکوف» آکادمی علوم روسیه بر روی آن کار می‌کند، به زودی به ثبت برسد.

پیشتر صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که تاثیرگذاری واکسن «اسپوتنیک-V» این کشور ۹۵ درصد بوده و قیمت آن تقریبا نصف موارد مشابه است.

بر اساس بیانیه این نهاد روس که مسئول تولید واکسن کرونای تولیدی این کشور است، ۴۲ روز پس از تزریق دوز نخست این واکسن، تاثیرگذاری آن به ۹۵ درصد رسیده، این در حالی است که تاثیرگذاری این واکسن در ۲۸ روز نخست ۹۱.۴ درصد بوده است.

در مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کرونای روسیه ۴۰ هزار داوطلب شرکت کردند که ۲۰ هزار نفر آنها پیشتر دوز نخست آن را دریافت کرده بودند.

در واکسن روسی کرونا چند عوارض جانبی نظیر درد در محل تزریق واکسن، سردرد و تب مشاهده شده است.

صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کرونای این کشور در بلاروس، ونزوئلا، امارات و چند کشور دیگر نیز انجام شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا پایان خواهد همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، سی و دومین دوره رقابت های تنیس روی میز لیگ برتر باشگاه های کشور که از دی سال گذشته با حضور هشت تیم آغاز شد، از ۳۱ اردیبهشت با برگزاری مرحله سوم این رقابت ها پیگیری می شود. این مرحله از مسابقات تا ۵ خرداد ادامه خواهد داشت.

پتروشیمی بندرامام، نفت آبادان، رعد پدافند هوایی، پاک نژاد اسپورت، عقاب نهاجا، فراسنج تهران، شهرداری کرج و مناطق نفت خیز جنوب برگزارکننده این فصل از مسابقات هستند. نفت آبادان مدافع عنوان قهرمانی است ضمن اینکه پتروشیمی هم پرافتخارترین تیم لیگ تنیس روی میز ایران است که پس از چندسال غیبت در این فصل از مسابقات شرکت خواهد داشت.

دیدارهای مرحله سوم در حالی برگزار می شود که پتروشیمی در پایان مرحله دوم صدرنشین جدول رده بندی شد. در این مرحله که اسفند سال گذشته برگزار شد، تیم فراسنج حضور نداشت. چهار دیدار عقب افتاده این تیم در مرحله دوم، در جریان مرحله سوم مسابقات برگزار می شود.

مرحله سوم لیگ تنیس روی طی پنج دور پیگیری می شود. در پایان و بر اساس رده بندی نهایی تیم ها، چهار تیم وارد مرحله پلی آف (نیمه نهایی) می شوند.

دیدارهای نیمه نهایی ۲۰ و ۲۴ خرداد به صورت رفت و برگشت برگزار می شود. ۲۷ و ۳۱ خرداد هم زمان مصوب برای برگزاری دیدارهای رفت و برگشت فینال است.

کد خبر 6087578

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی