Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، پروفسور «وین مدسن» نویسنده و کارشناس ارشد مسائل امنیتی آمریکایی در حوزه امور بین‌المللی درباره عملیات تروریستی اخیر منجر به شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران گفت: «مشخص است که موساد ترور محسن فخری‌زاده را با چراغ سبز دونالد ترامپ و مایک پمپئو انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو در مذاکرات سه‌جانبه با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و بنیامین نتانیاهو در عربستان درباره اجرای این عملیات توافق کردند.»

مدسن در ادامه درباره شیوه عملیات‌های موساد گفت: «ترور از زمان تأسیس موساد در سال ۱۹۴۹ همیشه بخشی از کتاب قوانین این نهاد بوده است. تکنیک‌های ترور موساد از گروه‌های تروریستی یهودی مانند گروه ایرگون (Irgun Zvai Leumi) و گروه استرن گنگ (Stern Gang) کپی‌برداری شده است، گروه‌هایی که ترور نماینده فلسطین در سازمان ملل و چند مقام انگلیسی و همچنین بمب‌گذاری در هتل کینگ دیوید در بیت‌المقدس را انجام داده بودند.»

این کارشناس امنیتی در ادامه گفت: «در واقع تکنیک‌های ترور موساد با حضور مهاجران یهودی شوروی سابق که عضو نهادهای ک‌گ‌ب بودند مدرن شد. واحدهای ترور کیدون (Kidon) و متسادا (Metsada) در موساد کنار واحد سایرت ماتکال (Sayeret Matkal) تاکنون بیش از ۲۷۰۰ مأموریت ترور را در سراسر دنیا انجام داده‌اند، اهدافی از جمله رهبران حماس، حزب‌الله، جنبش فتح و دیگر دانشمندان ایران.»

وین مدسن در پاسخ به سؤالی درباره انتقام احتمالی ایران گفت: «در مورد اقدام تلافی‌جویانه، باور دارم این مسئله کاملاً موجه است.»

وی گفت: «کاملاً قطعی است که دست‌کم ترامپ، مایک پنس (معاون رئیس جمهور آمریکا)، مایک پامپئو، جارد کوشنر (مشاور ترامپ)، جینا هسپل (رئیس سازمان سیا)، جان راتکلیف (رئیس اطلاعات ملی آمریکا) و رابرت اوبراین (مشاور امنیت ملی آمریکا) از قبل از برنامه اسرائیل برای ترور دکتر فخری‌زاده مطلع بودند.»

کد خبر 569237 برچسب‌ها محسن فخری زاده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محسن فخری زاده فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: پیشنهادهای ما برای ایران «ملموس» است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، 

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رافائل گروسی سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران مستقر در وین ابراز امیدواری کرد که ظرف مدت کوتاهی گام‌های ملموسی در زمینه اجرای توافق اسفند ۱۴۰۱ برداشته شود.

وی گفت: هدف من از سفر این بود که مذاکرات جدی با ایران داشته باشم و بتوانیم چند پیشنهاد ملموس را بررسی کنیم که حوزه‌های مختلف بیانیه مشترک را در بر می‌گیرد.

مدیرکل آژانس با بیان اینکه مذاکرات با ایران همچنان ادامه دارد ادعا کرد که پیشنهادهای مطرح شده درباره نحوه اجرای توافق اسفند ۱۴۰۱ «ملموس» است و «ما در این زمینه با ایران در تعامل هستیم و اینکه چه اقدامی را می‌توان زودتر تعریف کرد»

گروسی وارد جزئیات مدالیته‌های پیشنهادی نشد و به خبرنگاران گفت: این‌ها مسائل خاص و حساسی هستند و من به طور کلی به‌ آن‌ها اشاره می‌کنم. از طرفی تا زمانی که ایران (مدالیته‌ها را) نپذیرد، به‌ویژه اینکه برخی اقدامات داوطلبانه هستند، پرداختن من به این مسائل مناسب نیست.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لحظه ترور افسر موساد با گلوله در صد متری دستگاه امنیتی مصر!
  • (ویدئو) لحظه ترور عنصر موساد در مصر
  • لحظه ترور مامور موساد در مصر (فیلم)
  • انتشار لحظه هلاکت مامور موساد در مصر +فیلم
  • اولین ویدئو از لحظه ترور مامور موساد در مصر
  • لحظه هلاکت مامور موساد در مصر + فیلم
  • یک گروه مصری مسئولیت قتل مأمور موساد را بر عهده گرفت
  • گروسی: پیشنهادهای ما برای ایران «ملموس» است
  • هشدار گروه‌های فلسطینی درباره جنایت صهیونیست‌ها در رفح
  • تهاجم زمینی به رفح یا توافق/ در میز آتش‌بس چه می‌گذرد؟