Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@16:22:03 GMT

وضعیت بازار رهن و اجاره املاک کلنگی

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۵۴۰۵

وضعیت بازار رهن و اجاره املاک کلنگی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، بازار مسکن در برهه‌های مختلف متاثر از شرایط غالب بر آن به لحاظ قیمتی، مخاطب گروه خاصی از متقاضیان قرار می‌گیرد. در بازار رهن و اجاره، عموما گروهی از مستاجران که به‌دلیل جهش قیمتی یا التهابات ایجاد‌شده در آن، امکان اجاره املاک نوساز یا حتی میانسال را نداشته باشند، متقاضی اجاره املاک کلنگی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ‌این مقطع زمانی از بازار مسکن، هر چند به اعتقاد برخی کارشناسان در پایان «عصر جهش» قیمت مسکن قرار داریم و با کاهش انتظارات تورمی و کاهش ریسک‌های غیراقتصادی امیدها برای ورود به دوره پساجهش افزایش یافته، اما به گفته برخی مشاوران ملکی، همچنان برخی از مشتریان بالقوه بازار رهن و اجاره که بودجه آنها برای اجاره واحدهای نوساز یا حتی میانسال کفایت نمی‌کند، به سمت واحدهای کلنگی متمایل هستند. تحقیقات میدانی از وضعیت بازار رهن و اجاره املاک کلنگی، دو روی متفاوت از این بازار را در مناطق شرقی و غربی پایتخت روایت می‌کند. نخست اینکه مساحت املاک کلنگی در مناطق غربی عموما بالای ۱۰۰ مترمربع است و در بین فایل‌های پیشنهادی که اخیرا مورد بررسی قرار گرفته کمتر فایل‌هایی با نرخ‌های پیشنهادی پایین‌تر از این میزان مساحت به‌چشم می‌خورد. در عین‌حال در مناطق شرقی مساحت واحدهای املاک کلنگی غالبا کمتر از ۱۰۰مترمربع است. اما موضوع دیگر، تفاوت نرخ‌های پیشنهادی برای املاک کلنگی در دو نیمه شرقی و غربی تهران است. مبلغ رهن پیشنهادی مالکان کلنگی مناطق غربی در بخش زیادی از فایل‌های مورد بررسی، بیش از ۴۰۰‌میلیون تومان است، درحالی‌که نرخ‌های پیشنهادی مالکان املاک کلنگی در مناطق شرقی برای دریافت پول‌پیش عموما بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است. این گروه از مالکان به دریافت اجاره ماهانه تمایل بیشتری دارند.

پربیننده ترین قیمت مسکن در تهران/ با ۲ میلیارد کجای پایتخت می‌توان خانه خرید؟ نرخ‌های عجیب مسکن در قلب تهران! قیمت مسکن تهران/ محله صادقیه با ۳ میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟ خبری مهم برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن بازار مسکن تولید مسکن ساخت مسکن سهام عدالت بازار رهن و اجاره اجاره املاک املاک کلنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، معاون اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: با هدف رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت همه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور انجام می‌شود.
سامانه خودنویس جهت رفاه حال مردم و بمنظور نظارت و کنترل قیمت مسکن ایجاد شده است تا مردم بتوانند به صورت رایگان قرارداد‌های ملکی خود را ایجاد و ثبت کنند.
 محمد جامع می‌گوید: از ابتدای سال جاری تمامی قرارداد‌های اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان باید در سامانه خودنویس به آدرس https://khodnevis.mrud.ir/ ثبت شوند.
دریافت شناسه رهگیری در این سامانه علاوه بر مشاوران املاک برای مردم نیز امکانپذیر است.

دیگر خبرها

  • پایانی بر اجاره بهای بی‌حساب و کتاب مسکن
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • لزوم ثبت قرارداد ‌اجاره‌ مسکن در سامانه خودنویس
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!