Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر حاج کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان زنجان پایش‌های مداوم، مراقبت و کنترل بیماری آنفلوآنزای پرندگان را در دستور کار قرار می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر موردی از بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان زنجان گزارش نشده است، تصریح کرد: مراقبت‌های لازم در سطح مرغداری‌ها، واحدهای طیور بومی و تالاب‌ها انجام شده و این مراقبت‌ها در استان تداوم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بیماری مشترک بین انسان و پرندگان است، افزود: توجه به موازین بهداشتی ضروری است.

حاج کاظمی با اشاره به اینکه مرغداری‌های صنعتی و سنتی باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند، تاکید کرد: باید از ورود پرندگان وحشی همچون گنجشک، کلاغ و کبوتر و همچنین از بازدید افراد متفرقه از محل دان جلوگیری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه رفت و آمد افراد متفرقه به مرغداری باید به حداقل ممکن کاهش یابد، اضافه کرد: رانندگانی که بر حسب ضرورت نهاده را به مرغداری منتقل می‌کنند از خودرو پیاده نشوند و سطح خارجی خودرو مربوطه نیز قبل از ورود به مرغداری ضد عفونی شود.

وی با بیان اینکه مرغ و پرندگان خانگی باید در مکانی بسته نگهداری و با پرندگان مهاجر و بومی در تماس نباشند، تصریح کرد: محیط نگهداری این پرندگان باید از آلودگی مبرا و ضد عفونی شود.

حاج کاظمی تاکید کرد: شهروندان از خرید پرندگان، اردک و مرغ از بازارچه‌های داخل شهر و روستاها خودداری کنند.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: دامپزشکی آنفولانزای مرغی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد

دفتر آیت‌الله حاج سید محمد علی شیرازی در اطلاعیه ضمن تقاضای دعای خیر از مؤمنان، از وضعیت درمان این عالم ربانی و وخامت حال وی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، دفتر آیت‌الله حاج سید محمد علی شیرازی با صدور اطلاعیه‌ای پیرامون وضعیت درمان این عالم ربانی از وخامت حال وی و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است؛ به اطلاع مؤمنین گرامى مى‌رساند که در پى کسالت اخیر آیت‌الله حاج سید محمدعلى شیرازى(دامت برکاته) حال عمومى ایشان وخیم‌تر شده و معظم له کماکان در بخش مراقبت‌هاى ویژه تحت درمان قرار دارند.

این اطلاعیه می‌افزاید؛ جهت سلامتى و شفاى این عالم مجاهد و خدوم از همه مؤمنین ملتمس دعاى خیر هستیم. 

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند
  • جوجه یک روزه
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا