Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@05:19:12 GMT

رضایی: نتیجه فوتبال ما بیرون زمین رقم می‌خورد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۵۵۲۳

رضایی: نتیجه فوتبال ما بیرون زمین رقم می‌خورد

رحمان رضایی سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان معتقد است که در ایران از فوتبال واقعی که درون زمین رقم می‌خورد، فاصله گرفته‌ایم.

به گزارش مشرق، رحمان رضایی درباره اشتباهات داوری که به ضرر تیمش رقم خورده است و یک مورد آن اخراج بازیکن ذوب‌آهن در دقیقه یک دیدار هفته دوم مقابل ماشین‌سازی بود، اظهار داشت: درباره اخراج فکر می‌کنم داور خیلی عجولانه تصمیم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه تیم‌ها و ما مربیان یک هفته کار می‌کنیم و بعد با یک تصمیم که می‌توانست بهتر و دقیق‌تر گرفته شود، زحمات‌مان هدر می‌رود. داور در ثانیه 30 بازی، بازیکن ما را اخراج کرد که فکر می‌کنم می‌توانست کمی ملایم‌تر و بهتر عمل کند. من نمی‌گویم داور به نفع ما بگیرد، اما تصمیم بادقت‌تر باعث نمی‌شد ما 98 دقیقه با 10 بازیکن بازی کنیم. در این فشردگی بازی‌ها اگر 98 دقیقه 10 نفره باشید، ریکاوری بازیکنان برای دیدار هفته بعد هم سخت‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از VAR ایرانی تا اخراج سرمربی و اعتراضات تمام نشدنی

وی سپس درباره پنالتی گرفته شده برای پیکان در دیدار هفته سوم که داور آن را برگرداند و اینکه داور چگونه این تصمیم را گرفت، گفت: من فکر می‌کنم، در همه اتفاقاتی که رخ می‌دهد، ما سعی می‌کنیم بیراهه برویم و بُعد منفی ماجرا را بزرگنمایی کنیم. شاید در نهایت داور سوتی هم نمی‌زد، اما در آن صحنه حق ما بود که داور تصمیم گرفت آن را به ما برگرداند. قرار نیست درباره حقی که به ما بازگردانده شده است، به کسی جواب پس بدهیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن که با برنامه فوتبال برتر گفت‌وگو می‌کرد، افزود: دو هفته حق ما خورده شد و مشکلی هم نیست، اما اینجا باید به داور تبریک بگوییم که شهامت و جسارت به خرج داد و تصمیمش را برگرداند. این تصمیم را هم خود داور پس از مشورت با همکارانش گرفت. نه دوربین بازدید شد، نه کسی بیرون زمین تصویری به داور نشان داد. در برخی روایت‌ها اغراق می‌شود، اما داور نه موبایلی را دید و نه دوربین تلویزیونی را. به داور تبریک می‌گویم و از او تشکر می‌کنم که حق ما را برگرداند.

رضایی درباره اینکه چه نظری درباره شلوغی نیمکت‌ها و حواشی آنها در کنار زمین دارد، گفت: بله، متأسفانه خیلی از تیم‌ها شگردشان همین شده است و امیدوارم این مسائل حل شود. همه جای دنیا هم فوتبال بازی می‌کنند، اما ما از فوتبال واقعی که درون زمین رقم می‌خورد، فاصله گرفته‌ایم. هیچ وقت نمی‌بینیم که کسی بگوید درون زمین چه نکته‌های فنی وجود داشت. این بحث‌ها و حواشی نیمکت‌ها خوب نیست و ما مربیان باید در رفتارمان تجدیدنظر کنیم و با آرام کردن نیمکت‌ها، باعث شویم داور بدون حواشی و فشار، قضاوت بهتری داشته باشد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید محسن فخری زاده ذوب آهن اصفهان رحمان رضایی لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد

یک منبع موثق در اسپانیا از تصمیم مدیران باشگاه بارسلونا برای پیگیری اعتراض خود نسبت به قضاوت ال‌‌کلاسیکو از محکمه‌ای غیرورزشی خبر داد. - اخبار ورزشی -

به خبرگزاری تسنیم، رادیو کاتالونیا اعلام کرد؛ پس از امتناع فدراسیون فوتبال اسپانیا از ارائه تصاویر و فایل صوتی مکالمات داور و VAR بازی یکشنبه شب تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا در هفته سی‌و‌دوم لالیگا، باشگاه کاتالان تصمیم گرفته است که از مراجع قضایی غیرورزشی شکایت خود را پیگیری کند.

ال‌کلاسیکوی سوم فصل که با پیروزی 3 بر 2 رئالی‌ها خاتمه یافت، دارای دو صحنه بحث‌برانگیز داوری به ضرر بارسلونا بود که یکی از آنها یعنی عبور توپ از خط دروازه رئال‌مادرید و گل تشخیص داده نشدنش توسط داور و VAR جنجال بسیار به پا کرد. در حالی که در برخی تصاویر منتشر شده از زوایای خاص به نظر می‌رسد توپ به طور کامل از خط دروازه عبور کرده است، کمیته داور و فدراسیون فوتبال اسپانیا حاضر به پذیرش این موضوع نشده‌اند و حتی از ارائه مدارکی که می‌تواند ادعای بارسا را تأیید کند، خودداری کرده‌اند.

ژاوی: با بی‌عدالتی مطلق به رئال مادرید باختیم

 

طبق گزارش رادیو کاتالونیا هدف بارسلونا از این تصمیم، ملزم شدن فدراسیون فوتبال اسپانیا به ارائه تصاویر و فایل‌های صوتی مکالمات داور با دستور مراجع قضایی است که می‌‌تواند تبعاتی منفی برای کمیته داوران فوتبال اسپانیا داشته باشد. در همین راستا خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا با انتشار یک کلیپ ویدئویی تهدید کرد تا پایان برای احقاق حقوق از دست رفته تیمش خواهد جنگید که این حتی می‌‌تواند شامل تلاش برای برگزاری مجدد بازی باشد.

اگرچه در فوتبال اسپانیا سابقه نداشته که اعتراض یک تیم به قضاوت بازی، باعث صدور حکم برگزار مجدد یک بازی شود، اما این اتفاق سال گذشته در فوتبال بلژیک رخ داد و فدراسیون فوتبال این کشور دستور برگزاری مجدد مصاف تیم‌های اندرلشت و خنک را داد چرا که در آن بازی VAR به اشتباه گل تیم خنک را مردود دانست، هر چند با اعتراض تیم اندرلشت به دادگاه استیناف، حکم فدراسیون فوتبال بلژیک رد و در نهایت بازی مجدداً برگزار نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران/ دستور موقت برای خاطیان+ فیلم
  • به ستوه آمده‌ایم!
  • بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟
  • پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش
  • پیروزی فاینورد در حضور کوتاه مدت جهانبخش
  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • برایتون - منچسترسیتی؛ ترکیب رسمی
  • بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد
  • شکایت رسمی بارسا: فاجعه داوری در ال‌کلاسیکو!
  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند