Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شماری از گروه‌های مدافع حقوق بشر و کنترل تسلیحات، با امضای نامه‌ای خطاب به کنگره آمریکا، مخالفت خود را با قرارداد ۲۳ میلیارد دلاری فروش تسلیحات به امارات، اعلام کردند.

در این نامه، ۲۹ گروه حقوق بشری توقف کامل اجرای این قرارداد را که شامل فروش تسلیحاتی چون موشک، جت‌های جنگنده و پهپاد به ابوظبی است؛ خواستار شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها همچنین با طرح این احتمال که ممکن است تحقق خواسته‌شان در کوتاه‌مدت عملی نشود؛ از جو بایدن دموکرات خواستند که در دولت آتی خود، مخالفت این گروه‌ها را با تحویل سلاح به امارات در نظر بگیرد.

اوایل ماه جاری میلادی، سه سناتور آمریکایی نیز مصوبه‌ای برای توقف فروش تسلیحات به امارات ارائه دادند. با این حال، قطعنامه پیشنهادی آنها مستلزم تائید هر دو مجلس نمایندگان و سنا است. همچنین قطعنامه نهایی ممکن است با وتوی رئیس‌جمهور آمریکا مواجه شود که خلاصی از این معضل نیز نیازمند رای دو سوم از اعضای هر دو مجلس است.

این در حالی است که اعضای دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، دوشنبه بعد از ظهر، درباره این قرارداد تسلیحاتی با اعضای کمیته روابط خارجی سنا صحبت کرده‌اند.

قرارداد تسلیحاتی ۲۳ میلیارد دلاری با امارات، از توافق‌های جانبی است که در نتیجه خیانت ابوظبی به آرمان فلسطین و عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی حاصل شد.

این در حالی است که گروه‌های حقوق بشری می‌گویند تسلیح امارات می‌تواند آتش بحران در لیبی و یمن را شعله‌ورتر کند.

کد خبر 5084932 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: فروش تسلیحات عادی سازی روابط با اسرائیل امارات متحده عربی کنترل تسلیحات کنگره آمریکا ایالات متحده امریکا جنگ 2015 یمن حقوق بشر محسن فخری زاده رژیم صهیونیستی ایران ایالات متحده امریکا عراق ترور دانشمندان هسته ای فلسطین سوریه جو بایدن عربستان سعودی دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 لبنان تروریسم فروش تسلیحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد

دفتر ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که نخستین پرواز انتقال پناهجویان به روآندا هماهنگ شده است. این پرواز ظرف ۱۰ تا ۱۲ هفته دیگر انجام خواهد شد و به دنبال آن، چندین پرواز دیگر برنامه‌ریزی خواهد شد.

طرح جنجالی اخراج پناهجویان از خاک انگلیس دوشنبه گذشته پس از ماه‌ها بحث و بررسی، در پارلمان انگلیس تائید شد و راه را به گفته کارشناسان، برای ایجاد «سابقه‌ای خطرناک در نقض قوانین حقوق بشری» باز کرد.

با قانونی شدن این طرح، پناهجویانی که از یکم ژانویه ۲۰۲۲ به صورت غیرقانونی از یک کشور امن مانند فرانسه وارد انگلیس شده‌اند، به رواندا منتقل می‌شوند تا پرونده آنها توسط وزارت کشور انگلیس بررسی شود. آنها ظرف ۲۸ روز از انگلیس اخراج می‌شوند؛ حق اعتراض ندارند و از بازگشت به این کشور در آینده منع خواهند شد.

اگر پرونده این افراد پذیرفته شد، به انگلیس منتقل می‌شوند؛ در غیر اینصورت می‌توانند برای اقامت در رواندا یا هر کشور دیگری به‌غیر از انگلیس درخواست پناهندگی کنند. دولت انگلیس معتقد است که این طرح پناهجویان را از ورود غیرقانونی به خاک این کشور منصرف می‌کند.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس به خبرنگاران گفت؛ نخستین گروه پناهجویان برای انتقال به روآندا انتخاب شده‌اند. وی افزود که دولت سرگرم پیگیری مقدمات حقوقی انتقال این افراد است.

این درحالیست که موسسات خیریه هشدار داده‌اند که «تصمیم ظالمانه و ناپسند» دولت برای انتقال پناهجویان به هزاران کیلومتر دورتر، نه تنها در پاسخ به معضل مهاجرت ناکام خواهد بود، بلکه «به هرج و مرج بیشتر انسانی منجر خواهد شد».

آنها قصد دارند تا از ظرفیت دادگاه اروپایی حقوق بشر برای توقف انتقال پناهجویان استفاده کنند. نهاد‌های حقوق بشری دو سال پیش هم با ارجاع این پرونده به دادگاه اروپایی حقوق بشر، مانع اخراج پناهجویان شدند.

از سویی ۱۶۰ موسسه خیریه و فعال حقوق بشری در نامه‌ای سرگشاده به نخست وزیر انگلیس طرح دولت در این زمینه را محکوم کرده و آن را ظالمانه و شرم‌آور خواندند.

سازمان ملل متحد هم هشدار داده است که این طرح، بر خلاف کنوانسیون پناهندگان است و سابقه‌ای خطرناک در سطح جهانی ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • نهاد حقوق بشری: ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی کردیم