Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@08:58:38 GMT

دست دشمنان رو شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۵۸۴۵

دست دشمنان رو شد

فاز اول، ایجاد جنگ روانی- ادراکی از احتمال وقوع حمله نظامی آمریکا به ایران در مدت زمان باقی مانده از دولت ترامپ بود.

به گزارش مشرق، دکتر رضا سراج، کارشناس مسائل راهبردی درباره شکست سیاست های آمریکا علیه ایران در کانال تلگرامی خود نوشت: محور غربی، عبری با وقوف به شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، طرحی استراتژیک را علیه ج.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ا.ا اجرایی نمود که شهادت دانشمند برجسته‌ی هسته‌ای و دفاعی کشورمان، حلقه‌ای از زنجیره آن بود.

طراحی استراتژیک نظام سلطه

فاز اول، ایجاد جنگ روانی- ادراکی از احتمال وقوع حمله نظامی آمریکا به ایران در  مدت زمان باقی مانده از دولت ترامپ بود. مرحله دوم این طرح راهبردی، باور پذیر و معتبر ساختن وقوع حمله بود که با تحرکات نظامی و انتقال تجهیزات تهاجی امریکا به منطقه انجام شد. در پاسخ به دو گام ذکر شده، دشمنان باید سیگنال استقبال از مذاکره را از داخل ایران دریافت می‌کردند که البته ارسال شد. در فاز سوم طراحی استراتژیک، ایران باید تا استقرار دولت بعدی آمریکا (ترامپ/بایدن) در کاخ سفید به سمت بی‌عملی سوق داده می‌شد. ا

ز این رو تحمیل هزینه به ایران با ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان شهید محسن فخری زاده در دستور کار قرار گرفت. در ادامه این سناریو، همزمان دو مرحله باید اجرایی می‌شد.

از یک سو کشورهای اروپایی باید در تبادل و تعامل دیپلماتیک، ایران را به خویشنداری، بخوانید بی‌عملی، دعوت می‌کردند و از سوی دیگر با جنگ ادراکی، اینچنین القاء می‌کردند که اقدام تروریستی یک دام است تا ایران وادار به اقدام نگردد. سیاستگزاران و کارگزاران این طرح استراتژیک در فاز پایانی بر این انتظار بودند که ایران با بی‌عملی و دست خالی به میز مذاکره کانالیزه خواهد شد و بناچار مزیت‌های راهبردی جدیدی در قبال بازگشت آمریکا به برجام از ایران ستانده می‌شود.

با رو شدن دست دشمنان، حالا نمایندگان مجلس از قانون اقدام راهبردی در حوزه هسته‌ای رونمایی خواهند کرد تا اولین گام ایران در پاسخ به طراحی استراتژیک دشمنان و محاسبه پذیر ساختن آنان برداشته شود. البته قانون اقدامات راهبردی در مورد درصد و ظرفیت غنی‌سازی ارونیوم، لغو پروتکل و... تنها بخشی از اقدامات متقابل ایران است و الباقی بعدا صدایش درخواهد آمد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید محسن فخری زاده رضا سراج ایران آمریکا ترور دانشمندان هسته ای محسن فخری زاده حمله نظامی به ایران ترامپ جو بایدن اقدام تروریستی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه

به نوشته یک روزنامه آمریکایی، نیجر در بحبوحه شکست اتحاد این کشور با ایالات متحده و خروج نظامیان آمریکایی، در حال تقویت همکاری با روسیه است و قصد دارد از مسکو برای آموزش نظامی سربازانش و خرید سلاح کمک بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "فایننشال تایمز" در تحلیلی نوشته است، تصمیم ایالات متحده برای خارج کردن نیروهایش از کشور نیجر یک پیروزی استراتژیک برای روسیه محسوب می‌شود. یک هواپیمای روسی حوالی نیمه شب بدون سر و صدا در فرودگاه بین المللی نیامی، پایتخت نیجر فرود آمده و سامانه‌های پدافند هوایی و نیروهایی را برای کمک به متحد جدید خود رساند.

این نشریه نوشت: حضور 100 سرباز در این ماه آخرین ناقوس مرگ برای حضور نیروهای آمریکایی بود که از سال 2013 در این کشور در غرب قاره آفریقا مستقر بودند. تغییر خط مشی در بحبوحه موجی از وحشت و بی‌ثباتی در منطقه رخ می‌دهد که ارتش قدرت را در نیجر، بورکینافاسو و مالی به دست گرفته است «در حالی که نارضایتی مردم از شکست دولت‌های دموکراتیک و غرب در متوقف کردن خشونت‌ها از سوی داعش، القاعده و سایرین افزایش یافته است. 

ابراهیم یحیی ابراهیم، ​​تحلیلگر ارشد گروه بین المللی بحران ساحل، به این روزنامه گفت که دلیل اصلی نزدیک شدن روابط بین روسیه و نیجر این است که مسکو در حال "حفاظت از رژیم حاکم بر نیامی" است. تنها چیزی که آنها از آن می ترسند حملات هوایی است و کشوری که به آنها سیستم دفاع هوایی می‌کند روسیه است و نقش مسکو اینجاست که پر رنگ می شود.

نیجر قصد دارد از روسیه تسلیحات نظامی خریداری کند

علاوه بر این، محمد تومبا، وزیر امور داخلی نیجر روز چهارشنبه در جریان دوازدهم اجلاس بین المللی نمایندگان عالی رتبه در امور امنیتی که در سن‌پترزبورگ برگزار شد، اعلام کرد که کشورش علاقه مند به آموزش متخصصان نظامی روسی به نیروهای امنیتی محلی است و همچنین مایل است از روسیه تسلیحات نظامی بخرد.

او با اشاره به اینکه همکاری با روسیه در زمینه آموزش نظامی برای مبارزه با تروریسم ضروری است، گفت: رهبری نیجر از ارتش روسیه می‌خواهد تا نیروهای محلی را در جنگ و استفاده از سلاح آموزش دهد.

نیجر در حال تقویت همکاری خود با روسیه در بحبوحه شکست اتحاد این کشور با ایالات متحده است. در این رابطه روز یکشنبه در شمال نیجر در شهر آگادس، صدها نفر از مردم  علیه حضور آمریکایی‌ها که پایگاه نظامی آنها در این شهر قرار دارد، تجمع کردند. ده‌ها پرچم مالی، نیجریه، بورکینافاسو و روسیه در این تظاهرات به اهتزاز درآمد. این راهپیمایی دو روز پس از تصمیم واشنگتن برای خروج نظامیانش از نیجر برگزار شد. 

قرار است طی روزهای آینده یک هیئت آمریکایی برای هماهنگی جزئیات خروج خود وارد کشور شود. توافقنامه نظامی با ایالات متحده توسط شورشیانی که در اواسط ماه مارس قدرت را در نیجر به دست گرفتند، پاره شد. به نظر آنها، هیئت واشنگتن "پروتکل دیپلماتیک را رعایت نکرده است". این توافق به پرسنل نظامی و غیرنظامی آمریکایی اجازه می‌داد در خاک این کشور آفریقایی حضور داشته باشند.

خروج نظامیان آمریکایی از نیجرگسترش روابط نظامی روسیه و نیجر25 کشته در حمله افراد مسلح به جنوب نیجریه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • ضربه راهبردی ایران به رژیم صهیونیستی از نگاه عباس عبدی
  • ضربه راهبردی ایران به اسرائیل از نگاه عباس عبدی
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • رأی الیوم:حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود
  • تنش مستقیم میان ایران و اسرائیل تمام شد اما فعلا
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند