Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اتحادیه اروپا میزان انتشار گازهای گلخانه ای در 2019 به کمترین میزان در سه دهه گذشته رسیده است.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، این گزارش بر اساس آخرین آمار کمیسیون اروپا است که نشان می دهد انتشار در سال گذشته 3.7 درصد کاهش یافته است در حالی که تولید ناخالص داخلی 1.5 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون میزان آلایندگی نسبت به سال 1990 با کاهش 24 درصدی روبرو شده است، در حالی که در سیستم تجارت آلاینده های اتحادیه اروپا (ETS) بیشترین کاهش در سال 2019 مشاهده شده است، که 9.1 درصد یا حدود ۱۵۲ میلیون تن دی اکسید کربن کاهش یافته است.

این کاهش عمدتا توسط بخش نیرو انجام شد، جایی که میزان انتشار تقریبا 15٪ کاهش یافت، این کاهش در درجه اول به دلیل جایگزینی تولید برق از سوخت زغال سنگ با انرژی حاصل از تجدیدپذیر و گاز است، در حالی که انتشار در صنعت تقریبا 2٪ کاهش یافت.

میزان آلایندگی تأیید شده از هواپیمایی، که در حال حاضر پروازهای منطقه اقتصادی اروپا را پوشش می دهد، به رشد متوسطی ادامه داد و در مقایسه با سال 2018 ، 1٪ افزایش یافت.

انتشاراتی که تحت پوشش ETS اتحادیه اروپا نیستند، مانند تولیدات غیر ETS صنعت، حمل و نقل، ساختمان ها، کشاورزی و زباله ها، تغییر قابل توجهی نسبت به سطح انتشار در سال 2018 نداشته‌اند.

فرانس تیمرمنز، معاون اجرایی معاملات سبز اروپا اظهار کرد: اتحادیه اروپا اثبات می کند که می توان میزان انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش داد و در عین حال اقتصاد را رشد داد. با این حال، گزارش امروز دوباره تأیید می کند که ما باید تلاش خود را در تمام بخشهای اقتصاد افزایش دهیم تا به هدف مشترک خود یعنی تولید صفر کربن تا سال 2050 برسیم.

وی همچنین افزود: اگر ما به تعهد خود پایبند بمانیم و فرصت های بهبود را برای راه اندازی مجدد اقتصاد خود به شیوه ای سبزتر، مقاوم تر و ایجاد یک آینده سالم و پایدار برای همه عملی کنیم، به هدف خود خواهیم رسید.

برچسب هاEnergy Live News اتحادیه اروپا (EU) اروپا انرژی امروز بین الملل

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا EU اروپا انرژی امروز بین الملل آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره نوشت: دولت ترینیداد و توباگو امروز اعلام کرد که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است.

این کشور حوزه دریای کارائیب با تاکید بر اینکه این اقدام را در راستای اهداف صلح پایدار انجام داده، در بیانیه ای آورده است: به رسمیت شناختن فلسطین یک امر اخلاقی و عادلانه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین بیانگر خواسته های مشروع مردم فلسطین و حمایت از آن است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفته بود: بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا قرار است تا پایان ماه مه، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

کد خبر 6095728 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جذب گازهای گلخانه ای در یک ماده متخلخل جدید 
  • تصاویری از مستندات جدید خبرگزاری قوه قضائیه درباره نیکا شاکرمی
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد