Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیابت یک بیماری شایع و خطرناک است که بسیاری از افراد در سراسر جهان قربانی آن می‌شوند و این بیماری و عوارض آن بسیار سریع پیشرفت می‌کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ دیابت با علائم بسیاری خود را نشان می‌دهد، اما بیشتر افراد این نشانه‌ها را نادیده می‌گیرند که در نتیجه بیمار در کنار دیابت با مشکلات جسمی دیگری مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به برخی از علائمِ پوستی مرتبط با بیماری دیابت اشاره کرده که با آگاهی از آن‌ها می‌توان بیماری را کنترل کرد.

عفونت پوست: عفونت پوستی یک عارضه شایع است، اما هنگامیکه فرد به طور دائم درگیر این مشکل باشد می‌تواند نشانه خطر باشد. در چنین شرایطی لازم است فرد به پزشک مراجعه کرده و قند خون خود را بررسی کند. عفونت پوستی یا خارش پوست می‌تواند نشانه هشدار دهنده دیابت باشد که شامل خارش و بثورات پوستی است.

زخم: زخم‌های طولانی مدت روی دهان یا پوست یکی دیگر از علائم دیابت است که نمی‌توان نادیده گرفت چرا که وجود زخم دیابتی در این بیماران شایع است که در پی آن ممکن است زخم‌هایی در دهان، دست و پا ظاهر شود.

لکه‌های عمیق در گردن، زیر بغل یا کمر: بروز ناگهانی لکه‌های تیره در کمر، گردن یا زیر بغل به مفهوم ضرورت انجام آزمایش دیابت است، زیرا این لکه‌ها می‌تواند نشانه پیش‌دیابت باشد.

سفت و ضخیم شدن پوست: درصورتیکه پوست بسیار سفت شده باشد یا به طور مرتب دچار تورم در پوست می‌شوید لازم است آزمایش قند خون انجام شود، زیرا ضخیم و سفت شدن پوست نیز ممکن است نشانه دیابت باشد.

بروز لکه زرد اطراف پلک: بروز لکه‌های زرد اطراف چشم یا پلک بالا نشانه هشدار است، زیرا لکه زرد اطراف پلک نشانه وجود میزان بالایی چربی در خون است که می‌تواند نشانه دیابت باشد.

طولانی شدن مدت زمان ترمیم زخم و پوست: درصورتیکه زخم روی پوست به موقع ترمیم نشود لازم است تست قند خون انجام شود، زیرا طولانی شدن مدت زمان بهبود زخم می‌تواند نشانه وجود قند مازاد در خون باشد.

منبع: ایسنا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دیابت علایم دیابت تواند نشانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود

حجت الاسلام میرعباس سالمیان در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، اظهار داشت: امروز به عینه شاهد تغییرات در جنگ و تقابل دشمنان می‌باشیم.
 
معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی استان کرمانشاه گفت: امروز مهم‌ترین اسلحه در دست کشورهای مستکبر و زورگو جنگ ترکیبی علیه مخالفین خویش است.
 
این استاد حوزه تصریح کرد: دشمن با جنگ ترکیبی می‌خواهد که عملاً طرف مقابل را فلج نماید بنابراین شایسته است که همه کشورها به ویژه جهان اسلام با جنگ ترکیبی دشمنان به خوبی آشنا شوند.
 
حجت الاسلام سالمیان با اشاره به اینکه یکی از ‌هدف های جنگ ترکیبی دشمنان علیه جهان اسلام از بین بردن وحدت مسلمین است، یادآور شد: تا زمانی که وحدت در بین مسلمین باشد جهان غرب و استکبار هرگز نمی‌تواند بر مسلمانان مستولی شود بنابراین با جنگ ترکیبی که خود زیرمجموعه‌های بسیاری دارد می‌خواهد جهان اسلام را عملاً از هم بپاشاند.
 
معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی استان کرمانشاه در پایان سخنان خود با اشاره به لزوم فراگیری روش‌های جنگ نرم و جنگ ترکیبی دشمنان، خاطرنشان کرد: امروز بر همه ما واجب است که با انواع و اقسام جنگ‌های دشمنان چه در فضای مجازی و چه در فضای فیزیکی به صورت کامل و عملی آشنا شویم تا خدای ناکرده دچار شبیخون نگردیم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • سقوط تلخ تیم نام آشنا به سری بی ایتالیا
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • لکه‌های سفید روی ناخن‌ها چه معنایی دارند؟
  • صدای پای بازیکن نام آشنا در استقلال گوش می‌رسد/ این شادی گل بی دلیل نبود!
  • لکه های سفید روی ناخن ها چه معنایی دارند؟
  • زیر تیغ
  • سلطانی: پرسپولیس را به ظاهر واگذار کردند/ از ۱۰۰ میلیارد بدهی به پیشکسوتان می‌دهند!
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود