Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-محمد دشتگلی، کارگردان و بازیگر تئاتر درباره پاسخ گویی فیلم تئاترها، کیفیت آن و تفاوت‌های فیلم تئاتر و تله تئاتر می‌گوید.

محمد دشتگلی، کارگردان و بازیگر تئاتر در خصوص اینکه آیا فیلم تئاتر پاسخ گوی نیاز فعلی به تئاتر است گفت: در شرایط فعلی شاید فیلم تئاتر پاسخ گوی نیاز مردم به تماشای تئاتر باشد، ما حدود بیست و دو سایت داریم که می‌تواند فیلم تئاتر پخش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در شرایط تعطیلی تماشاخانه‌ها و اینکه اجرای تئاتر با مشکلات خاص خود مواجه است و مردم هم خیلی رغبت به آمدن ندارند، محدودیت‌های شدید وضع شده جدید ستاد مبارزه با کرونا شاید بتواند بخشی از نیاز تئاتری‌ها را پاسخ دهد.

این کارگردان با سابقه تئاتر در خصوص کیفیت لازم فیلم تئاتر‌ها گفت: قطعا فیلم تئاتر‌ها کیفیت لازم را ندارند به جهت اینکه تئاتر هنری زنده است و هنر زنده به عنوان یک تماشاگر وقتی که چشمانتان مهمان یک نمایش خواهد بود می‌توانید بخش‌های مختلف واکنش‌های بازیگران را برای دیدن در لحظه و جای جای مختلف صحنه انتخاب کنید و چشم شما در فیلم تئاتر‌ها تبدیل به چند دوربین می‌شود که شما از دیدن صحنه‌های دیگر و تجربه احساسات مختلف باز می‌مانید، حظ، لذت و استنباطی که باید از مفهوم کار داشته باشید ممکن است به دنبال نداشته باشید.

دشتگلی در خصوص تله تئاتر‌ها هم گفت: بحث تله تئاتر با فیلم تئاتر‌های در حال حاضر فرق می‌کند، یعنی در فیلم تئاتر نمایشی را با یک یا چند دوربین تنطیم می‌کنند، ولی تله تئاتر یک کارگردان هنری و یک کارگردان تلویزیونی دارد که خود آن کارگردان کار خواهد کرد که تله تئاتر از استاندارد‌های لازم برخوردار باشد و بیننده به عنوان یک فیلم به آن نگاه می‌کند و همان طور که از اسمش مشخص است وقتی نمایشی به عنوان تله تئاتر یا تئاتر تلویزیونی از آن نام برده می‌شود، مخاطب با آن ارتباط دیگری بر قرار می‌کند.

او ادامه داد: مخاطب از قبل با تله تئاتر پیش زمینه ذهنی دارد مبنی بر اینکه من مخاطب در حال دیدن تله تئاتر هستیم. چون فیلم تئاتر یک تئاتر کامل است که شما امکان دیدن آن را در فضای فیزیکی و زنده ندارید و شما می‌خواهید در صفحه تلویزیون یا گوشی موبایل ان را ببینید. ولی تله تئاتر با توجه به مونتاژی که صورت می‌گیرد و ترکیب کارگردانی تلویزیون و کارگردانی هنری تفاوت دیگری را نسبت به فیلم تئاتر خواهد داشت و از مقبولیت بیشتری هم برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فیلم تئاتر ها تله تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است

حسین بامیری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد : همانطور که نبی مکرم‌ اسلام (ص) کار و کوشش را همانند جهاد در راه خدا مقدس دانسته و کارگر را به مجاهد فی سبیل‌الله تشبیه می‌نماید و همان اجر و پاداش را برای او متذکر می‌گردد.

وی تصریح کرد: آیین مقدس اسلام کار مفید و سازنده را عبادت تلقی نمود و رشد تعالی انسان را تنها در سایه کار و کوشش می‌داند، در دین مبین اسلام نیل به مدارج عالیه کمال و راه رسیدن به مراتب پیشرفت، صرفاً در سایه کار و تلاش آگاهانه براساس معیارهای الهی بوده، و به همین جهت اسلام با عبادت تلقی کردن کار و کوشش، انسان‌ها را توصیه به رعایت آداب و شرایط عبادت در انجام کارهای مختلف کرده است.

بامیری بیان داشت : نگاهی که دین مبین اسلام به جامعه کارگری دارد نگاه رأفت همراه با احترام است، جامعه‌ی کارگری ما یک جامعه‌ی وفادار به کشور و وفادار به نظام بوده،ما چه در شکل گیری انقلاب و چه بعد از انقلاب و چه در ۸ سال دفاع مقدس شاهد از خود گذشتگی از این عزیزان بوده ایم و به دفعات زیادی این عزیزان مقابل دشمنان این نظام صف آرایی کرده جانانه از این نظام انقلاب دفاع کردند.

وی با اشاره به خلأهای موجود در قوانین مربوط به قانون کار در کشور بیان داشت : اگر شجاعت و از خود گذشتگی این قشر زحمت کش و بی ادعا نبود، اکنون شاهد این همه پیشرفت در تمامی حوزه ها نبوده ایم ، متاسفانه قوانینی که فعلا در کشور در خصوص قوانین مربوط به قانون کار می‌باشد، خلأهایی مشاهده می‌شود و در برخی موارد نیز قوانینی که وضع شده است به درستی اجرا نشده که این کار باعث بوجود امدن نارضایتی‌هایی شده که اکثرا هم به حق بوده است.

بامیری در پایان خاطر نشان کرد : بسیار ضرورت دارد که در قوانین وضع شده در رابطه با کار بازنگری صورت پذیرد و قطعا این امر در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مربوطه با جدیت پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6092778

دیگر خبرها

  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • فیلم تعجب و بهت عرب‌ها از دیدن نیسان طلایی سایپا!
  • واکنش عرب‌ها با دیدن نیسان طلایی ایرانی (فیلم)
  • نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند
  • آیا همه خون‌ها قرمز هستند؟
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نونزدهمین مراسم «شب کارگردان» برگزار شد/ آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده