Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رییس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است از دل طرح راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها، ساز و کاری برای رفع تحریم‌ها بیرون نیامده و حتی تنش‌های بین المللی را تحکیم می‌بخشد.

حشمت الله فلاحت پیشه، با اشاره به اقدام مجلس و تصویب دو فوریت طرح اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها گفت: مجلس شورای اسلامی حق قانونگذاری و تصویب قوانین را دارد و این امر از حقوق مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما موضوع هسته‌ای جزو مقوله‌های کلان سیاست خارجی کشور است که مسوولیت آن بر عهده شورای عالی امنیت ملی بوده و در آنجا تصمیم‌گیری می‌شود که درباره مسائل هسته‌ای چه اقدامی باید انجام شود.

وی اضافه کرد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نشان دهنده دغدغه نمایندگان مجلس در این باره است. اما از دل طرح، رفع تحریم بیرون نمی‌آید بلکه از دل این طرح چالش‌های جدیدی مطرح خواهد شد که ممکن است تنش‌های حاضر را تحکیم بخشد و در این شرایط انتظار این است که اگر طرحی در مجلس ارائه می‌شود به صورت مشخص برای رفع تحریم‌ها ساز و کار لازم را ارائه دهد.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم ادامه داد: مثلثی با مشارکت و نقش‌ آفرینی وزیر خارجه آمریکا، پادشاه عربستان سعودی و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مخالفت با جمهوری اسلامی فعال است و در شرایط کنونی هر رفتاری بر خلاف  برنامه ها و اهداف مثلث پمپئو، ‌ بن سلمان و نتانیاهو شکل بگیرد در حقیقت با منافع ملی جمهوری اسلامی ایران سازگار است.

وی با اشاره به تحولاتی که در آمریکا پیرامون احیای برجام شکل گرفته، گفت: جمهوری اسلامی زمانی که گام‌هایی برای کاهش تعهدهای برجامی خود برمی‌داشت، ‌ این عبارت را به کار برد که اگر طرف مقابل به تعهدهای خود بازگردد، ایران نیز به تعهدهای قبلی خود باز خواهد گشت. عین این عبارت را سالیوان که به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا منصوب شده است، اعلام می‌کند و این سبب یاس و نا امیدی در مدیریت این مثلث آشوب زا شده است. زیرا این مثلث سعی در ایجاد مشکلات سیاسی و امنیتی در منطقه به ویژه ایران داشته و نابودی برجام در دستور کار آنها است.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه دو فوریت طرح اقدام راهبردی علیه تحریم‌ها در شرایط شهادت دانشمند هسته‌ای کشور «محسن فخری زاده» تصویب شده است، ‌ یادآور شد: البته این یک حادثه ناگوار و جنایت علیه بشریت بود که ممکن است سبب جسارت صهیونیست‌ها شود، ولی معتقدم در شرایط کنونی کشور بایدسه گانه رفتاری در پیش بگیرد.

وی نخستین سه گانه را واکنش و مقابله به مثل در برابر ترور شهید فخری زاده عنوان کرد و گفت: مقابله به مثل حق ما است و این اقدام را دستگاه‌های مربوطه می‌توانند انجام دهند. البته اینکه زمان و مکان این اقدام مقابله به مثل کجا باشد، در قالب سیاست‌های مربوطه و افرادی که در این حوزه مسوولیت دارند، انجام خواهد شد.فلاحت‌پیشه دیپلماسی را بخش دیگری از این اقدام سه گانه کشور در شرایط کنونی عنوان کرد و افزود: در حوزه دیپلماسی عمومی، وزارت امور خارجه باید به صورت رسمی جنایت رژیم صهیونیستی را به صورت رسمی پیگیری کند. زیرا در شرایط کنونی، دنیا نتانیاهو را به عنوان عامل برهم زدن صلح و امنیت بین المللی و یک تروریست می‌شناسد و در قالب دیپلماسی عمومی می‌توان از این فرصت برای مطرح کردن آن در دنیای امروز و مطالبه جهانی استفاده کرد.

عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به سخنان «برنی سندرز» سناتور مستقل کنگره آمریکا که ترور شهید «محسن فخری زاده» را محکوم کرده بود، ‌ سه گانه سوم را تقویت برجام برشمرد و تصریح کرد: سندرز این ترور را غیرقانونی، تحریک آمیز، نابخردانه و ضدصلح عنوان کرده است و معتقدم اقدامات رژیم صهیونیستی در ترور شهید فخری زاده تقویت کننده موضع ایران در قالب برجام است و تضعیف کننده برجام نیست.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد برای لغو تحریم ها شرایط کنونی امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به‌شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تأمین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه به‌خلاف میل تحریم‌کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

کنعانی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیداً انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفاً به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یادشده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیداً محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تأکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه‌ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام‌زنی به دیگران کنند.

وی تأکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به‌خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

کنعانی اضافه کرد: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به‌دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی بنشانند و به‌گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

وی ادامه داد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضدتروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؟!! مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولت‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تأکید کرد: تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟