Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی با حضور در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با سید پرویز فتاح، در خصوص استفاده از ظرفیت‌ها، امکانات و اقامتگاه‌های آن نهاد در بحث ایجاد نقاهتگاه دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار، کولیوند از زحمات، همکاری‌های مستمر و همراهی بنیاد مستضعفان، در راستای خدمت رسانی به هموطنان در حوزه بهداشت و درمان و همچنین سازمان اورژانس کشور تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای دو طرح ۷۲۴ و ۲۴۷ در پایتخت

وی ضمن اشاره به توسعه خدمات سازمان اورژانس کشور در سال‌های اخیر به افزایش کیفیت خدمت رسانی به هموطنان اشاره کرد و گفت: در سازمان اورژانس کشور با دو خدمت، در قالب طرح ٢٤٧ و ٧٢٤ جان بسیاری از هموطنان را توانستیم نجات دهیم، همانطور که در سال گذشته با انجام این خدمات برای دبیر کل سازمان جهانی بهداشت و حفظ جان وی در تهران، توانستیم افتخاری را برای کشور ثبت کنیم.

کولیوند ضمن اشاره به توسعه خدمات اورژانس هوایی در کشور و نجات جان هموطنان در نقاط صعب العبور، خیر و برکت آن خدمات را، برای مردم دانست و افزود: با توسعه این خدمات توانستیم مرگ مادران باردار را ۵۵ درصد کاهش دهیم.

انتقال ۱۵ عضو پیوندی از طریق اورژانس هوایی همزمان با شیوع کرونا در کشور

وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تماس‌های اورژانس چندین برابر شده است و همکاران ما در سراسر کشور با روحیه جهادی در خط مقدم مقابله با کرونا در حال خدمت هستند و سازمان اورژانس کشور در همین زمان بیش از ۱۵ عضو پیوندی را از طریق اورژانس هوایی در کم‌ترین زمان از یک استان به استان دیگر انتقال داد.

کولیوند ادامه داد: با همت وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف شکست زنجیره کرونا شروع به کار کرده است که دکتر نمکی مسئولیت پشتیبانی این طرح را به اینجانب سپرد.

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی ضمن اشاره به استفاده از هتل‌ها و مهمانسراها در ایجاد نقاهتگاه گفت: یکی از اهداف ما در این طرح، ایجاد محیطی مناسب جهت قرنطینه افرادی است که امکان ایجاد همچنین محیطی از لحاظ هزینه را نداشته باشند و یا افرادی که بعد از ترخیص از بیمارستان ممکن است هنوز ناقل باشند.

لزوم جداسازی مبتلایان به کرونا از خانواده‌ها

کولیوند افزود: در بحث کنترل کرونا با مشکلاتی از جمله حضور تعداد بالای افراد یک خانواده در یک خانه مواجه هستیم که اگر فردی از آن‌ها مبتلا شود بقیه افراد نیز درگیر خواهند شد.

وی در این جلسه، اهداف کلی و سیاست‌های قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی را تشریح کرد و گفت: ظرفیت‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی می‌تواند مسیر اهداف این قرارگاه را هموار کند.

مهندس سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه این جلسه ضمن قدردانی از زحمات و خدمات سازمان اورژانس کشور، این خدمات را ارزشمند خواند و با اشاره به آیه " وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا " (آیه ۳۲ از سوره مائده) گفت: ماهیت کار اورژانس نجات جان انسان‌ها است و همکاران شما اگر فردی را نجات دهند به مانند این است که همه مردم را نجات داده اند به همین جهت کار شما بسیار ارزشمند است.

وی با استقبال از این طرح افزود: بنیاد مستضعفان آماده همکاری با طرح است و فهرستی از اماکنی را که می‌شود در اختیار این طرح گذاشت، ارائه خواهیم داد.

کد خبر 5085072

منبع: مهر

کلیدواژه: پیر حسین کولیوند بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا پرویز فتاح ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی آمار کرونا سیما سادات لاری دیابت زایمان کووید 19 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سزارین ستاد ملی مقابله با کرونا دارو خدمات درمانی جامعه پرستاری علیرضا رئیسی سازمان اورژانس کشور بنیاد مستضعفان طرح شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۷۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی

وزیر دفاع بلاروس در دیدار امیر آشتیانی گفت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع کشورمان با همتای بلاروسی خود در حاشیه اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی  جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با  اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده 51 منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

آشتیانی با اشاره به ظرفیتهای متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیتهای موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقتنامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید کردند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند