Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نسبت به بی توجهی به حق نظارت مالی شورا و عدم اجرا تکالیف قانونی توسط شهرداری تذکر می‌دهم و خواستار پایان دادن به روند بی توجهی هستم. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مجید فراهانی در دویست و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر به شهردار تهران گفت: ارتقا سطح سلامت و انضباط مالی و مقابله با تخلفات مالی و محاسباتی یکی از انتظارات به حق شهروندان از شورای شهر است، انتظاری که متاسفانه در طی ادوار شورا تاکنون به آن پاسخ مناسب و در خور شانی داده نشده و زمینه ساز بی اعتمادی شهروندان نسبت به سلامت مالی اداره شهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: علی رغم تصریح قانونگذار در تبصره ذیل بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون شورا‌ها و به رسمیت شناختن حق نظارت مالی شورا در حین خرج با تایید ذی حساب و قائم مقامان ذی حساب و تاکیدات مکرر شورا در مصوبات تعیین و انتخاب قائم مقامان ذی حساب متاسفانه شاهد بی توجهی‌های مکرر شهرداری هستیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به برخی موارد اظهار کرد: جابجائی قائم مقامان ذی حساب منتخب شورا، بدون اخذ مصوبه از واحد مورد تأیید شورا و بکارگیری این افراد در سایر واحدها، که این امر مغایر مصوبه شورا می‌باشد. افرادی به صورت هم زمان در بیش از یک واحد به عنوان قائم مقام ذی حساب یا سرپرست قائم مقام ذی حساب از سوی ذی حساب شهرداری منصوب می‌گردند که این امر مغایر صریح ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب ۱۲۷۲ مجلس شورای اسلامی و اصلاحات بعدی آن است.

وی افزود: همچنین افرادی که بیش از این دارای سابقه قائم مقام ذی حساب مورد تأیید شورای اسلامی شهر تهران نبوده اند، پیش از تصویب و تأیید شورا در واحد‌های اجرایی به عنوان قائم مقام ذی حساب به کار گرفته می‌شوند و سپس برای اخذ تأیید به شورا معرفی می‌شوند که این رویه مغایر قانون است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به دیگر موارد بی توجهی شهرداری تهران اضافه کرد: جابجایی و انتقال افراد پس از سه ماه گذشت زمان از مصوبه شورا مبنی بر تایید بکارگیری فرد در واحد مربوط به عنوان قائم مقام ذی حساب؛ که این امر بی توجهی به مصوبات شورا را در اذهان تقویت می‌کند. از سوی دیگر گزارش نظارتی از حسن اجرای مصوبات بودجه شهرداری تهران و واحد‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و ارائه به شورا هر دو ماه یکبار توسط ذی حساب شهرداری تهران بر اساس تبصره ۷ اصلاحیه مصوبه انتخاب ذی حساب و عوامل ذی حسابی در شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه ارائه نمی‌شود.

فراهانی گفت: بر همین اساس در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شورا‌های اسلامی کشور، درباره بی توجهی به حق نظارت مالی شورا در حین خرج بر اساس تبصره ذیل بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون شورا‌ها در بکارگیری افراد بدون تایید شورا به عنوان قائم مقام ذی حساب به شهردار تهران تذکر می‌دهم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در پایان افزود: اینجانب نارضایتی خود را از این رویه و بی توجهی به حق نظارت مالی شورا و عدم اجراء تکالیف قانونی توسط شهرداری تهران اعلام می‌کنم و خواستار پایان دادن به روند بی توجهی نسبت به مصوبات شورا در حوزه نظارت مالی حین خرج هستم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهرداری شهر شهر تهران سلامت شهر عنوان قائم مقام ذی حساب شورای شهر تهران شهرداری تهران بی توجهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۷۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، فاطمی به مناسبت روز ملی شورا‌های اسلامی در نشست صمیمی با اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و شهرداران استان یزد، افزود: شهرداری با آن مجموعه عریض و طویل بدون مصوبات شورا نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد، بنابراین توجه به شورا‌ها بسیار مهم است.
وی ادامه داد: ما هم باید به عنوان دستگاه اجرایی استان یزد، زمینه ساز و بستر تحقق مصوبات شورا‌ها را فراهم کنیم.
استاندار گفت: در سال‌هایی که گذشت مجموعه عوارضی که در قالب مالیات بر ارزش افزوده و همچنین عوارض و آلایندگی‌ها به شهرداری‌ها داده ایم، حدود ۱۰ برابر شده است.
فاطمی افزود: این حرکت می‌تواند شهرداری‌ها را برای اینکه بتوانند اقدامات عمرانی موثرتری را انجام دهند، بیشتر یاری دهد که البته در حوزه روستا‌ها هم کار‌های به زمین مانده نیز زیاد است.
همچنین در این مراسم از شورا‌های اسلامی شهر‌های یزد، مهریز، احمدآباد اردکان، مهردشت، مجومرد و بفروئیه به عنوان شورا‌های منتخب تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی