Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان نورانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: از این تعداد پنج اثر منقول، سه اثر تاریخی غیرمنقول و چهار اثر ناملموس هستند.

این مسوول گفت: این آثار در نشست های بررسی آثار واجد شرایط برای ثبت در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت برخوردار بودن شرایط لازم به فهرست آثار ملی افزوده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: آثار طبیعی واجد شرایط مانند غارها و درختان کهنسال به همراه بناهای تاریخی جزو آثار غیرمنقول و ادوات و اشیای تاریخی جز آثار منقول بوده و آثار ناملموس نیز شامل هنرهای دستی، حرفه ها و پیشه های قدیمی، آئین ها، فرهنگ و رسوم قدیمی و غذاهای محلی هستند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین خاطرنشان کرد: با ثبت آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی در فهرست آثار ملی زمینه صیانت و حفاظت بهتر از آنها و معرفی بیشترشان به جامعه  فراهم می شود.

این مسوول همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ اثر از استان قزوین به فهرست آثار ملی اضافه شده اند که خانه های تاریخی صدرالعلما و صادقی پور در قزوین، آسیاب و بندسید علیخان باراجین گرمابه پیش دره فارسجین و محوطه پیش از تاریخ چهاربنه سگزآباد از جمله آنها بوده است.

تاکنون نزدیک به ۱۴۵۰ اثر از استان قزوین در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها استان قزوین میراث فرهنگی بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین میراث فرهنگی بنای تاریخی استان قزوین میراث فرهنگی بنای تاریخی اخبار کنکور فهرست آثار ملی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۷۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد

سرهنگ مهدی داور گفت: پیرو کسب خبر توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز مبنی بر تخلیه انبوه نخاله‌های ساختمانی بر روی عرصه و حریم تپه تاریخی فرخ آباد بلافاصله مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز در محل حضور یافتند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز افزود: نیروی‌های یگان حفاظت ضمن اخذ دستور مقام قضائی و با مساعدت نیروهای خدوم فراجا در حوزه استحفاظی به توقیف خودرو و ابزار مورد استفاده در تخلیه نخاله‌ها در عرصه تپه تاریخی پرداختند.

وی گفت: در این راستا دو نفر نیز دستگیر و به محاکم قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی