Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام مسئول در سازمان محیط زیست درباره منشأ بوی نامطبوع در برخی مناطق شهر تهران، توضیحات جدیدی ارائه داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم، طی روزهای اخیر و همزمان با بارندگی‌ها، ساکنان برخی مناطق مرکزی شهر تهران دوباره بوی ناطبوعی را استشمام کردند البته طی سال‌های گذشته نیز شاهد همین وضعیت مشابه در همین مناطق بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا، هلنا کعبی؛ مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای شناسایی منشأ بوی نامطبوع در برخی مناطق تهران اظهار کرد: این موضوع در زیرمجموعه محیط زیست استان تهران است، این اداره کل نیز پایش‌هایی را آغاز کرده و این پایش‌ها در حال انجام است تا موضوع و منشأ این بو را تعیین تکلیف کنند.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود که منشأ این بوی نامطبوع در برخی مناطق تهران چه بوده است، گفت: با توجه به اینکه یکی دو بار نیز در سال گذشته این اتفاق افتاد و معمولاً نیز بعد از بارندگی‌ها این بوی نامطبوع در برخی مناطق تهران احساس می‌شود، افزود: بر همین اساس برخی موارد و منشأهای آن را شناسایی و پیش‌بینی کرده‌ایم اما هنوز نهایی نشده است.

شناسایی منشأ بوی نامطبوع حوالی متروی ایران‌خودرورفیعی: سازمان محیط‌زیست یک دستگاه "آنالیز بو" هم ندارد/درباره بوی نامطبوع تهران براساس احتمالات حرف می‌زنندبوی نامطبوع در تهران می‌تواند 30 تا 40 کانون داشته باشد

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: قرار است که با بررسی این موارد بعد از جمع‌بندی‌ها از سوی محیط زیست استان تهران، آن را به ما اعلام کنند، در تعدادی از مناطق از سوی محیط زیست استان تهران اعلام کرده بودند که از حیث گستردگی بوی نامطبوع، دچار مشکلاتی هستند و اسامی این مناطق نیز مشخص است اما به دلیل اینکه هنوز پایش‌ها نهایی نشده، نمی‌توانم به طور دقیق و کارشناسی‌شده درباره آن اظهارنظر کنم؛ حتی حدود شرایط منطقه هم شناخته شده که براساس آن پایش‌ها ظرف یکی دو روز آینده نهایی می‌شود. 

کعبی ادامه داد: براساس این پایش‌ها، تصمیم‌گیری‌ها درباره منشأ بوی نامطبوع تهران که طی روزهای اخیر موجب آزار و اذیت شهروندان شده بود، مشخص می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: بوی نامطبوع در برخی مناطق که طی روزهای اخیر اتفاق افتاده، به هیچ‌وجه ارتباطی با کشتارگاه‌ها و دامداری‌های اطراف شهر تهران ندارد، از نظر فاصله هم شرایط طوری است که اصلا مرتبط نمی‌شود که برای این بوی نامطبوع در تعدادی از مناطق تهران نیز برنامه پایشی طراحی کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به جزئیاتی از برنامه پایشی برای شناسایی منشأ بوی نامطبوع در برخی مناطق تهران خاطرنشان کرد: طبق این برنامه، براساس شاخص جهت وزش را نیز مدنظر قرار دادیم تا اطمینان پیدا کنیم که درصد این بوی نامطبوع که اعلام شده، از کدام جهت است و اصلا واقعاً به این شدت اعلام شده، هست یا نیست و اگر هست از طریق چه راه‌هایی باید این مشکل را رفع کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آلودگی هوای تهران پایش و نظارت در محیط زیست سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست آلودگی هوای تهران پایش و نظارت در محیط زیست سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست منشأ بوی نامطبوع بوی نامطبوع محیط زیست پایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست

مجید درگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خسارت چندهزار میلیاردی آزادراه تهران- شمال به محیط زیست اظهار کرد: هر چند این پروژه نقش بسزایی در کاهش زمان تردد مسافران،کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و ... دارد ولی نمی‌توان از کنار آسیبی که احداث این مسیر به محیط زیست وارد کرده به سادگی گذشت.

وی ادامه داد: هرچند عدم تعامل مجریان این پروژه با محیط زیست به ضرر طبیعت و حیات وحش تمام شده ولی در تلاشیم بخشی از این ضررها را جبران کنیم.

وی افزود: اگر احداث این بزرگراه با نظارت محیط زیست انجام می‌شد، خسارت‌های آن به حداقل می‌رسید و دغدغه امروز وجود نداشت.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • بوی نامطبوع شهرستان بندرترکمن را فراگرفت/ فرماندار: علت حادثه در حال بررسی است
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مناطق حادثه خیز در هنگام وقوع بارندگی شناسایی شدند
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود