Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@00:04:32 GMT

چین واکسن کرونا را به رهبر کره‌شمالی داد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۸۲۸۷

چین واکسن کرونا را به رهبر کره‌شمالی داد

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، هری کازیانیس، کارشناس مسائل کره شمالی در اندیشکده منافع ملی در واشنگتن گفت، کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و خانواده‌اش و چند تن دیگر از مقام‌های ارشد این کشور واکیسنه شده‌اند.

وی ادامه داد، هنوز مشخص نیست که کدام شرکت دارویی این واکسن را که در مرحله آزمایش قرار دارد، برای خانواده رهبر کره شمالی تهیه کرده و آیا این واکسن ایمنی بدن را در مقابل این بیماری ویروسی تامین می‌کند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس همچنین گفت: کیم جونگ اون و چند تن از مقام‌های ارشد کره شمالی در حلقه خانواده او و شبکه رهبری کره شمالی به لطف واکسن تامین شده از سوی دولت چین ظرف دو یا سه هفته واکسینه شده‌اند.

این کارشناس از قول پیتر هوتز، دانشمند پزشکی آمریکایی همچنین گفت، دست کم سه شرکت دارویی چینی واکسن کرونا را می‌سازند که شرکت‌های "سینوواک بیوتک"، "کنسینو بیو" و "سینوفرام" هستند.

شرکت سینوفرام می‌گوید، واکسن آن برای نزدیک به یک میلیون چینی استفاده شده اگرچه هیچ یک از این شرکت‌ها به صورت علنی فاز سوم آزمایش‌های بالینی را برای واکسن‌های خود که در مرحله آزمایش قرار دارند، انجام نداده‌اند.

کره شمالی ابتلا به این ویروس را در کشورش تایید نکرده اما سرویس اطلاعات کره جنوبی گفته که شیوع این بیماری را نمی‌تواند در این کشور کمونیستی رد کند چون کره شمالی با چین روابط تجاری و دوستانه‌ای دارد.

مایکروسافت ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که دو گروه هکری کره شمالی تلاش کردند تا شبکه ساخت واکسن کرونا در چند کشور را هک کنند اما به کمپانی‌ها اشاره‌ای نکرده بود.

منبع: الف

کلیدواژه: کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید

به گزارش همشهری آنلاین، «کیم یو جونگ» معاون اداره مدیریت کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دلیل اینکه تنش‌ها در منطقه مانند یک شمع روشن می‌سوزد، از مانورهای نظامی هفتگی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی که علیه ما انجام می‌شود، کاملا مشخص است. در سال جاری میلادی، آمریکا و متحدانش بیش از ۸۰ رزمایش برگزار کرده‌اند و کره جنوبی نیز بیش از ۶۰ رزمایش انجام داده است.»

به نقل از خبرگزاری تاس، وی افزود: «ما به تقویت و توانمندسازی ظرفیت‌های ارتش برای دفاع از حق حاکمیت و امنیتی خود و همچنین صلح در منطقه ادامه خواهیم داد.»

خواهر کیم جونگ اون خاطرنشان کرد: «اگر آمریکا به قدرت نمایی خود ادامه دهد، علیه ما اقدام کند و امنیت کره شمالی را تهدید کند، امنیت واشنگتن و متحدانش به شدت در خطر می‌افتد.

وی همچنین افزود یکسری رزمایش از سوی آمریکا و متحدانش با هدف انجام سناریوی حمله اتمی علیه کره شمالی انجام شده است. اگر کره جنوبی به خودش جرات دهد تا از تسلیحات علیه کره شمالی استفاده کند، به یکباره شکست می‌خورد.

کد خبر 846828 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • فناوری شبیه سازی Voice Engine چه خطراتی دارد؟
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • چه کشور‌هایی در سال ۲۰۲۴ هفته کاری چهار روزه دارند؟
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • چه کشورهایی در سال ۲۰۲۴ هفته کاری چهار روزه دارند؟
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا