Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی را مکلف به طراحی راکتور آب سنگین جدید ۴۰ مگاواتی با هدف تولید همسان‌های پایدار (رادیو ایزوتوپ) کردند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، با ماده ۵ این طرح در خصوص طراحی یک راکتور آب سنگین جدید موافقت کردند؛ بنابراین گزارش در ماده ۵ این طرح آمده است: سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است، در راستای بند ۴ قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران، همزمان با عملیات بهینه سازی و راه اندازی عامل واکنش (راکتور) ۴۰ مگاواتی آب سنگین اراک، نسبت به طراحی یک عامل واکنش (راکتور) آب سنگین ۴۰ مگاواتی جدید با هدف تولید همسان‌های پایدار (رادیو ایزوتوپ) بیمارستانی با جدول زمانبندی اقدام کند و جدول زمان بندی این موضوع را ظرف یک ماه پس از تصویب این قانون به اطلاع مجلس شورای اسلامی برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: راکتور آب سنگین نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلسه علنی مجلس مصوبات مجلس شورای اسلامی ۴۰ مگاواتی آب سنگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: معیار کار آژانس و ایران بیانیه مشترک است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز در اصفهان در نشست خبری مشترک با «محمد اسلامی» رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: قصد ما این نیست که سند جدیدی، تولید کنیم و معیار کار ما، بیانیه مشترک مارس است.

وی تاکید کرد: مهم است که ما بیانیه مشترک را بدون تغییر ادامه دهیم چون این بیانیه، ظرفیت حل و فصل موضوعات میان ایران و آژانس را دارد. در دیدارهای صورت گرفته در این سفر برای اجرایی کردن این بیانیه، روی گام‌های ملموس و عملیاتی توافق کردیم.

گروسی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آژانس برای رفع نگرانی ایران از نقش مخرب رژیم اسراییل روی تصمیمات این نهاد چه اقداماتی صورت داده است، گفت: ما به بازیگران خارجی توجهی نداریم و مخاطب ما جمهوری اسلامی ایران است و اقداماتی را طراحی می‌کنیم تا شک و شبهه‌ها برطرف شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی
  • اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم
  • تعامل‌های با آژانس نباید متاثر از تهمت‌ها و پرونده سازی ها باشد
  • گروسی: معیار کار آژانس و ایران بیانیه مشترک است
  • نشست خبری گروسی و رئیس سازمان انرژی اتمی آغار شد
  • بدخواهان همواره از ارتباطات ایران با آژانس ناخرسند هستند
  • بررسی روند تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و آژانس در دیدار گروسی با اسلامی
  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود