Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران "ایرنا" در افکارسنجی آنلاین خود از مخاطبانش خواست تا  اعلام نظر کنند که  جریمه های رانندگی تا چه اندازه در رعایت محدودیت های تردد تاثیر داشته است که  ۵۱.۸ درصد  مخاطبان ایرنا  تاثیر آن را «زیاد » اعلام کردند،  ۲۶.۶ درصد میزان تاثیر اعمال جریمه در رعایت محدودیت ها را  «تاحدی » و ۲۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد «کم » دانستند.

ستاد ملی مبارزه با کرونا به دلیل شدت یافتن همه گیری ویروس کرونا و آمار تلفات  بیماری کووید-۱۹ محدودیت های گسترده و جدیدی  از روز اول آذرماه به مدت ۱۵ روز به اجرا گذاشت که یکی از این موارد ایجاد محدودیت تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح و همچنین منع تردد پلاک های غیر بومی خودرو در شهرهای قرمز است.  در راستای  اجرای این محدودیت ها جریمه هایی نیز در نظر گرفته شد. اداره کل پژوهش و بررسی های خبری همزمان با اجرای این برنامه برای دستیابی به نظرات مخاطبان خود اقدام به  نظرسنجی آنلاین در روزهای ۴ تا ۱۰ آذر  ماه جاری بر روی سایت ایرنا  کرده است و  نزدیک به ۵ هزار نفر در این  افکارسنجی مشارکت کردند.  

در این نظرسنجی چهار  سوال ؛ ۱-  به نظر شما مردم چه میزان دستورات مربوط به محدودیت های کرونایی جدید را در این ایام رعایت می کنند؟ ۲- محدودیت های تردد شبانه شهری و برون شهری چه میزان در کنترل کرونا می تواند نقش داشته باشد؟  ۳- ترجیح شما در این ایام محدودیت ها (تعطیلات دو هفته ای ) برای انجام فعالیت های کاری چیست ؟ ۴ - به نظر شما میزان جریمه های رانندگی تا چه اندازه در رعایت محدودیت های تردد تاثیر داشته است ؟ مطرح شد.

در پاسخ به سوال محدودیت های تردد شبانه شهری و برون شهری چه میزان در کنترل کرونا می تواند نقش داشته باشد؟  ۳۹ درصد نقش محدودیت های تردد را در کنترل کرونا « زیاد » ، ۳۱ درصد «کم » و ۲۸ درصد « تا حدی»  اعلام کردند.  

پاسخ های مخاطبان شرکت کننده در مورد سوال سوم نیز حاکی است ؛ ۷۹.۲ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی ترجیح می دهند فعالیت هایشان را به صورت « دورکاری در منزل » انجام دهند و ۲۰.۸ درصد نیز خواهان « حضور در محل کار»  هستند.

بیش از نیمی از مخاطبان ایرنا (۵۳.۸ درصد ) در پاسخ به این سوال که به نظر شما مردم چه میزان دستورات مربوط به محدودیت های کرونایی جدید را در این ایام رعایت می کنند ؛ میزان رعایت را « تاحدی » دانستند. ۲۳.۸ درصد آن را « کم » و ۲۲.۸ درصد نیز آن را « زیاد » اعلام  کردند.  

 سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به منظور اطلاع‌رسانی و کسب آرای عمومی در مورد موضوع‌ها و مسائل مختلف جامعه از روز ۲۹ مهرماه برنامه «افکارسنجی» آنلاین را برای نخستین‌بار در تارنمای اصلی خود راه‌اندازی کرد.

برچسب‌ها ستاد ملی مبارزه با کرونا ایرنا افکارسنجی پروندهٔ خبری کرونا و حمل و نقل شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد ملی مبارزه با کرونا ایرنا افکارسنجی ستاد ملی مبارزه با کرونا ایرنا افکارسنجی اخبار کنکور رعایت محدودیت ها محدودیت های تردد چه میزان ۸ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403

  به گزارش پارس نیوز ، جریمه رانندگی در سال 1403 با افزایش 5 برابری نسبت به سال گذشته مواجه شده است. به گفته پلیس راهور دلیل افزایش شدید جریمه رانندگی ، جلوگیری از کاهش میزان حوادث جاده ای است. در این بین پرداخت جریمه رانندگی تا مهلت تعیین شده می تواند از دو برگی شدن آن جلوگیری کند. در این رابطه امکان پرداخت مستقیم جرائم رانندگی از طریق "پلیس من" فراهم شد.

 رییس پلیس راهور فراجا گفت: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است.

سردار سید تیمور حسینی، در خصوص افزایش جرایم رانندگی، اظهار داشت: حدود یک ماه از تصویب قانون افزایش جرایم راهنمایی‌رانندگی گذشته، اما هنوز این قانون برای اجرا به پلیس راهور ابلاغ نشده است.

وی افزود: قرار است اصلاحاتی در برخی از بندهای این مصوبه جدید انجام شود و امیدواریم به زودی این قانون ابلاغ شود.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از تخلف و جرم، مجازات است، و در تمامی مکاتب حقوقی دنیا این موضوع پذیرفته شده که باید هزینه جرم بالا باشد تا موجب بازدارندگی شود و امیدواریم تا ۱۰ الی ۱۵ روز مشخص شود.

منبع : ترفند باز

 

 

 

دیگر خبرها

  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است