Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان تجمع اعتراض آمیز روز گذشته در ایروان که طرفداران مخالفان بار دیگر خواستار برکناری نخست وزیر "پاشینیان" شدند، ۳۳ نفر از شرکت کنندگان توسط نیروهای پلیس ارمنستان بازداشت شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، در جریان تجمع اعتراض آمیز مخالفان دولت، که روز دوشنبه (30 نوامبر/ 10 آذرماه) در ایروان برگزار شد، 33 نفر از شرکت کنندگان توسط نیروهای پلیس ارمنستان بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

روز گذشته معترضین به امضای توافقنامه آتش‌بس در قره باغ، در خیابان‌های مرکزی پایتخت جمهوری ارمنستان به راهپیمایی پرداخته و بار دیگر خواستار استعفای نخست وزیر نیکول پاشینیان شدند.

به گفته شاهدین، معترضین تلاش کردند میدان مرکزی شهر ایروان را مسدود کنند، ولی مأموران اجرای قانون موفق شدند آنها را به عقب برانند. پس از آن، معترضین به خیابان‌های مجاور حرکت کردند، در پی هشدار نیروهای پلیس درباره متفرق شدن جمعیت، بازداشت فعالان آغاز شد.

"آرمن سرکیسیان" رئیس جمهوری ارمنستان روز یکشنبه در دیدار با نمایندگان جامعه ارامنه ساکن روسیه، بار دیگر تأکید کرد که تشکیل دولت وحدت ملی، برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی و انجام همه پرسی برای تغییر قانون اساسی ارمنستان ضروری است.

رئیس‌جمهوری ارمنستان بار دیگر خواستار تشکیل دولت جدید شدرئیس جمهوری ارمنستان به روسیه سفر کردنظر مردم ارمنستان درباره روابط با روسیه

اعتراضات در پایتخت ارمنستان، از شب 10 نوامبر (20 آبان ماه) و پس از امضای بیانیه سه‌جانبه نخست وزیر این کشور به همراه روسای جمهوری روسیه و آذربایجان در خصوص آتش‌بس در قره باغ و انتقال برخی مناطق آن به طرف آذربایجانی، آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مخالفان توقف جنگ و موافقت مقامات ایروان با این توافقنامه، "نیکول پاشینیان" رئیس کابینه وزرای دولت ارمنستان را به تسلیم و خیانت به مردم متهم کرده و خواستار برکناری وی و برگزاری انتخابات پارلمانی هستند.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در این رابطه گفته است که اتهامات علیه پاشینیان بی اساس است و نخست وزیر قبل از امضای توافق نامه، به طور عادلانه وضعیت قره باغ را بحرانی نامیده بود. نخست وزیر ارمنستان نیز اعتراف کرده که چاره‌ای جز قبول آتش‌بس وجود نداشته و این تصمیم بعد از مشورت با مقامات نظامی این کشور اتخاذ شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارمنستان ارمنستان جمهوری ارمنستان رئیس جمهوری نخست وزیر بار دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

اعتراضات دانشجویان دانشگاه تگزاس به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه با دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دانشجویان دانشگاه شهر تگزاس امروز (پنج شنبه) به وقت محلی در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه و در حمایت از مردم فلسطین تجمع کرده و شعار دادند که به دخالت نیروهای پلیس انجامید.

به گزارش شبکه ای بی سی آمریکا، حداقل 20 دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند. دانشجویان در شعارهای خود ارتش اسرائیل را یک سازمان تروریستی نامیدند.

تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی

در این راستا «گرگ ابت» فرمانده تگزاس گفته است که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند. او اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

او گفت: «دانشجویانی که در اعتراضات مملو از نفرت و یهودی ستیزی شرکت می‌کنند باید از هر دانشگاهی در ایالت اخراج شوند.

همزمان دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک نیز با نیروهای پلیس درگیر شدند. در پی بروز درگیری، مدیریت دانشگاه درهای ورودی را بسته و دانشگاه را تعطیل اعلام کرد و قرار است کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

فرماندار ایالت پنسیلوانیا نیز در واکنش به اتفاقات دانشگاه کلمبیا به سی ان ان گفت که اوضاع در این دانشگاه از کنترل خارج شده است. او نیز این اعتراضات را «یهود ستیزی» قلمداد کرد.

در این میان خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که 133 نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم