Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ بر اساس گزارش سازمان امداد و نجات از عملیات‌های امدادی روزهای گذشته، محمدباقر محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات با تشریح گزارش پایانی خدمات امداد و نجات در برف و کولاک کشور گفت: ۱۳ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان و مازندران از روز ششم تا ۱۰ آذرماه متاثر از برف و کولاک بودند و امدادگران جمعیت در ۴۳ محور کوهستانی و ۶ روستا و مناطق عشایر نشین به حادثه دیدگان امدادرسانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مدت به ۱۹۲۷ نفر امدادرسانی شد، ۱۳ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و ۷۰ نفر اسکان اضطراری یافتند. ۲۵۰ دستگاه خودرو نیز از برف و کولاک رهاسازی شد.

محمدی با اشاره به حضور ۶۴ تیم عملیاتی شامل ۲۱۹ امدادگر در این عملیات گفت: در این مدت ۱۷۷ تخته پتو، ۴۴۱ کیلوگرم نایلون، ۹۴ بسته غذایی، ۸۵ کیلوگرم برنج، ۱۵۰ بسته بیسکوییت، ۱۲۰ بطری آب معدنی میان حادثه دیدگان در برف و کولاک توزیع شده است.

مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات در تشریح خدمات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی چهار روز گذشته در هشت استان کشور گفت: استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، فارس، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان و لرستان در این مدت، متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند و امدادگران هلال احمر در ۱۰۹ شهر، روستا و مناطق عشایر نشین به حادثه دیدگان، خدمات امدادی ارائه کردند.

وی افزود: با تلاش امدادگران در چهار روز گذشته، به ۴۹۰۲ نفر امدادرسانی شد، هفت نفر به مناطق امن و سه نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. ۵۷۵ نفر از حادثه دیدگان نیز اسکان اضطراری داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در این مدت، از ۸۷ واحد مسکونی، آب تخلیه شد، ادامه داد: در این عملیات ۱۲۵ تیم امدادی شامل ۵۶۵ امدادگر، به ارائه خدمات امدادی پرداختند، همچنین ۱۰۰ دستگاه چادر، ۲۱۱۰ تخته پتو، ۹۷۰ تخته موکت، ۵۰۲۷ کیلوگرم نایلون، ۳۸۵ ست شست و شو، ۳۵۲ بسته غذایی، ۳۸۱۵ قوطی انواع کنسروجات، ۱۶۱۰ کیلوگرم برنج، ۷۴۵ کیلوگرم قند و شکر، ۶۵۵ کیلوگرم حبوبات، ۲۰۹ کیلوگرم روغن و ۱۷۳ شعله والور میان آسیب دیدگان توزیع شد.

ولی پور گفت: امدادرسانی در خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082381 برچسب‌ها سیل محمدباقر محمدی سازمان امداد و نجات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سیل محمدباقر محمدی سازمان امداد و نجات سازمان امداد و نجات حادثه دیدگان خدمات امداد برف و کولاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، معاون سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از نجات یک جوان ٣٣ ساله که پس از سقوط در لبه یک پرتگاه در ارتفاعات کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان دچارحادثه شده بود خبرداد.

جمشید حسین‌خانی گفت: پس از اعلام سقوط فردی از ارتفاعات کوه‌های صاحب‌الزمان (عج) به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی آتش نشانی کرمان، بلافاصله گروه امداد کوهستان سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: در ادامه، با همکاری نیروهای جمعیت هلال‌احمر شهرستان کرمان و عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه، عملیات انتقال و نجات مصدوم به‌صورت تخصصی آغاز شد.

حسینخانی، تصریح کرد: تیم تخصصی امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی از ارتفاع، در کمترین زمان به محل سقوط فرد حادثه‌دیده که در لبه یک پرتگاه به ارتفاع ٣٠ متر بود رسیدند و پس از تثبیت، فرد حادثه‌دیده را به صورت تخصصی به پایین کوه و محل استقرار آمبولانس منتقل کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

وی، با بیان اینکه شهروندان هنگام رفتن به کوه تجهیزات و کفش مناسب به‌همراه داشته باشند افزود: باید با برنامه قبلی و با رعایت نکات ایمنی در کوه، به پیمایش و حرکت اقدام کنند و با برنامه‌ریزی دقیق در زمان‌بندی، از هرگونه اقدامی که احتمال بروز حادثه و ریسک دارد پرهیز شود.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: ۱۷ استان در ۵ روز گذشته دچار سیل و آبگرفتی شد
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • ۱۷ استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتی/ امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • تصادف در جاده های زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • تصادف در زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی