Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در پی مصوبهٔ افزایش غیرمنطقی بیش از 1 هزار درصدی عوارض پسماند شهرداری آبیک، کمپینی تحت عنوان «اعتراض کسبه آبیک به مصوبه افزایش عوارض پسماند شهرداری» در سامانۀ فارس من توسط کسبه جهت لغو این مصوبه شکل گرفت که تاکنون به بیش از 500 امضا رسیده است. پس از آن، خبرگزاری فارس با رئیس شورای شهر آبیک مصاحبه کرد و او در این مصاحبه اذعان داشت که این تعرفه کاهش 60 درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسبهٔ آبیک مجدد به این سخنان رئیس شورای شهر اعتراض کرده و بیان کردند مطالب عنوان شده توسط این مسؤول عملی نشده است. نهایتاً فرماندار آبیک در مصاحبه با فارس از صدور نامهٔ کاهش 60 درصدی در کمیتهٔ انطباق و ابلاغ آن به شهرداری آبیک در هفتهٔ آتی خبر داد.

کسبهٔ آبیک با تماس‌های مکرر خود با خبرگزاری فارس، عنوان کردند که سخنان رئیس شورای شهر آبیک عملی نشده و این کاهش ۶۰ درصدی صورت نگرفته است. با برخی از کسبهٔ محترم آبیکی که عضو کمپین اعتراض به افزایش 1 هزار درصدی عوارض پسماند شهرداری هستند به گفت‌وگو نشستیم که علاوه بر شنیدن سخنان آنان، درخواست آن‌ها را از اعضای شورای شهر آبیک و دیگر مسؤولین از قبیل شهردار و فرماندار بشنویم تا بلکه گره از این مشکل گشوده شود.

 محمد کریمی یکی از کسبهٔ معترض آبیکی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین می‌گوید: از حوالی بهمن ماه 1398 که بیماری منحوس کرونا شیوع پیدا کرد و باعث ایجاد محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی بسیاری از صنوف در اسفند 98 و نیز فروردین 99 شد، این محدودیت‌ها امروز نیز رو به افزایش است و زیان مضاعفی را به کسبه ایجاد کرده و موجب رکود کسب و کارها گردیده است. در همین میان از بهمن 98 زمزمهٔ مصوبهٔ غیرقانونی، غیرمنطقی و غیرعقلانی افزایش بیش از 1 هزار درصدی عوارض آغاز و این مصوبه در حوالی خرداد ماه تصویب و در مرداد 99 نیز با نصب بنر تخفیف 20 درصدی در سطح شهر اجرایی شد.

وی ادامه می‌دهد: درست در شرایط اسفناک کرونایی و در زمانی که تمام کشور به‌دنبال کمک به یکدیگر و رزمایش کمک مؤمنانه و نیز فراخوان بزرگان و روحانیون شهر به مالکین جهت بخشش کرایهٔ چند ماهه به کسبه بودند، متأسفانه گویا اعضای شورای شهر آبیک و شهردار آبیک نگاهشان به جیب کسبه بوده است. برای مثال عوارض یک واحد سمساری از سال 97 به 98، 45 درصد افزایش یافته است و مستندات آن نیز موجود است و عوارض یک واحد لوازم‌خانگی نیز از سال 97 به 98، میزان 67 درصد افزایش یافته است، بنابراین سخنانی که از سوی شهرداری مبنی بر عدم افزایش چند سالهٔ عوارض عنوان می‌شود، صحیح نیست.

 

کسبهٔ آبیک با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند

کریمی در ادامهٔ گفت‌وگو عنوان می‌کند: در طی این سال‌ها در آبیک به‌دلیل تعویض مداوم شهردارها، کارهای عمرانی زیادی انجام نمی‌شود، رئیس شورای شهر آبیک طبق چه سند و مدرکی از 20 برابر شدن کارهای عمرانی شهرداری در چند سال اخیر صحبت می‌کند؟ وی اظهار می‌کند: اغلب کسبه در آبیک در واحدهای استیجاری فعالیت می‌کنند و به‌دلیل شرایط کرونا و بسته بودن مغازه‌های آنان، معوقاتی در زمینهٔ اجاره‌بها دارند، اکنون نیز مجدد کسب و کارها به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی تعطیل شده است و کسبه نمی‌توانند زیر بار این مشکلات کمر راست کنند. واحدی که در سال گذشته 250 هزار تومان عوارض پرداخت کرده است، اکنون چگونه قادر خواهد بود 2 میلیون و 500 تومان عوارض پسماند بدهد؟ کسبهٔ آبیک اکنون در شرایطی هستند که با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند، اما شورای شهر با این مصوبه نمک بر زخم کسبه پاشیده‌اند و تنها این تخفیف 60 درصدی را در بوق و کرنا می‌کنند، در حالی‌که این تخفیف مقطعی و مربوط به سال 99 است و این مصوبهٔ غیرقانونی به قوت خود باقی است.

وی بیان می‌کند: بنده سال گذشته 170 هزار تومان عوارض پسماند پرداخت کرده‌ام، اما امسال گفته‌اند باید 2 میلیون تومان عوارض بدهم، این میزان افزایش طبق چه قانونی صورت گرفته است؟

وی در ادامه تصریح کرد: صنوف زباله‌زا مانند رستوران‌ها نهایتاً 2 درصد کسبهٔ آبیک هستند، نمی‌شود به‌خاطر این تعداد به کل کسبهٔ آبیک ظلم کرد. اغلب کسبه تنها کارتن اجناس را به‌عنوان زباله تولید می‌کنند که آن را هم زباله‌گردها بر سرش دعوا می‌کنند و چیزی باقی نمی‌ماند که شهرداری بخواهد جمع‌آوری کند. بنابراین با مبلغی بسیار کمتر از این مبالغ می‌توان پسماندها را جمع‌آوری کرد و دریافت این میزان عوارض ظلم آشکار به کسبه است. این کاسب آبیکی تأکید کرد: فرآیند جمع‌آوری زباله نیاز به ۲ ابزار اعم از نیروی انسانی و ماشین حمل زباله دارد. با بررسی صورت گرفته در سال 99 نسبت به سال 98، کرایهٔ ماشین کامیونت 30 درصد افزایش یافته و حقوق کارگران نیز در این مدت 25 درصد افزایش یافته است، بنابراین افزایش 1 هزار درصدی عوارض پسماند غیرمنطقی است.

 

 

برای پرداخت عوارض به شهرداری مراجعه کرده‌ایم، اما منکر لغو 60 درصدی عوارض می‌شوند

مهدی ابراهیمی یکی دیگر از کسبهٔ آبیکی در اعتراض به مصوبهٔ شورای شهر آبیک در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین عنوان می‌کند: بنده از بازرسی‌کل کشور نامه گرفته‌ام مبنی بر این‌که شهرداری آبیک هیچ‌گونه تعرفهٔ پسماندی اضافه نکرده است، اما شورای شهر در این ماجرا به ما فشار آورده است. ما در این مدت 3 بار با شهرداری آبیک جلسه داشته‌ایم که هیچ‌گونه پاسخ منطقی دریافت نکرده‌ایم.

وی در ادامه بیان کرد: بنده چند روز پیش به شهرداری آبیک مراجعه کردم تا طبق مصاحبه‌ای که رئیس شورای شهر آبیک چندی پیش با خبرگزاری فارس مبنی بر کاهش 60 درصدی تعرفهٔ پسماند داشته است، 40 درصد باقیمانده را پرداخت کنم. اما مسؤول دریافت عوارض در شهرداری گفت چنین چیزی وجود ندارد و باید 2 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کنید، هر وقت این مبلغ را داشتید برای پرداخت بیایید. این در حالی است که در مصاحبه‌ها صحبت از کاهش 60 درصدی عوارض می‌کنند اما زمانی‌که به‌صورت حضوری برای پرداخت مراجعه می‌کنیم حرف دیگری می‌زنند و این امر موجب اعتراض شدید کسبهٔ آبیک شده است. وی اضافه می‌کند: این سخن ما باید به گوش مسؤولین برسد، اکنون بیش از 4 هزار نفر از کسبهٔ آبیک به این افزایش تعرفهٔ غیرقانونی اعتراض دارند. شنیده‌ها حاکی از این است که شهرداری آبیک 129 میلیارد تومان بدهی بار آورده است، قرار نیست کسبه تاوان این بدهی‌ها را بدهند.

 

مصوبهٔ شورای شهر خشم کسبهٔ آبیک را برانگیخته است

مسعود حسین‌نژاد یکی دیگر از کسبهٔ معترض آبیکی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین می‌گوید: از زمانی‌که پارلمان شهری در آبیک تشکیل شده است، شهرداران متعددی در این شهر آمده و رفته‌اند و هر 7-8 ماه یک شهردار در این شهر جابه‌جا می‌شود. وی ادامه می‌دهد: این مصوبهٔ شورای شهر برای کل کسبهٔ آبیک دردسر ایجاد کرده است. عموماً شهرداری 90 آیتم درآمدزا برای خود دارد. اما اکنون شهرداری این 90 آیتم را رها کرده و تمام فشارش را بر این 3 هزار واحد صنفی گذاشته است. چه دلیلی دارد از تعرفهٔ عوارض از ماهیانه 50 هزار تومان به ماهیانه 700 هزار تومان برسد. اگر این میزان تعرفه در اثر خدماتی باشد که شهرداری برای شهر ایجاد می‌کند مشکلی ندارد، اما متأسفانه شهرداری آبیک مدت‌هاست برای این شهر خدماتی انجام نداده است.

 

شهرداری آبیک مانند کلاف سردرگمی برای شهرستان است

حسین‌نژاد در ادامهٔ گفت‌وگو اظهار می‌کند: شهردار آبیک عنوان می‌کند تنها 7 درصد کسبهٔ آبیک عوارض پرداخت می‌کنند. اگر واقعاً تنها 7 درصد از کسبهٔ آبیکی عوارض پرداخت می‌کنند و 93 درصد از زیر بار پرداخت عوارض شانه خالی می‌کنند، باید عرض کنیم که یعنی شهرداری آن‌قدر ضعیف است که ضمانت اجرایی مصوبات خود را ندارد که از همهٔ کسبه عوارض دریافت کند؟ وی ادامه می‌دهد: تمام شهرداران گذشتهٔ آبیک اقرار کرده‌اند که در 24 سال گذشته هیچ‌گونه توسعهٔ شهری در حاشیهٔ آبیک انجام نشده است، زیرا این شهر به کلاف سردرگمی تبدیل شده است و شهرداری نمی‌تواند پاسخگوی مردم باشد. شهرداری باید به‌جای خبر کذب به رسانه‌ها، کسبه را توجیه کند، نه این‌که با حرف زور آنان را خشمگین کند.

 

افزایش تعرفه ٔعوارض باید در حد متعارف باشد

مجید فلاح‌زیارانی از دیگر کسبهٔ آبیکی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین می‌گوید: ما برای این امر جلسه‌ای در دفتر شورا با حضور فرماندار و شهردار داشتیم و به‌عنوان مدافع حقوق کسبه در این جلسه دعوت بودیم، اما متأسفانه به نتیجهٔ مورد انتظار نرسیدیم. نخستین مشکل ما افزایش 13 الی 14 برابری عوارض کسب است که پرداخت این میزان عوارض برای کسبه ممکن نیست. دوم این‌که اعضای شورای شهر عنوان می‌کنند 6 الی 7 سال است که تعرفهٔ عوارض کسب در آبیک بالا نرفته است. این در حالی است که بنده سندهای پرداختی سنوات گذشته را دارم و در همهٔ سال‌ها عوارض افزایش یافته است و آخرین بار هم در سال 98 عوارض پسماند 45 درصد افزایش ایفته است که البته رئیس شورا در مصاحبهٔ اخیر خود منکر این افزایش 45 درصدی شده و عنوان کرده سال گذشته عوارض تنها 30 درصد افزایش یافته است. وی ادامه می‌دهد: در این شرایط که همهٔ کسب و کارها به‌دلیل شرایط کرونا به مشکل خورده و یا تعطیل و گرفتار هستند، عزیزان شورای شهر برخلاف شعارهای انتخاباتی خود مبنی بر داشتن هوای کسبه، در عمل چیز دیگری را نشان داده‌اند. پس از یک جلسهٔ 4 ساعته در دفتر شورا، اعضا عنوان کردند ما 60 درصد عوارض را به‌صورت مشروط کم می‌کنیم، به این معنا که این افزایش 1 هزار درصدی به قوت خود باقی است و اگر کسی در سال 99 عوارض خود را پرداخت کند، 60 درصد آن را کم می‌کنیم و برای سال 1400 باز هم علاوه بر این افزایش امسال، افزایش جدید خواهد داشت. این افزایش‌ها منصفانه نیست، هر چیزی باید در حد متعارف خود باشد.

 

مدیران غیربومی آبیک را سکوی پرتاب خود می‌دانند

این کاسب آبیکی عنوان می‌کند: بنده سال گذشته 140 هزار تومان عوارض پرداخت کرده‌ام، اما در فیشی که برای بنده صادر کرده‌اند مبلغ 3 میلیون تومان درج شده است. یعنی 140 هزار تومان 12-13 برابر شده است که این به‌عنوان عوارض کسب بنده است، و 60 درصد نیز به این مبلغ برای پسماند اضافه می‌شود و 9 درصد نیز ارزش افزوده بر روی آن می‌آید. این مبلغ برای کسبهٔ آبیک بسیار بالا است، زیرا 80 درصد واحدهای صنفی در آبیک مستأجر هستند.

وی اضافه می‌کند: در شهرستان آبیک از هر 5 خانوار، یک خانواده دارای واحد صنفی است. ما 94 الی 95 هزار نفر جمعیت داریم، هر 4-5 خانوار یک واحد صنفی است، 4 هزار واحد صنفی است، این امر نشان از این مسئله می‌دهد که با تعطیل شدن شرکت‌ها در دههٔ گذشته، هر شخص با چند میلیون تومان اقدام به راه‌اندازی کسب و کار کوچکی کرده است. آبیک کارگرنشین است، مثل کلان شهرها نیست، زیرساخت ندارد و چون عموماً مدیران غیربومی بر آبیک مدیریت کرده‌اند، دلشان برای این شهر نسوخته است، بلکه آبیک را پلهٔ ترقی و سکوی پرتاب برای خود دانسته‌اند تا به شهرهای بزرگ‌تر بروند.

 

کسبه حاضرند خودشان پسماندها را جمع‌آوری کنند

فلاح‌زیارانی در ادامهٔ این گفت‌وگو بیان می‌کند: ما کسبهٔ آبیکی حاضریم خودمان ماشین بگیریم و زباله‌های خود را به جایگاه زباله حمل کنیم. نهایتاً کرایه ماشین و دستمزد نیروی انسانی طی این یک سال ۲ برابر شده است، شهرداری هم می‌توانست عوارض را ۲ برابر کند، نه این‌که در کمال بی‌انصافی آن را یک هزار برابر کند. وی می‌گوید: متأسفانه برخی کسبهٔ آبیکی چندین سال عوارض به شهرداری بدهکارند، عرض ما این است چرا مدیریت درستی برای دریافت عوارض از کسبهٔ بدحساب نبوده است که اکنون 20 درصد کسبهٔ خوش‌حساب نیز باید تاوان بی‌تدبیری سیستم شهرداری در سنوات گذشته را بدهند. متأسفانه دیدگاه برخی از اعضای شورا و شهردار راجع به کسبه مناسب نیست، اما این عزیزان باید بدانند که با این مصوبه، هیچ کاسبی عوارض پرداخت نمی‌کند، زیرا ما از دستگاه‌های مختلف از قبیل وزارت کشور استعلام گرفته‌ایم و هیچ شهری افزایش 14 الی 15 برابری عوارض نداشته است و نهایت افزایش‌ها 30 درصد بوده است.

 

فرماندار: هفتهٔ آینده مصوبهٔ کاهش 60 درصدی عوارض به شهرداری ابلاغ خواهد شد

شهرام احمدپور، فرماندار شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین در رابطه با مصوبهٔ افزایش عوارض پسماند شهرداری این شهر اظهار می‌کند: طی جلسه‌ای که به اتفاق اعضای شورای شهر، شهردار و بنده برگزار شد، مصوب کردیم 60 درصد عوارض پسماند کم شود که این مسئله هفتهٔ آینده به شهرداری ابلاغ خواهد شد. وی در ادامه عنوان می‌کند: این‌که کسبهٔ آبیکی از افزایش 1 هزار درصدی عوارض پسماند شهرداری سخن می‌گویند، باید بررسی کنیم که در گذشته عوارض پسماند در آبیک چه مبلغی بوده است. در گذشته عوارض پسماند شهرداری آبیک به این منوال بوده است که برای مثال یک رستوران در آبیک سالیانه 130 الی 150 هزار تومان عوارض پرداخت می‌کرده است. این مبلغ بسیار ناچیز است، شورای شهر این مبلغ را به سالیانه 900 هزار تومان رسانده است.

فرماندار آبیک تصریح می‌کند: درست است عوارض درصد بالایی افزایش یافته است، اما باید بررسی کنیم از چه عددی به چه عددی رسیده است؟ برای مثال اگر در گذشته عوارض 100 میلیون تومان بود و اکنون به 1 میلیارد تومان رسیده بود، حق با کسبه بود، اما در حال حاضر این‌گونه نیست. احمدپور در ادامه عنوان می‌کند: بنده به‌عنوان فرماندار این شهر موظفم از حقوق مردم و کسبه دفاع کنم، اما متأسفانه برخی درخواست‌ها غیرمعقول هستند.

فرماندار آبیک در ادامه بیان می‌کند: شهردار محترم آبیک اظهار می‌کند اگر شهرداری پسماند کسب و کاری مانند رستوران‌ها را جمع‌آوری نکند و این کسبه روزانه 30 هزار تومان هزینه کنند و خودشان پسماندهای کسب و کارشان را به جایگاه زباله منتقل کنند، هزینه‌ای بالغ بر ماهیانه 900 هزار تومان برای آنان رقم می‌خورد. در حالی‌که سالیان گذشته این صنف سالیانه 130 هزار تومان عوارض پسماند پرداخت می‌کرده است و این مبالغ به هیچ‌وجه با یکدیگر قابل قیاس نیستند. بنابراین زمانی‌که کسبه اعتراض می‌کنند که عوارض سالیانه از 130 هزار تومان به 900 هزار تومان افزایش پیدا کرده است، این‌ها عزیزان اگر خودشان بخواهند زباله‌های کسب و کار خود را جابه‌جا کنند، باید ماهیانه 900 هزار تومان هزینه کنند. این مسؤول تأکید می‌کند: لازم به‌ذکر است که طی جلساتی که برگزار شد، این عوارض 60 درصد کاهش پیدا کرده است، اما لازم است این تعرفهٔ جدید در کمیتهٔ انطباق با حضور فرماندار، رئیس دادگستری، کارشناس استانداری و نمایندهٔ شورای استان تصویب شده و به شهرداری ابلاغ شود که این ابلاغ تا هفتهٔ آینده انجام خواهد شد. وی در رابطه با صحبت طرح شده توسط کسبه مبنی بر حضور در شهرداری جهت پرداخت عوارض 40 درصدی و امتناع شهرداری از دریافت چنین مبلغی، خاطرنشان می‌کند: تا نامهٔ کمیتهٔ انطباق نیاید شهردار نمی‌تواند این 60 درصد کاهش را به مسؤول دریافت عوارض اعلام کند، کسبه یقین داشته باشند که هفتهٔ آینده پس از تعطیلات ایام کرونا این ابلاغ انجام خواهد شد و تعرفهٔ جدید با کاهش 60 درصدی برای کسبه اعمال می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بیش از 4 هزار کسبهٔ آبیکی در پی افزایش بیش از 1 هزار درصدی تعرفهٔ عوارض پسماند شهرداری این شهر، کمپینی تشکیل داده و نسبت به این موضوع اعتراضات گسترده‌ای داشتند و از رسانه‌ها درخواست داشتند این موضوع را به گوش مسؤولین شهر برسانند. خبرگزاری فارس در قزوین، از ابتدای این کمپین با کسبهٔ آبیکی همراه بود تا در این شرایط کرونایی، به کسبهٔ این شهر فشار وارد نشود و بتوانند به‌راحتی عوارض کسب و کار خود را پرداخت کنند.

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آبیک قزوین کمپین فارس من درصد افزایش یافته عوارض پسماند شهرداری رئیس شورای شهر آبیک افزایش 1 هزار درصدی هزار تومان عوارض اعضای شورای شهر ادامه می دهد عوارض پرداخت شهرداری آبیک میلیون تومان کاهش 60 درصدی گذشته عوارض اعضای شورا واحد صنفی رئیس شورا عوارض کسب سال گذشته جمع آوری خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ در اراک

ایسنا/مرکزی کارشناس کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ در سال گذشته خبر داد.

علی رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری، در حال حاضر سه اکیپ زنده‌گیری مجهز به سلاح بیهوشی و قفس  دارد که شبانه‌روز در سطح شهر اراک فعالیت می‌کنند.

وی افزود: پنج منطقه خدمات شهری در اراک وجود دارد که این اکیپ‌ها در این پنج منطقه فعالیت می‌کنند.

رحمتی از مردم تقاضا کرد در مواقع اضطراری مشکلاتی که از سوی سگ‌های بلاصاحب برای آنها پیش می‌آید را با سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند و گفت: شهروندان در تماس با این سامانه، محدوده تردد این سگ ها را اطلاع دهند. این موارد بعد از ثبت در سامانه، ابلاغ شده و اکیپ‌ها به مناطق اعلامی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۰۰ قلاده سگ عقیم‌سازی شد، افزود: سال گذشته ماهیانه به طور میانگین ۱۳۵ قلاده سگ زنده‌گیری شده ‌که شامل سگ‌های نر و ماده و توله‌های ۶ ماهه بوده و پس از جمع‌آوری و  عقیم‌سازی واکسینه شدند.

کارشناس کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک تصریح کرد: افرادی که در روستاها با مشکل این سگ‌ها مواجه هستند باید این موضوع را با دهیاری در میان بگذارند چراکه این مورد در محدوده خدمات شهری اراک نیست و نمی‌توان اکیپ اعزام کرد.

رحمتی ادامه داد: مطابق مصوبه سال گذشته فرمانداری، مصوب شده دهیاران شخصا پیگیر این موضوع باشند و با قرارداد با اکیپ‌های خصوصی این جمع‌آوری را انجام دهند و سگ های جمع آوری شده را به پناهگاه شهرداری اراک انتقال دهند.

وی بیان کرد: امسال نیز برنامه، مبتنی بر فعالیت شبانه‌روزی اکیپ‌هاست تا بتوان به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد، تلاش برای این است که در صورت موافقت، در سال جاری تعداد اکیپ‌ها را افزایش دهیم.

رحمتی تاکید کرد: در سال‌های پیش سه قبضه اسلحه بیهوشی دریافت شد که کمک زیادی به این زنده‌گیری در سطح شهر کرد و خوشبختانه تعداد سگ‌های بلاصاحب نیز بسیار کمتر شده است.

کارشناس کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک افزود: از مردم می‌خواهیم که در شهرها به سگ‌های بلاصاحب غذا ندهند چراکه همین امر سبب افزایش این حیوانات می‌شود، مردم می‌توانند این غذاها را به پناهگاه موجود در روبروی روستای سوارآباد ارائه دهند.

رحمتی اضافه کرد: این پناهگاه هشت‌هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت دارد و با اتاق‌های جراحی و قرنطینه فعالیت می‌کند و اقدامات عقیم‌سازی و واکسیناسیون نیز در این پناهگاه انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: این سگ ها بعد از انجام اقدامات لازم و عقیم‌سازی، در مناطق دور از شهر رهاسازی می‌شوند و گاه با ارائه مدارک لازم به گله‌داران واگذار می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیر فنی
  • سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد!
  • سنگین ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی
  • عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ در اراک
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان