Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:37:20 GMT

۲۴ درصد دام‌های خراسان شمالی هویت‌دار شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۹۲۲۱

۲۴ درصد دام‌های خراسان شمالی هویت‌دار شد

‌ محمد محمدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار با بیان اینکه هر گونه جابه‌جایی دام‌ بدون پلاک قاچاق محسوب می‌شود، گفت: به همین منظور باید تمامی دامداران نسبت به پلاک‌گذاری دام های خود اقدام کنند.

وی افزود: در استان ۲ میلیون و ۱۲ هزار راس دام سبک و ۸۱ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: در راستای قانون نظام دامپروری کشور و اجرای شیوه نامه ضوابط اختصاصی حمل و نقل و نگهداری دام زنده،  مبارزه با قاچاق کالا و ارز طرح ملی پلاک کوبی و هویت گذاری دام از اواخر سال ۹۷ به استان ها ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: داشتن آمار جمعیت دامی و توزیع هدفمند نهاده های دامی، برآورد میزان تولیدات از جمله اهداف طرح پلاک کوبی و هویت گذاری دام است.

وی افزود: با هدف سرعت بخشی به این طرح علاوه بر همکاری و مساعدت اتحادیه ها و صندوق بیمه، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تعداد ۷۰ نفر از دانش آموختگان بیکار رشته کشاورزی به خصوص رشته دامپروری شناسایی، آموزش و در این طرح بکارگیری شده اند.

محمدزاده گفت: افزون بر ۹۰ درصد دام های سبک و ۸۵ درصد دام های سنگین استان به صورت سنتی نگهداری می شود که این امر موجب کندی در امر پلاک گذاری شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: شناسنامه دار کردن دام علاوه بر صیانت از ذخایر ژنتیکی، سبب سهولت در ردیابی دام در نقل و انتقال و خرید و فروش ها می شود.

وی گفت: همچنین شناسنامه دار شدن دام سبب جلوگیری از قاچاق دام خواهد شد، تمام دام ها در سامانه اصلاح نژاد دام کشور ثبت می شوند.

خراسان شمالی در زنجیره تولیدو ارزش در بخش دام سبک و طیور رتبه ۹ کشور را دارد.

 ۷۰۰ هزار راس دام سبک استان مربوط به عشایر است.

استان خراسان شمالی با داشتن افزون بر ۲ میلیون و ۵۲۶  واحد دامی یکی از  قطب های دامپروری کشور محسوب می شود.

گستره مراتع خراسان شمالی نیز یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۸۴۱ هکتار است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بجنورد دام و طيور خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بجنورد دام و طيور خراسان شمالی وزارت جهاد کشاورزی بجنورد دام و طيور خراسان شمالی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش گفت: فرش به عنوان زیست‌بوم منطقه خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، عباس بیات مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: هنرستان‌های خراسان شمالی زمینه ساز رشد و توسعه این استان را فراهم کرده اند.

وی افزود: ۵ درصد رشد در حوزه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی نشان از کار جهادی مدیران آموزش و پرورش است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هنرستان‌ها به زودی زمینه ساز رشد اقتصادی استان خواهند شد، افزود: فرش به عنوان زیست بوم این منطقه قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد.

بیات از اختصاص ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در حوزه تجهیز و نوسازی به هنرستان‌های خراسان شمالی در سال گذشته خبر داد و افزود: این رقم برای سال جاری افزایش خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری