Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-27@02:09:41 GMT

دولت ملزم به غنی سازی بالای 20 درصد اورانیم شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۹۲۷۹

دولت ملزم به غنی سازی بالای 20 درصد اورانیم شد

به گزارش صدای ایران، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی  و در جریان بررسی جزئیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریمها و صیانت از منافع ملت ایران با ماده ۱ آن موافقت کردند.

در جریان بررسی این ماده، حسینعلی حاجی دلیگانی پیشنهاد اضافه کردن عبارت "جهت مسائل صلح آمیز" پس از عبارت "تصویب این قانون" را مطرح کرد که نمایندگان با این پیشنهاد موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس ماده یک این طرح، در راستای تامین شروط نه گانه مقام معظم رهبری در خصوص توافق هسته ای، سازمان انرژی اتمی ایران موظف است بلافاصله پس از تصویب این قانون، جهت مسائل صلح آمیز نسبت به تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد اقدام و سالانه به میزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم آن را در داخل کشور ذخیره کند و همچنین سازمان مذکور موظف است نیاز کشور برای مصارف صلح آمیز به اورانیوم با غنای بالای ۲۰ درصد را به طور کامل و بدون تأخیر تأمین کند.

در ادامه جلسه وکلای ملت ماده ۲ این طرح را هم تصویب کردند که بر اساس آن، در اجرای بند ۳ قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۴ و در جهت تحقق ظرفیت یکصد و نود هزار سو غنی سازی، سازمان انرژی اتمی ایران، مکلف است بلافاصله پس از تصویب این قانون، ظرفیت غنی سازی و تولید اورانیوم غنی سازی شده با سطح غنای متناسب هر یک از مصارف صلح آمیز کشور را، به میزان ماهانه حداقل ۵۰۰ کیلوگرم افزایش دهد و نسبت به نگهداری و انباشت مواد غنی شده در کشور اقدام نماید.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: غنی سازی اورانیوم دولت مجلس صلح آمیز غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

معاون وزیر کشور از ادامه روند تشکیل استان تهران شرقی خبر داد و گفت: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، سید محمدتقی شاهچراغی ظهر امروز در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کارهای استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

دستگیری کلاهبردار 10 میلیاری با 18 شاکی در ورامین + فیلم

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق 4 راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرزها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از 99 درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

انتهای پیام/

 

  

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته