Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه بگیر و ببندها در ترکیه علیه افراد مظنون به عضویت در تشکیلات فتح‌الله گولن که آنکارا آن را تروریستی و عامل کودتای نافرجام ۲۰۱۶ می‌داند، دستور بازداشت 82 تن از پرسنل ارتش این کشور صادر شد.

بنا بر گزارش رویترز، خبرگزاری دولتی «آناتولی» ترکیه خبر داد که ترکیه دستور بازداشت ۸۲ تن از پرسنل ارتش ترکیه به ظن ارتباط با تشکیلات فتح‌الله گولن صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستانی استان «ازمیر» ترکیه دستور بازداشت این افراد را صادر کرد و تاکنون ۶۳ تن بازداشت شده‌اند و تلاش برای بازداشت باقی افراد ادامه دارد.

دادستانی ازمیر همچنین خبر داد، ۸۴۸ تن از پرسنل ارتش ترکیه به دلیل ارتباط با این تشکیلات تروریستی (تشکیلات گولن) از ارتش اخراج شدند که در میان آنها برخی افسران ارشد هم حضور دارند.

طبق گزارش رویترز، از زمان کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ حدود ۸۰۰۰۰ نفر به ظن ارتباط با این تشکیلات محاکمه، ۱۵۰۰۰۰ تن از کارکنان نهادهای دولتی، پرسنل ارتش و دیگران اخراج یا از کار تعلیق شدند و از ارتش ترکیه بیش از ۲۰۰۰۰ نفر اخراج شدند.

دولت ترکیه و مقام‌های مختلف این کشور بارها از واشنگتن استرداد فتح‌الله گولن سرکرده این تشکیلات به ترکیه را که در تبعید خودخواسته در آمریکا حضور دارد، خواستار شده‌اند اما آمریکایی‌ها توجهی به این درخواست نکرده‌اند.

در جریان کودتای سال ۲۰۱۶ که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود ۲۵۰ نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه فتح الله گولن آمریکا استرداد ارتش کودتا دستور بازداشت ارتش ترکیه پرسنل ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حماس به دستور تخلیه رفح

به گزارش خبرآنلاین یکی از رهبران ارشد جنبش حماس در اظهاراتی تاکید کرد که «دستور تخلیه رفح از سوی اسرائیل تحولی خطرناک است و پیامدهایی به همراه خواهد داشت.»

وی در گفت‌وگو با رویترز خاطرنشان کرد: در کنار رژیم اشغالگر، دولت آمریکا مسئول این تروریسم است.

به نقل از ایسنا پیش از این یو آو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی آغاز تخلیه ساکنان از مناطق شرقی رفح با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا تلفنی گفت‌گو کرد.

گالانت در این گفت‌وگوی تلفنی به آستین گفت که اقدام نظامی در رفح به دلیل مخالفت حماس با پیشنهاد واسطه‌ها برای ایجاد آتش‌بس امری ضروری است.

طبق گزارش هاآرتص، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنبش حماس تمام پیشنهادها را نمی‌پذیرد و این امر به معنای آغار حمله نظامی در رفح است.

اخیرا رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که ارتش پیش از حمله زمینی، تخلیه ساکنان مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده است.

رویترز به نقل از رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که تخلیه به سمت اردوگاه‌های خان یونس و المواصی در جنوب نوار غزه در حال انجام است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد تصمیم برای آغاز تخلیه رفح شب گذشته در جلسه کابینه گرفته شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903409

دیگر خبرها

  • ترکیه 3 رزمایش بزرگ نظامی برگزار می کند
  • یکی از اعضای شورای شهر بندر ماهشهر بازداشت شد
  • بازداشت عضو شورای ‌بندر ماهشهر
  • بازداشت عضو شورای ‌بندر ماهشهر به دلیل تخلفات مالی و اداری
  • ‌‌عضور شورای شهر بندر ماهشهر بازداشت شد
  • عضو شورای ‌این شهر بازداشت شد
  • عضو شورای ‌شهر بندر ماهشهر بازداشت شد
  • واکنش حماس به دستور تخلیه رفح
  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه شرق رفح