Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان کرمان گفت:«بانوان هنرمند بخش شهداد با تولید صنایع دستی، قنات های این استان را احیا می کنند.»

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ کاظم حسین زاده با اشاره به اینکه بخش شهداد دارای یک هزار کارگاه انفرادی صنایع دستی است، افزود:«طی بازدیدی که در روزهای اخیر از کارگاههای صنایع دستی انجام شده بیش از یک هزار نفر هنرمند در این کارگاهها به تولید صنایع دستی مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او اظهار کرد:«افزایش قیمت مواد اولیه و عدم به روز بودن اطلاعات هنرمندان صنایع دستی در زمینه معرفی و فروش صنایع دستی از مهمترین مشکلات هنرمندان بخش شهداد است که با شناسایی بیشتر این هنرمندان می توان آنها را مورد حمایت قرار داد.»

حسین زاده بیان کرد:«این طرح حمایتی شامل صدور پروانه تولید، ارائه خدمات بیمه عشایری و روستایی و تسهیلات مشاغل خانگی و همچنین شرکت در نمایشگاههای سراسری و بین المللی می شود.»

او با بیان اینکه شهداد یکی از مقاصد اصلی گردشگران ورودی به استان کرمان است، افزود:«با توجه به این موضوع تولید و فروش صنایع دستی موجب توسعه و آبادانی روستاهای مختلف این بخش همچون حجت آباد، ابراهیم آباد، ملک آباد، شفیع آباد و رودخانه شده است.»

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه به راه اندازی سازمان مردم نهاد

"گوجینو" توسط زنان هنرمند صنایع دستی بخش شهداد اشاره کرد و گفت:«این سازمان با شعار" ما زنان تشکل گوجینو برای احیا قنات هایمان می دوزیم، می بافیم، می سازیم، می کاریم و حفاظت می کنیم" به تولید صنایع دستی می پردازند  و 15درصد از درآمد فروش صنایع دستی را صرف احیا قنوات می کنند.»

او با اشاره به اینکه زنان عضو این تشکل 150 نفر هستند و در رشته های حصیر بافی، سیس بافی و پته دوزی مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد:«تا کنون 5 قنات توسط این تشکل لایروبی و احیا شده است.»

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کاظم حسین زاده بانوان هنرمند صنایع دستی صنایع دستی بخش شهداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، مریم حاجی‌ابراهیمی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته ۴۳ دوره و کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت برای ۸۳۹ نفر اجرایی شد. معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان افزود: از این تعداد دوره آموزشی، ۲۸ دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع‌دستی برای ۶۱۰ هنرمند ازجمله رنگرزی سنتی، رودوزی‌های سنتی، زنجیره ارزش خرد، توانمندسازی فعالان صنایع‌دستی، آسیب‌شناسی صنایع‌دستی، بازاریابی دیجیتال، بازرگانی و صادرات، استانداردسازی، طراحی ظروف موزه‌ای رشته سفال و فلز، جایگاه سفالینه‌های منقوش جرجان در دوران معاصر، طراحی محصول سوزن‌دوزی ترکمن و… برگزار شد. او خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵ دوره آموزشی عمومی صنایع‌دستی هم برای ۲۲۹ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک، نساجی سنتی، چرم و تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، ابریشم‌بافی، نساجی سنتی در رده‌های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد. حاجی‌ابراهیمی گفت: در سال ۱۴۰۲ هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع‌دستی به‌صورت مجازی هم پرداختند. او افزود: در سال جاری اجرای دوره‌های آموزشی در رشته‌های اولویت‌دار و سایر رشته‌های صنایع‌دستی استان بر اساس ظرفیت‌سنجی به ترتیب اولویت در شهرها و روستاهای استان، خصوصاً شهر و روستاهای ملی به‌منظور برندسازی جغرافیایی و مکانی موردتوجه قرار می‌گیرد.

       

دیگر خبرها

  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد