Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@03:59:46 GMT

فوری/ قیمت ماسک سه لایه عوض شد!

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۰۴۵۴

فوری/ قیمت ماسک سه لایه عوض شد!

به گزارش اقتصادآنلاین، جلسه مورخ ۰۹/‌۰۹/‌۹۹‬ ستاد لجستیک مقابله با کرونا با حضور رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان و معاونین بازرگانی داخلی، امور صنایع و نمایندگان سازمان غذا و دارو، وزارت کشور و سایر دستگاه‌های مسئول و نظارتی، نمایندگان واحدهای تولیدی در محل سازمان حمایت برگزار شد.

در این جلسه ضمن تشریح و ارائه گزارشی از روند موفقیت آمیز تولید انبوه انواع ماسک‌ های بهداشتی سه لایه استاندارد و به تبع آن دپوی قابل توجه ماسک در کشور مواردی به شرح ذیل طرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با عنایت به برنامه‌ریزی‌های صورت‌پذیرفته در راستای افزایش تولید محصولات مرتبط با مقابله با ویروس کرونا مقرر شد جهت رفاه عموم مردم ایران و الزام استفاده از ماسک در کشور و با توجه به شرایط قرمز در برخی استان‌ها، سازمان غذا و دارو با فوریت نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای توزیع ماسک‌های موجود در محل انبارهای واحدهای تولیدی و شرکت‌های پخش در مراکز درمانی و داروخانه‌های سراسر کشور اقدام کند.

همچنین با توجه به افزایش حجم تولیدات داخلی و ذخیره سازی های مناسب انجام شده در زمینه تولید انواع ماسک و در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان در شرایط حساس کنونی، حداکثر قیمت مصرف‌کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تأیید سازمان غذا و دارو به ۱۰،۰۰۰ ریال کاهش یافت و کلیه مراکز عرضه از جمله داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اینترنتی و … مکلف به رعایت حداکثر نرخ مصوب تعیین شده هستند.

مضافاً حداکثر نرخ فروش از سوی واحدهای تولیدی به مراکز درمانی و شرکت‌های پخش نیز ۸,۰۰۰ ریال تعیین گردید که البته فروش به قیمت‌های پایین‌تر در این شرایط حساس قابل تشکر و تقدیر است.

لذا کلیه واحدهای ذیربط از جمله تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان نهایی مکلف به رعایت قیمت‌های مصوب تعیین شده هستند و در صورت عدم رعایت قیمت‌های مذکور از سوی هر یک از عرضه‌کنندگان نهایی، اقدامات قانونی لازم با واحدهای متخلف و سود جود صورت خواهد پذیرفت و به ویژه سهمیه پارچه تولیدکنندگان خاطی نیز قطع می‌گردد.

لازم به ذکر است قیمت فروش مصرف کننده ماسک در طول سال جاری در دو مرحله از ۱۵۰۰ به ۱۳۰۰ و از ۱۳۰۰ به ۱,۰۰۰ تومان توسط دبیرخانه کمیته لجستیک مقابله با کرونا کاهش داده شده است.

پربیننده ترین قیمت دلار ۱۱ آذر ماه ۱۳۹۹ اخبار و نتایج انتخابات آمریکا سهام عدالت (قیمت ۱۳۹۹/۹/۱۰) ثبت نام ایران خودرو (لینک ثبت‌نام دور جدید) پژو ۲۰۶ ، ۶۰میلیون ارزان شد!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا ماسک سه لایه قیمت ماسک سه لایه سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی


به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و عنوان کرد که ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته اند که خوشبختانه هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.


 این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: متاسفانه برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می‌تواند موجب بیماری آنها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدار‌های لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه‌ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید