Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@06:12:38 GMT

افشای تماس‌های محرمانه اردوغان به اسرائیل

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۰۴۶۶

افشای تماس‌های محرمانه اردوغان به اسرائیل

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تماس‌های محرمانه‌ای با رژیم صهیونیستی برای بهبود روابط دوجانبه برقرار کرده است.

تنش بین روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی از زمان حمله کماندوهای این رژیم به کشتی مرمره در ماه می ۲۰۱۰، آغاز شد و پس از حمله این رژیم به نوار غزه این تنش تشدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه پس از تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی در ماه می ۲۰۱۸، سفیر رژیم صهیونیستی را از آنکارا اخراج کرد.

روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» از تماس‌های محرمانه آنکارا و تل‌آویو برای بهبود روابط دوجانبه خبر داد و نوشت که این تماس‌ها به ابتکار ترکیه آغاز شده است.

این روزنامه به نقل از گزارش وبگاه «المانیتور» نوشت که «هاکان فیدان» رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه گفت‌وگوهایی را با مسئولان اسرائیلی انجام داده است.

برخی منابع گفتند که فیدان تاکنون حداقل یک نشست با مسئولان اسرائیلی برگزار کرده است.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، در این گزارش آمده است که آمریکا از مواضع «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در قبال دولت اردوغان به ویژه در موضوع تحریم‌ها احساس نگرانی می‌کند.

یک منبع اطلاعاتی در این باره گفت: «محاسبات ترکیه این است که داشتن روابط حسنه با اسرائیل با وجود دولت بایدن، امتیازی برای آن‌ها خواهد بود».

310 310

کد خبر 1461654

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل رجب طیب اردوغان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۰۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما(از تعلیق روابط تجاری با رژیم صهیونیستی )فقط یک هدف داریم و آن اینکه دولت نتانیاهو را که با حمایت نظامی و دیپلماتیک غرب خارج از کنترل است، مجبور به آتش بس کنیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در جمع اعضای هیئت مدیره انجمن مستقل صنعتگران و بازرگانان ترکیه «موسیاد» ترکیه درباره توقف تجارت ترکیه با رژیم اسرائیل گفت: ما با هیچ کشوری در منطقه خود به دنبال خصومت و درگیری نیستیم و نمی‌خواهیم در جغرافیای خود شاهد درگیری، خون و اشک باشیم.

اردوغان ادامه داد: عواقب این اقدام را با هماهنگی و مشورت با دنیای تجاری خود دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: ما در اینجا فقط یک هدف داریم و آن اینکه دولت نتانیاهو را که با حمایت نظامی و دیپلماتیک غرب خارج از کنترل است، مجبور به آتش بس کنیم.

روز جمعه اردوغان اعلام کرد که ترکیه واردات و صادرات با رژیم صهیونیستی را به طور کامل به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است