Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@10:39:17 GMT

حدسیات گزارشگر اصفهان و جنجال هفته

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۰۴۹۸

حدسیات گزارشگر اصفهان و جنجال هفته

ناظر داوری دیدار ذوب آهن و پیکان می گوید که داور این بازی به هیچ وجه از تصاویر تلویزیونی استفاده نکرده و داور چهارم به او کمک کرد.

به گزارش "ورزش سه"، در دقیقه 82 دیدار هفته سوم لیگ برتر میان ذوب آهن و پیکان، سیدرضا مهدوی داور مسابقه یک ضربه پنالتی به سود پیکان اعلام کرد که پس از گذشت چند دقیقه از تصمیم خود منصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود گذشت چند روز، هنوز ابهامات در مورد چگونگی این تغییر نظر وجود دارد. گفته می شد داور با حضور در کنار زمین، تصویر این خطا را از طریق دوربین های آنجا مشاهده کرده و تصمیمش را تغییر داده است ولی کمیته داوران معتقد است داور چهارم در این زمینه به مهدوی کمک کرده است.


علیرضا یزدانی که در آن بازی ناظر داوری بود، در گفتگو با برنامه فوتبال برتر در خصوص اتفاقات ورزشگاه فولادشهر گفت: تا دقیقه 82 اتفاق خاصی رخ نداد و داور خیلی خوب قضاوت کرد و در تمامی صحنه ها حضور داشت. اما در این دقیقه ایشان بر اساس زاویه دید نامناسبی که داشتند، تصمیمی اتخاذ کردند که با صحنه مطابقت نداشت.


او ادامه داد: لذا این صحنه یک سری اعتراضات و درگیری هایی را به دنبال داشت. داور چهارم در لحظه وقوع این صحنه نزدیک تر از میانه زمین بود. یعنی برای کنترل منطقه فنی ذوب آهن، در آنجا حضور داشت. لذا ایشان در آن لحظه، صحنه را کامل دیده بودند و بلافاصله پس از وقوع آن اتفاق، از طریق سیستم رادیویی به داور وسط اطلاع دادند.


وی گفت: اما چون درگیری و اعتراض رخ داد، کمی زمان برد. داور تا به کنار زمین آمد و با داور چهارم صحبت کرد، پس از مشورت با ایشان، تصمیم را به درستی عوض کردند و عدالت در آن صحنه اجرا شد.
یزدانی در ادامه اضافه کرد: در مورد اینکه گفته می شود داور به کنار زمین آمده و از طریق تصاویر ضبط شده این تصمیم را گرفته باید عرض کنم گزارشگر محترم بازی از روی حدسیات صحبت کرده بودند و این باعث شد تا شبهه ایجاد شود که این اتفاق رخ دهد.


وی ادامه داد: از آنجایی که در لیگ برتر حتی در زمان 6 داوره بودن، همکاری تیمی کمتر دیده بودیم، برای بینندگان شاید غیرقابل قبول باشد که داور چهارم در این صحنه به داور اطلاعات داده باشد و در اصل این حرکت، یک همکاری تیمی بود.


این ناظر داوری گفت: از لحاظ مقررات فیفا این امر میسر نیست که داور از طریق تصاویر تلویزیونی این تصمیم را گرفته باشد. حتی عده ای می گفتند که من به داور اطلاع داده که تصمیمش را عوض کند. در حالیکه من اصلا در جایگاه VIP حضور داشتم و من از صحنه دور بودم و سیستم رادیویی و تلویزیونی نداشتم و حتی گوشی تلفن همراهم را همچون همیشه در زمان نظارت خاموش کرده بودم.
یزدانی در پایان گفت: باید حتما گواهی لازم از سوی فیفا صادر شود. فیفا در یک صورت اجازه داده از سیستم های تلویزیونی در ورزشگاه داده است که آن هم برای بحث سلامتی بازیکنان است و این مجوز فعلا در ایران صادر نشده است.

پیکان ذوب آهن اصفهان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پیکان ذوب آهن اصفهان داور چهارم ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۰۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟

کارشناس داوری فوتبال گفت: داور، کمک داور اول و داور چهارم خطای اورنوف روی بازیکن آلومینیوم اراک را تشخیص ندادند.

علیرضا یزدانی در مورد نحوه قضاوت امیر عرب براقی در نیمه اول مسابقه آلومینیوم وپرسپولیس اظهار کرد: مهم ترین صحنه مسابقه در نیمه اول در دقیقه ۱۱ بود که اورنوف توپ را از بازیکن آلومینیوم گرفت و آن را تبدیل به گل کرد. در این صحنه مشخص است که توپ در کنترل بازیکن آلومینیوم بود و اورنوف با دست راست بازیکن حریف را لمس و اعمال نیرو کرد و صاحب توپ شد. در این صحنه باید خطای اورنوف اعلام می‌شد.

منبع:‌خبر ورزشی

tags # پرسپولیس ، جام حذفی ایران سایر اخبار اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ شهاب سنگی که دایناسورها را منقرض کرد به کجای زمین خورد و آن روز چه اتفاقی رخ داد؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • عصبانیت پوچتینو: وی‌اِی‌آر بارها به من و تیمم آسیب زده
  • پوچتینو: VAR به فوتبال صدمه زده است؛ تصمیم داوران بازی باورنکردنی بود
  • لیورپول داور را هدف گرفت: این خطا اخراج داشت!‏
  • حمله شدید بازیکن ژاپنی به داور بازی سوسیداد - رئال مادرید
  • (ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟
  • یزدانی: قبل از گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم خطا رخ داد
  • کارشناسی صحنه جنجالی در شکست پرسپولیس
  • صحنه مشکوک سن سیروس بدون سوت پنالتی
  • پشت صحنه سکانس جنجالی صیغه شکلاتی