Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:11:01 GMT

تعداد بستری‌های کرونا در قزوین ۲۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۰۸۳۷

تعداد بستری‌های کرونا در قزوین ۲۰ درصد کاهش یافت

به گزارش ایرنا، پیمان نامدار روز سه شنبه در قرارگاه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان، افزود: در روز دوم آبان ماه ۵۶۸ بیمار در مراکز درمانی استان براثر کرونا بستری بودند که با اجرای دو هفته تعطیلی، تعداد آنها ۲۰ درصد کاهش یافت ولی هنوز تعداد فوتی‌های استان کاهش نیافته است و نتیجه بار فوتی‌های استان هفته‌های دیگر مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این دو هفته تعطیلی برای استان، دوهفته طلایی است و احتمال دارد با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور، امکان تمدید آن وجود نداشته باشد بنابراین باید به نحو احسن برای اجرای آن تلاش کنیم.

نامدار ضمن تشکر از همکاری مردم در اجرای این طرح، افزود: ما همواره تاکید کرده بودیم اگر بخواهیم به نتیجه برسیم باید برای کنترل اجتماعات خانوادگی و برگزاری مراسم ترحیم و ازدواج ورود جدی داشته باشیم.

این مسوول ادامه داد: در اجرای این طرح، مشکل ما با ۸۵ درصد جامعه که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، نیست بلکه هدف ما آن ۱۰ درصد جامعه هستند که باعث رشد بیماری در استان می‌شوند و باید برای کنترل آنها اقدام جدی صورت گیرد.

وی گفت: خوشبختانه نیروی انتظامی و دادگستری در این زمینه و جلوگیری از برگزاری مراسم ترحیم و ازدواج همکاری خوبی داشتند که منجر به کاهش چشمگیر تعداد بستری‌های استان شد و جرایم تعیین شده نیز برای بیماران کرونایی اختصاص یافت.

این مسوول با اشاره به تخصیص یک میلیارد تومان کمک مالی از سوی شهرداری به دانشگاه علوم پزشکی قزوین، گفت: قرار است این اعتبار در باب طرح شهید قاسم سلیمانی و تامین تجهیزات بیمارستانی هزینه شود که رقم خیلی بزرگی نیست و درخواست داریم عدد آن تغییر یابد.

وی با اشاره به موضوع تحویل نقاهتگاه برای بیماران کرونایی، گفت: از قرارگاه مقابله با کرونا در استان درخواست داریم هرچه سریعتر  این نقاهتگاه‌ها در اختیار هلال احمر در شهرستان‌ها قرار گیرد تا با این طرح بتوانیم تعداد بیماری‌ها و مر گ و میر ناشی از بیماری را کاهش دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به موضوع پیری جمعیت استان، گفت: میانگین بیماران بستری کرونا در استان ۶۱ سال است درحالیکه بیماران استان‌های دیگر ۴۰ تا ۵۱ سال سن دارند و همین موضوع موجب افزایش میزان مرگ و میر کرونا در استان شده است.

نامدار گفت: متاسفانه استان ما در  بیماری‌های غیر واگیر هم جزو استان‌های اول کشور است و درصد بالایی از شهروندان استان دچار چاقی، مصرف سیگار، دیابت و... هستند که همین موضوع باعث افزایش مرگ و میر در استان شده است.

این مسوول گفت: همیشه بیماری‌های زمینه‌ای، عامل اصلی فوتی هستند و باید در استان تغییر نگرشی در نوع تغذیه، عادات اجتماعی و تحرک عمومی اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد استانی کرونا شهرداری‌های مختلف، موظف به تهیه کیت تشخیص کویید ۱۹ شده بودند، افزود: شهرداری‌های مختلف باید نسبت به خرید کیت اقدام کنند که در همان حوزه مورد استفاده قرار می‌گیرد تا ما بتوانیم با تست‌های بیشتر بیماریابی بیشتری داشته باشیم و بیماری کرونا را زودتر در استان ریشه کن کنیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین استان قزوین بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین استان قزوین بهداشت و سلامت ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین استان قزوین بهداشت و سلامت اخبار کنکور کرونا در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۰۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در سال 1402 مردان 55/6 درصد و زنان 44/4 درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل  برابر 56/6 درصد برای مردان و 43/4 درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر 130 مرد فوت شده، 100 زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال 1402 تعداد 442 هزار و 213 رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  418 هزار و 741  رویداد فوت ثبت شده، 5/6 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • (عکس) کنکور 1403 در بجنورد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد