Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام جهانگیری سهروردی ازانتشار چهارمین شماره دوفصلنامه علمی و تخصصی پژوهشنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر وکلام کوثر خبر داد و گفت: از ویژگی های منحصر به فرد این دوفصلنامه این می باشد که همه نویسندگان خانم هستند ودر حوزه دین تولید دانش می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر یحیی جهانگیری سهروردی در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از انتشار چهارمین شماره دوفصلنامه علمی و تخصصی پژوهشنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر خبر داد و گفت: مجتمع آموزش علوم اسلامي کوثر با هدف ترويج وتبليغ مباني ديني از سال 1363 باعنوان حوزه علميه تشکيل شد و در سه مقطع سطح 3 ، 2 و 4 با حضور اساتيد فرهيخته و عالم به فعاليت علمي و پژوهشي حوزوي تحت اشراف مرکز مديريت حوزه خواهران اشتغال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجتمع آموزش علوم اسلامي کوثر از سال 1386 با هدف بهره ‌ مندي از ظرفيت موجود بانوان پژوهشگر اقدام به چاپ مقالات و پژوهش ‌ ها در 2 نشريه نموده و در پي آن، با تاسيس پژوهشکده وحضور بانوان پژوهشگر إن ‌شاء ‌الله با هدف تکميل رسالت علمي - پژوهشي به فعاليت علمي ادامه خواهد داد.

 

 

مدیر مسئول دوفصلنامه علمی و تخصصی پژوهشنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر افزود: اين مجله انعکاس دستاوردهاي علمـي و مطالعات اسلامي بانوان پژوهشگر در سراسر کشور مي ‌ باشد. امید است با فعاليت خود و با دريافت مقالات و انتشار منظم به صورت دو فصلنامه، دستاوردهاي علمي محققان خواهر کشور را در اختيار علاقه ‌ مندان به موضوع پژوهش قرار دهد و در پايگاه ‌ هاي ملي معتبر کشور نمايه نمايد .

 

حجت الاسلام جهانگیری سهروردی به تشریح اهداف انتشار دوفصلنامه علمی و تخصصی پژوهشنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر پرداخت و گفت: تلاش برای بسط مطالعات میان رشته ای در علوم اسلامی، تلاش برای دستیابی به مرجعيت علمي بانوان در زمينه مطالعات اسلامی و تخصصي تفسير و علم کلام، بسترسازی نقدعلمی در حوزه مطالعات میان رشته ای اسلامی و تفسیر و علم کلام و تولید و ترویج پژوهش های خواهران به ویژه طلاب در حوزه مطالعات میان رشته ای اسلامی و تفسیر و علم کلام از اهداف انتشار دوفصلنامه علمی و تخصصی پژوهشنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر است.

 

وی ادامه داد: مشاوران بین المللی این شماره  مشاوران بین المللی این شماره  به ترتیب الفبا «ژرمین ابوشهباء» از دانشگاه روتگرس آمریکا در حوزه مطالعات قرآنی و زیست شناسی؛ «شفا المیزانا» ازدانشگاه دولتی اسلامی یوگیاکارتا اندونزی  در حوزه مطالعات اسلامی؛ «هدی سعید  العمیدی » از دانشگاه الزهراء کربلا  در حوزه مطالعات قرآنی و بلاغی؛ خانم «نسلیشاه باشبو» از  جامعه المصطفی استانبول  در حوزه کلام اسلامی؛  «بتول زین الدین »از دانشگاه لبنان در حوزه علوم اسلامی و رسانه؛ «سعاد محمدعباس» از دانشگاه ملی زبان های جدید پاکستان  در رشته مطالعات اسلامی؛ «نجلاء المرابط»  از دانشگاه تونس  در تمىن اسلامی؛ «اقبال وافی نجم» از دانشگاه کربلا در حوزه علوم قرآنی هستند.

حجت الاسلام جهانگیری سهروردی افزود: از ویژگی های منحصر به فرد دوفصلنامه علمی و تخصصی پژوهشنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر این می باشد که همه نویسندگان خانم هستند که در حوزه دین تولید دانش می کنند.

مدیر مسئول دوفصلنامه با تاکید بر اینکه خانم دکتر طوبی کرمانی رحمه الله علیها، عضو هیئت تحریریه مجله بودند گفت: به دلیل اینکه خانم دکتر کرمانی عضو تحریریه مجله بودند در این شماره مقدمه ای بابت درگذشت ایشون نوشته شد. بانویی که چهره دانشگاهی اش، هرگز او را از فعالیت های تبلیغی و کنشگری اجتماعی اش، باز نداشت؛  و مهمتر، همه این فعالیت ها، نقش مادری و رسالت خانوادگی اش را کم رنگ نکرد. او یک بانوی چند وجهی بود. یک استاد مبرز فلسفه و کلام در دانشگاه تهران؛ یک مبلغه بین المللی که به چندین زبان تسلط داشت؛ یک مدیر توانمند که در نهادهای مهم انقلاب اسلامی، با قدرت و قوت، نقش آفرید؛ و اما برجسته تر، به ثمابه یک طلبه – دانشجو، درد و دغدغه انقلاب و دین داشت.

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: کلام کوثر حوزه مطالعات حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۰۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از طرف سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.
داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه Azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کنند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضا در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند.
داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و کد ملی وارد سامانه شوند و پس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل‌های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است