Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران: روز جمعه 7 آبان خودروی دکتر محسن فخری زاده، یکی از دانشمندان برجسته هسته ای و دفاعی کشورمان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در پی این عملیات تروریستی این شخصیت برجسته علمی به شهادت رسید.

در همین رابطه، مشاور وزیر امور خارجه گفت: در شرایط کنونی تصمیم گیری برای ایران تا حدودی دشوار است؛ از یکسو صبر استراتژیک ایران در سالهای اخیر بوده که هر چند سایه جنگ را از کشور دور ساخته، اما متأسفانه رقبا و دشمنان منطقه ای و بین المللی ایران را یاغی‌تر کرده و اطمینان آنها از عدم واکنش ایران سبب شده تا جسورانه تر امنیت و منافع ملی ایران را تضییع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متن کامل گفت و گوی محمدمهدی مظاهری را با خبرنگار جماران در ادامه بخوانید:

تروریسم سازمان یافته دولتی بار دیگر چهره خشن خود را به ملت ایران نشان داد

آقای دکتر! به نظرتان ترور دکتر فخری زاده می تواند چه تاثیری بر  روند علمی کشور دارد؟ یا به طور کلی ترور چنین شخصیت های بزرگی در کشور چه آثاری در بر دارد؟

در شرایطی که دولت و مردم ایران هنوز داغدار فرزند رشید خود حاج قاسم سلیمانی هستند که او هم در اقدامی مغایر با حقوق بین الملل توسط دولت آمریکا ترور شد، در روزهای گذشته نیز تروریسم سازمان یافته دولتی بار دیگر چهره خشن خود را به ملت ایران نشان داد و با ترور یک دانشمند هستهای دیگر توسط رژیم صهیونیستی، ضربه ای مهلک به اعتبار حقوق بین الملل و کشورهای حامی حقوق بشر زد.

در گام نخست باید گفت که صرف این اقدام نوعی تجاوز به حاکمیت ملی و امنیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران بوده و خطایی است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.

در وهله دوم باید گفت روحیه ایستادگی و مقاومت شیعه و عرق ملی ایرانیان در ادوار مختلف تاریخی ثابت کرده که حرکت های حذفی و نابخردانه این چنینی نه تنها لطمه ای به عزم راسخ ملت ایران برای پیشرفت در ابعاد مختلف، از جمله زمینه های علمی نمی زند، بلکه حس مقاومت و اراده اصلاح و پیشرفت را در آنها دوچندان می کند.

 

مهم ترین هدف اسرائیل تحریک ایران است

با توجه به این مسأله، هدف دشمنان از چنین ترور هایی چیست؟

رژیم صهیونیستی اهداف و منافع متعددی از ترور دانشمندان هسته ای ایران دنبال می کند. هدف گرفتن مغزهای متفکر برنامه هسته ای ایران است که مهمترین عامل پیشرفت کشور در این زمینه هستند. همچنین ایجاد فضای رعب و وحشت در بین محققان و پژوهشگران ایرانی و تنگ کردن عرصه بر آنها، به رخ کشیدن توان اطلاعاتی و عملیاتی و فرار از موج اعتراضات داخلی با بزرگنمایی خطر یک قدرت خارجی را می توان در زمره اهداف آنها دانست.

با این وجود در مقطع فعلی که دونالد ترامپ، حامی اسرائیل بود و انتخابات را به رقیبش واگذار کرده و در کمتر از دوماه آینده کاخ سفید را ترک می کند، شاید مهمترین هدف اسرائیل در این مقطع، تحریک ایران و آماده سازی فضا برای یک حمله هوایی گسترده به تأسیسات هسته ای کشورمان باشد.

 

ایران بر طبق حقوق بین الملل حق اقدام متقابل را دارد

به نظر شما در این مقطع چه باید کرد؟

در شرایط کنونی تصمیم گیری برای ایران تا حدودی دشوار است؛ از یکسو صبر استراتژیک ایران در سالهای اخیر بوده که هر چند سایه جنگ را از کشور دور ساخته، اما متأسفانه رقبا و دشمنان منطقه ای و بین المللی ایران را یاغی‌تر کرده و اطمینان آنها از عدم واکنش ایران سبب شده است تا جسورانه تر امنیت و منافع ملی ایران را تضییع کنند.

از سوی دیگر هرگونه اقدام شتاب زده و یا واکنش بیش از حد و نامتناسب می تواند خطر جنگ و حمله به تأسیسات هسته ای و زیربنایی کشور را به دنبال داشته باشد.

در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران باید تلاش کند در گام نخست شکایت خود را از طریق سازمان ملل و شورای امنیت پیش ببرد، کاری که نماینده دائم ایران در سازمان ملل با ارسال نامه به شورای امنیت کلید زده است. اما در صورت عدم واکنش متناسب این سازمان و جامعه بین المللی، ایران بر طبق حقوق بین الملل حق اقدام متقابل را دارد و می تواند با رعایت تناسب به حمله اسرائیل پاسخ دهد. 

 

اخبار مرتبط شعری برای محسن فخری زاده وداع با پیکر مطهر شهید محسن فخری زاده در حرم امام خمینی(س) تشییع پیکر شهید محسن فخری زاده در حرم مطهر امام خمینی با حضور سید حسن خمینی نامگذاری خیابان صنایع تهران به نام «شهید محسن فخری زاده» تصاویر دیده نشده از دانشمند هسته ای، شهید محسن فخری زاده در دوران دفاع مقدس پیام سید حسن خمینی در پی ترور شهید محسن فخری زاده

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لیگ برتر 99 محمد مهدی مظاهری شهید فخری زاده ترور شهید فخری زاده سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لیگ برتر 99 شهید محسن فخری زاده حقوق بین الملل هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ درحاشیه دومین همایش بین المللی ایران و آفریقا "کیلم دو تامبلا "نخست وزیر بورکینافاسو با حجت الاسلام والمسلمین رئیسی دیدار و گفتگو کرد.
رئیس جمهور در این دیدار، توسعه روابط با قاره آفریقا را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع ملت ایران و ملت‌های آفریقایی را دنبال می‌کند، بر ضرورت تسریع در ایجاد سازوکار‌های تقویت روابط ایران و بورکینافاسو از جمله فعال سازی کمیسیون مشترک دو کشور تاکید کرد.

آقای رئیسی در ادامه به ظرفیت‌های بسیار خوب و پیشرفت‌های چشمگیر کشورمان در بخش‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی، نفت و انرژی و علم و فناوری اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌های عظیم موجود در قاره آفریقا برای توسعه و پیشرفت، آماده همکاری، تعامل و تبادل این ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی از جمله بورکینافاسو است و اطمینان داریم توسعه این روابط به نفع ملت‌های دو کشور خواهد بود.
نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار ضمن تبریک برگزاری موفق اجلاس بین المللی ایران و آفریقا به آقای رئیسی و همچنین محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، ایران و ایرانیان را صاحب تمدنی بزرگ توصیف و بر علاقمندی کشورش برای توسعه هرچه بیشتر روابط با ملت ایران تاکید کرد.

کیلم دو تامبلا با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی برای ارائه تصویری نادرست و مخدوش از جمهوری اسلامی ایران افزود: بر خلاف تبلیغات غربی‌ها، ایران کشوری مستقل و درحال توسعه و پیشرفته است که این موضوع جذابیت‌های توسعه و تقویت روابط در زمینه‌های گوناگون با این کشور را مضاعف کرده است.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین بر علاقمندی کشورش برای گسترش همکاری‌های و تعامل با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های زیر ساختی، ارتباطاتی، معادن، کشاورزی، دامپروری، حمل و نقل، علم و فرهنگی، دانش بنیان و انرژی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • رادان : اقدام ما در مقابله با بی حجابی کاملاً قانونی است
  • اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • رادان: اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • تراکتور از ذوب‌آهن انتقام گرفت
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • آل اسحاق : شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی
  • تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی
  • کلیپی از رقص دسته جمعی محسن کیایی، محمد بحرانی، محسن شریفیان (فیلم)