Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ کیومرث حسنوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چندی پیش از یک متهم که دارای سابقه تهیه و توزیع مواد مخدر هم بوده، حدود ۹۳ کیلوگرم ماده مخدر داتورا کشف شده است.

وی افزود: مأموران کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس این گلخانه را که در تهران هم قرار داشت، شناسایی و تمامی گیاهان داتورا را که در این گلخانه کشت شده بودند، قبل از اینکه در شهر توزیع شوند، جمع آوری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: تاتورا یک گیاه خودرو از خانواده سیب زمینی است که با نام‌های مختلفی مثل طلانور، تاتوله، داتوره و بَقَم شناخته می‌شود. ساقه‌های این گیاه شاخه زنی فراوان دارد و برگ‌های بیضی شکل آن، دندانه دار و بدبو هستند. این گیاه، سمی است و به صورت فرآوری شده در صنایع دارویی استفاده می‌شود. گیاه تاتوره، سالانه باعث مرگ و میر عده زیادی می‌شود. این گیاه به قدری خطرناک است که حتی یک بار مصرف آن در مقادیر بالا می‌تواند باعث مرگ شود. با این حال برخی از آن به عنوان یک داروی مخدر استفاده می‌کنند،

سرهنگ حسنوند با اشاره به اثرات روانشناختی مصرف این ماده مخدره گفت: برای مصرف این ماده مخدر برگ‌های آن را خشک کرده و به صورت تدخینی شبیه به سیگار استفاده می‌کنند. هدف از مصرف این ماده مخدر هم رسیدن به تغییرات حالات ذهنی به خصوص توهم و هذیان است.

وی گفت: هیجانات سرکوب شده، فراموشی، اضطراب، بی قراری، علائم افسردگی، خستگی، گیجی، ناتوانی در دیدن و شنیدن و هذیان‌های پرخاشگرانه و توهم زا از تغییراتی رفتاری است که در مصرف کنندگان این ماده مخدر به وجود آمده است.

حسنوند در پایان گفت: این گیاه اگر در دسترس کودکان قرار بگیرد می‌تواند مرگ حتمی آنها را در پی داشته باشد. همچنین مصرف این گیاه در بلندمدت، سنگین شدن بدن، درد مفصل، گشاد شدن مردمک چشم، افزایش دمای بدن و فشار خون، نامنظم شدن و سریع شدن ضربان قلب، مشکلات تنفسی و عرق کردن‌های بسیار و همچنین ابتلاء به دیابت را به دنبال دارد.

کد خبر 5085427 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: مواد مخدر پلیس پیشگیری پایتخت کشف مواد مخدر محسن فخری زاده ویروس کرونا شورای شهر تهران شهرداری تهران محدودیت های کرونایی وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی شورای شهر تذکر به شهردار تهران شهر تهران امداد رسانی وضعیت راهها تصادفات رانندگی میدان میوه و تره بار ماده مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ ماده غذایی ضروری برای مردان

به گزارش خبرآنلاین، مردان در مقایسه با زنان در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سرطان پروستات و سکته مغزی قرار دارند؛ که این موارد از علل اصلی مرگ و میر در میان مردان به شمار می‌آید. مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مردان بالای ۴۰ سال این خوراکی‌ها را نخورند

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900511

دیگر خبرها

  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان