Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی پلاکهای ثبتی باغ بودن یا نبودن املاک روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی  در تشریح اولین پرونده گفت: این ملک با ۶۸۶ متر مساحت خیابان طباطبایی پور در میدان تجریش قرار دارد که سند آن ۶ دانگ عمارت و باغچه اعلام شده و کاربری قدیم آن مسکونی بوده است و نظر کمیسیون ماده ۷ این است که این ملک با داشتن ۲۳ اصله درخت" باغ " است و حد نصاب درختان این ملک باید ۳۹ درخت باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این که در سند مالکیت نیز قید شده که این زمین "باغچه" است ما نیز آن را باغ اعلام می کنیم.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر نیز با رای خود این ملک را باغ اعلام کردند.

سالاری در ادامه باتشریح ویژگی های دو پلاک ثبتی گفت: این پرونده یک ملک بوده که مساحت آن هزار و ۲۸۱ متر بوده است که بعد از مدتی به دو قطعه تقسیم می شود. این پلاک ثبتی ها که در محدوده دارآباد واقع است در سند یک پلاک اعلام می شود که شش دانگ خانه مشجر است و درسند پلاک دیگر عنوان می شود که یک باب خانه در قطعه زمین است اما در کل پلاک مادر آنها یک قطعه زمین مزروعی تعیین شده است که معتقدیم باید این پلاک ها به صورت جداگانه بررسی شود. معتقدیم پلاکی که در سندش عنوان شده خانه مشجر باغ است پلاکی که در سند عنوان شده که یک باب خانه است ، غیر باغ است.

زهرا نژاد بهرام در تشریح این پرونده گفت: این یک پرونده با دو پلاک ثبتی است که می خواهند تجمیع کنند. در همین اساس در قالب یک پرونده  به شورای شهر ارسال شده است. کمیسیون شهرسازی پس از بررسی ها به این نتیجه رسیده که ملکی که در سند آن مشجر قید شده را باغ اعلام کنند و ملکی که در آن ساختمان است را غیر باغ.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای شهر به صورت جداگانه به این دو پلاک ثبتی رای دادند بگونه ای که ملکی که در سندآن قید شده بود که ۶ دانگ خانه مشجر است باغ بودنش تثبیت شد و رای اعضای شورای شهر نیز  در مورد ملکی که بر سندش عنوان خانه قید شده بود به عنوان غیر باغ شناخته نشد و این ملک نیز باغ محسوب شد.

در ادامه محمد سالاری با تشریح جزییات یک پرونده دیگر گفت: این ملک با ۵۱۵ متر مساحت درخیابان باهنر واقع در منطقه یک قرار دارد که در سند مادر آن باغ اعلام شده و کاربری قدیم آن مسکونی بوده است و کمیسیون ماده ۷ نیز این ملک را باغ اعلام کرده است. نظر کمیسیون شهرسازی نیز به این دلیل که این ملک در سندش به باغ بودن تاکید شده ، ما نیز آن را باغ اعلام می کنیم.

به گزارش ایسنا، باغ بودن این پرونده نیز با ۱۷ رای موافق تصویب شد.

در ادامه محمد سالاری در تشریح یک پرونده دیگر با تاکید بر این که دراین پرونده ۴ پلاک ثبتی وجود دارد که می خواهند تجمیع کنند گفت: این ملک واقع در خیابان شریعتی در منطقه ۳ است که مجموعا هزار و ۹۱۸ متر مساحت دارد و کاربری قدیم و فعلی این ۴ قطعه زمین مسکونی است.

وی با بیان این که یکی از پلاک ها با داشتن بیش از هزار متر از همه بزرگتر است که کمیسیون ماده ۷ آن را با داشتن ۳۴ اصله درخت باغ اعلام کرده است گفت: سه پلاک دیگر کمتر از ۵۰۰ متر هستند و بر همین اساس ملاک نصاب درختان برای آنها مطرح نیست. نظر کمیسیون شهرسازی به دلیل آنکه این پلاک ها حد نصاب درخت را ندارند ، غیر باغ است  .

در ادامه زهرا صدر اعظم نوری با تاکید بر این که این پرونده دارای ۴ پلاک ثبتی است که باید به صورت تک به تک و نه تجمیعی مورد بررسی قرار گیرد گفت: در میان این چهار پلاک یک ملک هزار متری قرار دارد که پوشش کامل آن درخت است حد نصاب درختان را هم دارد.  بر اساس نظر کمیسیون ماده ۷ منطقه این پلاک به تنهایی قابلیت باغ بودن را دارد و باید همه آنها را جدا جدا بررسی کنیم.

به گزارش ایسنا، نهایتا این پرونده به صورت تک تک بررسی شد و ملک هزار متری با اخد نظر ۱۲ موافق غیرباغ بودنش تصویب شد و ۳ پلاک دیگر نیز رای اکثریت آرا غیر باغ بودنشان تصویب شد.

سالاری در تشریح پرونده دیگر گفت: این ملک ۲۴۷۳ متر مساحت دارد که در خیابان ناطق نوری در منطقه ۵ قرار دارد که در سند آن ۶ دانگ عرصه و عیان قید شده و کاربری قدیم این ملک باغ بوده است.

وی افزود: کمیسیون ماده ۷ این ملک را با داشتن ۱۳۰ اصله درخت باغ اعلام کرده در حالی که حد نصاب آن ۹۹ درخت بوده است  و با توجه به حد نصاب درختان و مشاوره هوایی این ملک به نظرمان باغ است.

بهاره آروین در واکنش به این پرونده گفت: تصاویر هوایی و اطلاعات پرونده نشان می دهد که درختان کهنسال در این باغ وجود داشتند که متاسفانه قطع شده اند و حالا توجیهی ندارد که ما رای غیر باغ به این پرونده بدهیم چرا که تخلف بزرگی از سوی مالک صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا نهایتا اعضای شورای شهر رای به باغ بودن این ملک دادند

در ادامه سالاری افزود: پرونده دیگر متعلق به یک ملک ۱۵۷۱ متری در خیابان زعفرانیه منطقه یک است که در سند اعلام شده که این ملک ۶ دانگ زمین است و کاربری قدیم آن مسکونی بوده است . کمیسیون ماده ۷ هم این ملک را با داشتن ۴۰ درخت باغ اعلام کرده و ما نیز این ملک را باغ اعلام می کنیم.

به گزارش ایسنا، این ملک نیز با رای اکثریت آراء باغ تشخیص داده شد.

سالاری در ادامه افزود: پرونده دیگر متعلق به یک ملک ۵۰۰ متری در منطقه ۴ محدوده شهید عراقی است که سند دفترچه ای آن شش دانگ یک زمین و سند تک برگی آن عرصه و عیان یک باب خانه قید شده و کمیسیون ماده ۷ این ملک را با داشتن ۲۱ اصله درخت باغ اعلام کرده در حالی که حد نصاب درختان ۱۶ اصله بوده است و مالک در این مدت ۹ درخت کاشته و حالا میزان درخت ها  به ۳۰ اصله درخت رسیده و ما نیز این پلاک را باغ اعلام می کنیم.

به گزارش ایسنا باغ بودن این ملک به تصویب رسید.

سالاری در ادامه با تشریح یک پرونده در محله خاوران گفت: این دو پلاک ثبتی ۹۲۴ متر مساحت دارد و کاربری آن مسکونی بوده و کمیسیون ماده ۷ با داشتن ۱۰ اصله درخت این پرونده را باغ اعلام کرده . اما حالا مجموعا بر این دو پلاک ۸ اصله درخت وجود دارد وهر دو پلاک باغ نیستند.

رسولی در واکنش به این پرونده گفت: بر اساس قانون آثار قطع درخت نیز جز شمارش درختها محسوب می شود و اگر درختهای قطع شده را نیز حساب کنیم باغ نبودن این پرونده مردود می شود.

صدر اعظم نوری نیز با بیان این که ارزش اکولوژیک درختان مهم است ونباید تنها به وضع موجود درختان در هنگام رای گیری توجه شود گفت: درختان بن ۲۳۰ سانت و ۱۸۰ سانت در این باغ هستند که ارزش اکولوژیک زیادی دارندهر چند که تعداد آنها کم باشد . شورای پنجم به عنوان شورای اصلاح طلب در راستای حفظ صیانت باید گام بردارد و نباید در سال آخر آهنگ حرکت تغییر کند.

به گزارش ایسنا نهایتا اعضای شورای شهر تهران این دو پلاک ثبتی را در معرض رای خود قرار داده و ملک کوچکتر را غیر باغ اعلام کرده  اما پلاک ثبتی دیگر که ملک بزرگتری است را به دلیل ابهام بر رای کمیسیون ماده ۷ به کمیسیون مربوطه برگشت دادند تا پس از استعلام برای بررسی مجدد به صحن شورای شهر بیاید.

در ادامه سالاری افزود: پرونده دیگر یک ملک بیش از ۲۳۰۰ متر در محدوده منظریه درمنطقه ۳ است که شش دانگ زمین خانه ، عرصه و عیان قید شده  و کاربری قدیم آن فضای سبز بوده است.

وی افزود: کمیسیون ماده ۷ این ملک را با داشتن ۱۲۶ درخت باغ اعلام کرده اما در سال ۸۳ دیوان عدالت اداری رای باغ بودن را ابطال کرده و شهرداری را ملزم به صدور پروانه می کند اما باز هم کمیسیون ماده ۷ ملک را با داشتن درختان بسیار باغ اعلام می کند.

وی با بیان این که گویا مالک توافقی با شهرداری منطقه ۳ داشته و قرار بوده آن بخش از زمین که درخت دارد را به شهرداری بدهد تا به عنوان فضای عمومی استفاده شود و مابقی زمین وقف  بیماران شود گفت: ما نیز این ملک را به دلیل پوشش انبوه درختان باغ اعلام می کنیم.

به گزارش ایسنا محسن هاشمی در مورد آرا باطل شده از سوی دیوان عدالت اداری گفت: در پرونده باغات نظر شورا حسن ختام است و مجمع تشخیص مصلحت نیز شورا را به عنوان مرجع نهایی باغات اعلام کرده و دیوان نمی تواند نظر رسمی شورا را لغو کند.

وی با بیان این که اگر شهردار منطقه ای جسارت داشته  باشد می تواند با همان رای شورا کار را پیش ببرد گفت: اما از آنجایی که ممکن است از شهردار منطقه شکایت شود  و حتی حکم انفصال آن صادر شود معمولا شهرداران منطقه جسارت نکرده و مجددا پرونده را به کمیسیون ماده ۷ و چرخه تایید وارد می کنند اما شورا در این میان باید به وظیفه خود عمل کند.

به گزارشب ایسنا نهایتا اعضای شورای شهر رای باغ بودن این ملک را با رای مثبت خود تصویب کردند.

در ادامه سالاری در تشریح یک پرونده دیگر گفت: این ملک ۸۷۲ متر مساحت دارد در محدوده میدان قیام در منطقه ۱۲ قرار دارد که در سند قدیم آن قید شده این ملک یک عمارت و باغچه است ونظر کمیسیون ماده ۷ این بوده که این ملک با داشتن ۲۸ درخت باغ است و شورای شهر نیز در همین دوره ژبه باغ بودن ملک تاکید کرده امادیوان عدالت اداری طی دادنامه ای رای شورا را باطل می کند و نهایتا می خواهد که این پرونده به کمیته کارشناسی سه نفره ارجاع داده شود که این کمیته هم اعلام می َکند که این ملک باغ نیست.

وی افزود: حد نصاب درختان این ملک ۴۱ اصله درخت است که حالا ۳۵ درخت دارد و دقت داشته باشید که ملک فوق قبلا از سوی میراث فرهنگی دارای ارزش میراثی اعلام شده که این رای هم توسط دیوان عدالت باطل شده است و ما معتقدیم با توجه به این که نزدیک به حد نصاب درختان است ، باغ است.

بهاره آروین با تاکید بر این که سال گذشته اعضای شورای شهر رای به باغ بودن این ملک دادند و حالا جای تعجب است که برخی ها اعلام می کنند که این ملک باغ نیست گفت: شکستن رای خودمان نیازمند استدلال قوی است.

نژاد بهرام افزود: کل این زمین ۸۰۰ متر است و ۲۱۵ متر بنا هم در آن وجود دارد و معتقدم نوعیت این ملک باغ نیست بلکه یک باغچه خوب دارد.

خداکرمی در انتقاد به این سخنان گفت: از دیوان عدالت اداری تعجب می کنم که چطور این ملک دارای ارزش فرهنگی و اکولوژیک را توامان نادیده گرفته است.

وی با بیان این که حقوق عامه مردم  مقدم به حقوق خاص است گفت: نمی شود شورای شهر سر یک سال رای خود را عوض کند. از دیوان عدالت عداری هم میخواهم قبل از این که به پرونده های باغات ورود کند نگاهی هم به آسمان تهران کند و ببیند که چقدر به این درختان احتیاج داریم.

به گزارش ایسنا اعضای شورای شهر تهران به باغ بودن این ملک رای مثبت دادندب.

در ادامه سالاری به مشخصات یک پرونده دیگر اشاره کرد و گفت: این ملک ۲ هزار متر مساحت دارد که در بلوار سعید آباد منطقه ۱۸ واقع شده که کاربری قدیم آن پارک بوده و کاربری فعلی آن پارک و فضای سبز تثبیت شده است که کمیسیون ماده ۷ این ملک را با داشتن ۳ اصله درخت باغ اعلام کرده و کمیسیون ماده ۱۲ نیز سند مادر این ملک را مشجر دانسته است و ما نیز بر اساس قانون زمین شهری که در سند قید دایر مشجر اعلام کرده و پهنه آن جی بوده و در محدوده زراعی نیز قرار دارد باغ اعلام می کنیم.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر نیز باغ بودن این ملک را به تصویب رساندند.

در ادامه محمد سالاری در تشریح یک پرونده گفت: این پرونده شامل دو پلاک ثبتی ۶۰۱ متری و ۷۲۱ متری در فرمانیه است که مشخصات سند مادر یک قطعه زمین نوشته شده و کاربری قدیم و فعلی آن مسکونی است.

وی با بیان این که کمیسیون ماده ۷ در سال ۳۷  ملک را با داشتن ۴۱  اصله درخت غیر باغ اعلام کرده و مجوز قطع و جابجایی ۲۵ درخت را صادر می کند گفت: کمیسیون ماده ۷ نهایتا این ملک را باغ اعلام می کند اما دیوان عدالت اداری در سال ۸۸ نظر باغ بودن را ابطال می کند و نظر ما این است که علیرغم ابطال باغ بودن این ملک حد نصاب درختان را ندارد و غیرباغ است.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر نظر کمیسیون مبنی بر باغ نبودن را تایید نکرده  و ملک مذکور "باغ" تعیین شد.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصوبه برج باغ شوراي شهر تهران نهایتا اعضای شورای شهر ملک را باغ اعلام دیوان عدالت اداری کمیسیون شهرسازی ادامه سالاری تشریح یک پرونده سالاری در تشریح گزارش ایسنا آن مسکونی بوده یک پرونده دیگر متر مساحت کمیسیون ماده شورای شهر نیز اعلام کرده دو پلاک ثبتی نظر کمیسیون ملک باغ دو پلاک باغ بودن پرونده گفت قطعه زمین اعلام شده باغ نیست هزار متر غیر باغ رای خود قید شده ۶ دانگ یک ملک ما نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی الفت‌پور افزود:بخش عمده‌ای از راهکار‌ها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری، به خصوص ارتشاء از طریق احصاء نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است.

آقای الفت‌پور تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه برای پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و دراسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تشکیل سه پرونده برای بررسی امکان ابطال مصوبه حقوق و دستمزد کارگری ۱۴۰۳ / تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی