Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز با حکم قضائی و حضور دادستان، فرمانده انتظامی و نمایندگان آب منطقه‌ای در آستانه اشرفیه ۳۵ هکتار از اراضی بستر ۲۵ ساله رودخانه سفیدرود در این شهرستان رفع تصرف شد.

لازم به ذکر است؛ ۱۵ هکتار از این اراضی تصرف شده در روستای کین چاه و ۲۰ هکتار دیگر نیز در روستای کیسم بالا چارده این شهر آستانه اشرفیه قرار داشت که توسط دو نفر تصرف و اقدام به فروش مال غیر کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان شهرستان آستانه اشرفیه در حاشیه این برنامه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: فردی ۱۵ هکتار از اراضی ۲۵ ساله بستر رودخانه سپیدرود در روستای کین چاه را بدون هیچ گونه مجوز قانونی و مدارک مالکیتی محصور و اقدام به فروش کرده است.

مجید تاج الدینی با بیان اینکه در راستای اجرای تبصره ۴ ماده ۲ قانون نحوه توزیع عادلانه اموال دولتی با هرگونه قانون شکنی برخورد قاطعانه می‌شود، اظهار کرد: با همکاری مراجع ذیربط زمین دولتی در بستر رودخانه سپید رفع تصرف و در اختیار اداره امور آب آستانه اشرفیه قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه حفظ اموال و ثروت‌های عمومی در اولویت اصلی قرار دارد، تصریح کرد؛ مسئولین در حوزه اختیارات و عملکرد خود به نحوی مدیریت کنند که شاهد تصرف اموال دولتی و سو استفاده از بیت المال توسط سود جویان نباشیم.

تاج الدینی با اشاره به اینکه قانون گذار جهت حفظ اموال عمومی دامنه اختیارات گسترده‌ای را در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار داده است، گفت: با دقت و حفاظت بیشتر از اموال عمومی دیگر شاهد تصرف این منابع توسط قانون شکنان نخواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه دادستانی در چهار چوب قانون به عنوان مدعی العموم اجازه سودجویی و دستبرد به اموال عمومی نخواهد داد، افزود: حفظ بیت المال و ثروت‌های عمومی خط قرمز نهادهای نظارتی است.

دادستان آستانه اشرفیه با بیان اینکه هیچ ملاحظه‌ای در برخورد با غارتگران اموال عمومی صورت نخواهد گرفت، تاکید کرد: برخورد قاطع با قانون شکنان در هر جایگاهی که باشند به الویت اصلی مبارزه با سودجویان قرار گرفته است.

کد خبر 5085403

منبع: مهر

کلیدواژه: رفع تصرف از اراضی ملی آستانه اشرفیه آب منطقه ای گیلان ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز محدودیت های کرونایی بارش برف بارش باران کرمانشاه ترور دانشمندان هسته ای بوشهر شیوع کرونا آمار کرونا گرگان عکس استانها شهرستان کرج آستانه اشرفیه اموال عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستا‌های بخش رحیم‌آباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، گفت: ماموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را با بلوک و پرچین محصور کرده است.
وی از معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره جمع‌آوری تمام آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، افزود: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.
فرمانده انتظامی رودسر از عزم راسخ پلیس در برخورد با پدیده زمین‌خواری خبر داد و از شهروندان خواست هرگونه اطلاع از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود