Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-معاون نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) تهران اعلام کرد که طی ۷۲ ساعت گذشته ۶۵ واحد صنفی به دلیل تخلف عرضه خارج از شبکه و گران‌فروشی و ۱۴ واحد به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی پلمب شده است.

 سعید محمدی پور در گفت‌وگو یی، از اجرای  طرح تنظیم بازار مرغ و برخورد با متخلفین از هشت تا ۱۰ آدر ماه خبر داد و گفت: در سه روز یاد شده بیش از ١٣٦٥ بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی و توزیعی مربوط به مرغ انجام شده که ازاین تعداد،  ۴۳۲ پرونده تخلف به ارزش ۴۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تنظیم و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به گفته وی بر اساس دستور قضایی و با هماهنگی پلیس اقتصادی در سه روز گذشته ۶۵ واحد صنفی به دلیل تخلف عرضه خارج از شبکه و گران‌فروشی و ۱۴ واحد به دلیل  رعایت نکردن نکات بهداشتی پلمب شده است.

 معاون بازرسی و نظارت سازمان با اشاره به عرضه مرغ به قیمت  مصوب در مراکز  خرده فروشی در سطح شهر تاکید کرد که فروش بالاتر ازاین قیمت تخلف گران‌فروشی محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد. شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف صنفی مراتب به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

به گزارش ایسنا، از هفته گذشته قیمت مرغ گرم در خرده فروشی های سطح شهر تهران به بیش ۳۰ هزارتومان رسید. این در حالیست که اواخر مهر ماه کارگروه تنظیم بازار استان تهران قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب کرده بود. در نهایت مقرر شد برای تنظیم بازار این محصول، مرغ منجمد به قیمت هر کیلو ۱۵ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و واحدهای صنفی توزیع کننده مرغ و مرغ گرم به قیمت کیلویی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان اصلی و اقماری میوه و تره باره شهرداری توزیع شود و سهم استان تهران روزانه تا سقف ٣٠٠ تن مرغ گرم تعیین شده است.

همچنین روز گذشته اعلام شد که واحدهای دریافت کننده سهمیه مرغ ملزم به نصب بنر با قیمت مصوب ١٨ هزار و ٥٠٠ تومان شده اند و تولیدکنندگان نیز باید اطلاعات تولید، خرید و فروش این کالا را در سامانه جامع تجارت ثبت و رصد کنند. سهمیه واحدهای صنفی نیز از طریق معرفی اتحادیه با ارائه لیست روزانه تائید شده و با نظارت کامل بر تحویل گوشت مرغ با نرخ مصوب تحویل خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مرغ گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۱۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری مهر، امین اسدی، مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تا کنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر فوت شده است، بنابراین انتظار می‌رود هموطنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو (مشترک بین انسان و دام) در کشور مهیا شده است، اما رعایت اصول بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اسدی افزود: این بیماری با رعایت اصول بهداشتی مذکور شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام‌ها و سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در دما ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد (دمای یخچال)، روش‌های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخته قابل کنترل است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان ابتلاء در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته، همچنین این ویروس در برابر حرارت حساس است، بنابراین پختن گوشت باعث از بین رفتن آن می‌شود.

اسدی در پایان عنوان کرد: تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هر گونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعاً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 6097347

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • پارسا پیروزفر یا جواد عزتی؟ | تماشاگران مست عشق، ۵ برابر بیشتر از تمساح خونی
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • بالاترین میانگین مخاطب از آن کدام فیلم است؟/ یک غیر کمدی پرفروش
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند