Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:46:05 GMT

نجات ۱۰ باغ در تهران

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۲۱۳۴

نجات ۱۰ باغ در تهران

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در دویست و پنجاه و دومین جلسه خود که به صورت ترکیبی حضوری و مجازی برگزار شد پرونده های ۱۲ پلاک ثبتی را از نظر باغ بودن و یا غیر باغ بودن بررسی کردند.

این پرونده ها در خیابان زعفرانیه منطقه یک تهران، خیابان دارآباد منطقه یک تهران، خیابان باهنر، خیابان طباطبایی پور و منظریه در منطقه یک تهران و همچنین خیابان شریعتی منطقه ۳ تهران، خیابان شهید عراقی منطقه ۴ تهران، خیابان ناطق نوری منطقه ۵ و بلوار سعید آباد منطقه ۱۸ واقع شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«زهرا صدر اعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از پرونده ها دارای پلاک های ثبتی است، گفت: هر پلاک ثبتی باید جداگانه بررسی شود.

«محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم درباره این موضوع که برخی پلاک های ثبتی پیش از این حکم باغ گرفته اند اما دیوان عدالت اداری آن را باطل کرده است، گفت: در پرونده باغات نظر شورا حسن ختام است و مجمع تشخیص مصلحت نیز شورا را به عنوان مرجع نهایی باغات اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه دیوان نمی تواند نظر رسمی شورا را لغو کند، افزود: اگر شهردار منطقه ای جسارت داشته‌باشد می تواند با همان رای شورا کار را پیش ببرد.

هاشمی ادامه داد: اما از آنجایی که ممکن است از شهردار منطقه شکایت شود  و حتی حکم انفصال آن صادر شود معمولا شهرداران منطقه جسارت نکرده و مجددا پرونده را به کمیسیون ماده ۷ ارجاع می دهند.

به گفته هاشمی با این کار، پرونده دوباره وارد چرخه می شود اما شورا در این میان باید به وظیفه خود عمل کند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بررسی تک تک پرونده های باغات از بین ۱۲ پلاک ثبتی، ۱۰ پلاک را باغ تشخیص داده و نظر کمیسیون معماری و شهرسازی شورا به عنوان کمیسیون اصلی را تایید کردند.

به گزارش ایرنا، مشخصات درج شده در سند پلاک ثبتی، حد نصاب تعداد درخت، رای کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری، تشخیص شورا و و تشخیص کمیسیون وزارت جهاد در خارج از محدوده شهرها معیارهایی می‌باشد که قانون برای تشخیص باغ بودن در نظر گرفته و نظر نهایی برعهده شورای اسلامی شهر است.

برچسب‌ها شورای شهر كميسيون باغات شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر كميسيون باغات شهر تهران شورای شهر كميسيون باغات شهر تهران اخبار کنکور شورای اسلامی شهر تهران پلاک ثبتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۲۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب بیش از ۷۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۱۰ اصفهان

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به نصب ۷۰ هزار و ۲۸۵ پلاک آبی هوشمند دارای کیوآر کد (QR) در این منطقه گفت: پلاک آبی هوشمند تمام منازل این منطقه نصب شده است.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای دستیابی به شهر هوشمند، ایجاد ارتباط بین سازمان‌های مختلف و توسعه و سهولت در خدمات‌رسانی به شهروندان است که پلاک آبی هوشمند زیرساخت خوبی برای اطلاع‌رسانی و به‌روزرسانی در زمینه ملک شهروندی و خدمت‌رسانی‌های پیرامونی است.

وی افزود: تمام پلاک‌های آبی هوشمند دارای کیوآر کد (QR) است که حاوی اطلاعات نشانی کامل، تعداد طبقات، کد پستی هر واحد و پلاک شهرداری است، در آینده نیز مجهز به شماره اشتراک آب، برق و گاز نیز خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به نصب ۷۰ هزار و ۲۸۵ پلاک آبی هوشمند در منطقه ۱۰ تصریح کرد: پلاک آبی هوشمند تمام منازل این منطقه نصب شده است.

صیرفی‌نژاد ادامه داد: نصب این پلاک‌ها با اعتباری حدود دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، توسط سازمان فاوای شهرداری اصفهان انجام شده است.

وی بیان کرد: آن دسته از شهروندانی که منازل آن‌ها پلاک آبی هوشمند ندارد، می‌توانند از طریق نشانی my.isfahan.ir گزینه نصب پلاک آبی هوشمند را جست‌وجو و درخواست خود را ثبت کنند تا در اسرع وقت پلاک آبی هوشمندمنزل آن‌ها نصب شود. ‌

کد خبر 749391

دیگر خبرها

  • متقاضیان خرید مسکن حتما بخوانند
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • نصب بیش از ۷۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۱۰ اصفهان
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد