Web Analytics Made Easy - Statcounter

نسیمه غلامی امروز(سه شنبه) پس از گرفتن رضایتنامه خود از تیم هیات فوتبال خراسان رضوی با قراردادی یکساله به الفتات کویت پیوست.  

به همین دلیل به گفت و گو با کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان پرداختیم که در متن زیر می‌خوانید:

چه عاملی سبب شد تا تصمیم به حضور در لیگ کویت بگیرید و این تیم در قیاس با دیگر تیم های ایرانی چه شرایطی دارد؟

به‌دنبال تجربه در یک فضا و چالش جدید بودم، به همین دلیل پذیرفتم تا در تیم الفتات کویت لژیونر شوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند لیگ ایران بسیار خوب است اما حسن لیگ کویت جذب دو بازیکن خارجی در هر تیم محسوب می‌شود. تیم الفتات دو بازیکن اوکراینی جذب کرده است و در دورانی که به عنوان لژیونر در این تیم حضور دارم، فرصت آشنایی با بازیکنان بسیاری از کشورهای مختلف را خواهم داشت که این امر یکی از مزیت‌های خوب بازی در این تیم است.

تفاوت دستمزدهای ایران با کویت چقدر هست؟ هر چند بنا بر شنیده‌ها در این فصل از لیگ برتر ایران دستمزد دختران فوتسالیست و فوتبالیست افزایش یافته است. این قضیه چقدر می‌تواند در افزایش انگیزه و بهبود کیفیت تیم ملی یا سطح بازی بازیکنان در تیم‌های لیگ برتری موثر باشد؟

تفاوت دستمزد تیم های ایرانی با تیم‌های کویت خیلی زیاد است. باید پنج سال در لیگ ایران بازی می‌کردم تا چنین دستمزدی را دریافت کنم. هر چند در فصل جدید لیگ برتر ایران دستمزدهای بازیکنان مقداری افزایش یافته و حتی به ۱۰۰ میلیون تومان هم رسیده است اما به نظرم خیلی کم است. ارزش بازیکنان تیم ملی بیشتر از اینهاست. باید باشگاه‌ها با بازیکنان قراردادهای بیشتری ببندند اما کویت قراردادهای خوبی با بازیکنان می‌بندد و هرگز قابل قیاس با ایران نیست.

از مزایا و معایب لژیونر شدن چیست و جدای از آن سطح بازی‌ها چقدر با ایران تفاوت دارد و حتی نوع رفتارها و برخورد با لژیونرها چگونه است؟

دوباره تاکید می‌کنم که لیگ ایران واقعا قوی است اما از نظر مزایا قابل قیاس با کویت نیست. در اینجا به بازیکنان خیلی اهمیت می‌دهند و همه امکانات لازم برای من فراهم شده است. مسوولان تیم الفتات کویت طوری با من رفتار می‌کنند که تنها دغدغه‌ام بازی کردن باشد و تنها به تیم فکر کنم. یعنی دغدغه مسکن، تغذیه و امکانات دیگر را ندارم. قبل از اینکه به کویت بیایم مسوولان این تیم همه کارهای لازم جهت حضورم در این کشور را انجام دادند و با اینکه ۲ یا سه سال است که لیگ کویت راه اندازی شده است اما با اینحال خیلی حرفه‌ای عمل می‌کنند و واقعا امکانات عالی دارند.

از امتیازهای منفی لژیونر شدن تنها دوری از خانواده است ولی امتیاز مثبت زیاد دارد و واقعا دوست داشتم تا در اینجا تجربه جدیدی کسب کنم. غیر از آن لژیونر شدن حس خوبی برایم ایجاد کرده است البته حضور در لیگ کویت امتیازات مثبت دیگری هم دارد.

برای اینکه در تیم‌های مطرح جهان لژیونر شوید باید چه امکاناتی برای شما و دیگر بازیکنن فراهم شود؟

تدارک بازی‌های دوستانه خیلی می‌تواند به دیده شدن بازیکنان و حضور آنان در تیم‌های مطرح جهان کمک کند. باید در سال پنج یا ۶ بازی دوستانه با تیم‌های مطرح جهان چون پرتغال، اسپانیا، برزیل، ایتالیا، چین و ژاپن داشته باشیم. وقتی این کشورها بازی‌های ما را ببینند شانس بیشتری برای دعوت شدن به این تیم‌ها خواهیم داشت.

الان هم در کویت هستم شاید این شانس را داشته باشم تا از کویت به کشورهای اروپایی بروم. در اینجا هر تیمی دو بازیکن خارجی جذب می‌کند و به نظرم از هر کشور بهترین بازیکنان جذب تیم‌های کویت می‌شوند.

تیم ملی فوتسال زنان مسابقات جام جهانی کوچک برزیل و رقابت‌های آسیایی را در پیش‌رو دارد اما فدراسیون هنوز تصمیمی برای برگزاری اردو نگرفته است. این قضیه چقدر می‌تواند در کاهش کیفیت بازی بازیکنان و انگیزه آنان اثرگذار است و آیا با این شرایط هت‌تریک قهرمانی امکان‌پذیر خواهد بود؟

کرونا واقعا همه چیز را بهم ریخته است و از مسوولان فدراسیون خواهش می‌کنم مانند گذشته از ما حمایت کنند. کار خیلی سختی پیش‌رو داریم. دفاع از عنوان قهرمانی در آسیا دشوار است. هنوز تکلیف لیگ ایران هم معلوم نیست و تهران قرنطینه است و باید کم کم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فدراسیون فوتبال فکری برای تیم ملی فوتسال زنان و نیز مردان کند زیرا باید از جایگاه قهرمانی خود دفاع کنیم و کار سختی است اما نشدنی است. این توانایی را در تک تک بازیکنان می‌بینم که خیلی خوب هستند و اگر فدراسیون مانند قبل از ما حمایت کند می‌توانیم در آسیا هت‌تریک کنیم. امیدوارم هر چه زودتر کرونا از بین برود و به روزهای عادی بازگردیم و دور هم دوباره جمع شویم.

در این فصل با تیم هیات فوتبال خراسان قرارداد خود را تمدید کرده بودید و این تیم در فصل گذشته در رده سوم مشترک قرار گرفت، آیا فکر می ‌کنید بتواند در این دوره از بازی‌های لیگ برتر به قهرمانی برسد؟

تیم هیات فوتبال مقداری بدشانسی آورد. زیرا تعداد مصدومان ما زیاد شد و در غیر این صورت قهرمانی حق ما بود. در این تیم در فصل گذشته دغدغه‌ای جز بازی کردن نداشتم زیرا همه چیز حرفه‌ای بود و مدیر باشگاه خیلی زحمت کشید و فاطمه شریف سرمربی تیم اجازه نمی‌داد تا به چیزهای دیگری جز بازی کردن فکر کنیم. تمام دستمزدم را گرفتم و مطمینا امسال این تیم به فینال راه می‌یابد و امیدوارم قهرمان شود.

برچسب‌ها لیگ برتر فوتسال زنان اختصاصی ایرنا تیم ملی فوتسال زنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لیگ برتر فوتسال زنان اختصاصی ایرنا تیم ملی فوتسال زنان لیگ برتر فوتسال زنان اختصاصی ایرنا تیم ملی فوتسال زنان اخبار کنکور تیم ملی فوتسال زنان لیگ ایران لیگ برتر بازی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۲۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاقی تلخ برای والیبال ایران

از المپیک توکیو به این سو ژاپنی‌ها خودشان را به عنوان قدرت اول والیبال آسیا معرفی کردند، اما والیبال ایران همچنان جایگاه ویژه‌ای در قاره کهن و حتی دنیا دارد و با وجود اینکه دوران افول خود را طی می‌کند با این حال بسیاری از والیبالیست‌های کشورمان در لیگ‌های خارجی توپ می‌زنند. این حضور آن‌ها در لیگ‌های خارجی و به خصوص لیگ‌های معتبر اروپایی می‌تواند آورده‌های زیادی برای والیبال ایران به همراه داشته باشد، اما نباید بازیکن به هر شکل ممکن به دنبال لژیونر شدن باشد.

طبق آخرین خبر‌های دریافتی ۲۵ بازیکن والیبال ایران که در بین آن‌ها بازیکنان اسم و رسم‌داری هم حضور دارند جهت دادن تست فنی و بازی در لیگ کره جنوبی ثبت‌نام کردند. این اتفاق تلخ در شرایطی رخ داده که لیگ کره جنوبی به لحاظ فنی حتی در آسیا هم جایگاه قابل توجهی ندارد. بدتر اینکه تیم‌های کره‌ای تنها می‌توانند در مجموع ۷ بازیکن آسیایی جذب کنند؛ یعنی اینکه حتی اگر همه آن ۷ سهمیه آسیایی را بازیکنان ایرانی تشکیل دهند باز هم ۱۸ بازیکن کشورمان در تست فنی لیگ کره مردود خواهند شد.

شاید اگر از سال‌های گذشته لیگ برتر والیبال ایران به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌رفت نه تنها بازیکنی به دنبال بازی در لیگ‌های درجه چندم آسیایی نبود شاهد حضور بازیکنان نامی والیبال دنیا در لیگ ایران هم بودیم؛ لیگی که به لحاظ ساختاری و برنامه‌ریزی در حد محلات است و هر سال بر معضلات و مشکلات آن افزوده می‌شود.

میلاد تقوی در گفت‌وگویی که داشت عنوان کرد در حال بررسی شرایط ایجاد ساختار جداگانه سازمان لیگ است. اینکه چنین برنامه‌ای تا چه حد عملیاتی شود مشخص نیست، اما می‌توان امیدوار بود نگاهی جدی به لیگ برتر شود تا برخی اتفاقات ناخوشایند همچون تست دادن بازیکنان نامی والیبال ایران برای بازی در لیگ‌های خارجی نباشیم.

دیگر خبرها

  • ستاره تیم ملی: نه قرمز و نه آبی، من طرفدار تراکتورسازی هستم
  • گفت‌وگوی ویژه با احسان اصولی و پاسخ به مهم‌ترین سوالات
  • سه لژیونر جدید والیبال ایران، مقصد: کره جنوبی!
  • دو ستاره لژیونر در ایران: جنس پائز جور تر از همیشه
  • کاکائو: مدرسه فوتسال ایران را می‌ستایم/با یک اشتباه حذف شدیم
  • بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران | این پسر لژیونر شد + تصاویر
  • استقبال از تیم فوتسال افغانستان + فیلم
  • لیگ‌برتر فوتسال ایران در حال پوست‌اندازی است
  • اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
  • کیم مین جائه تفاوت بزرگ بایرن و رئال بود